Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 14
  • Ескіз
    Документ
    Телеметричні системи моніторингу динамічних навантажень на валах трансмісійних систем
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Черкашин, Дмитро Володимирович; Губський, Сергій Олександрович; Чухліб, Віталій Леонідович
    У статті виконано огляд телеметричних систем, що застосовуються для вимірювання обертальних коливань у галузях промисловості. Показані переваги і недоліки різних принципів вимірювання і передачі виміряних даних з валів, що обертаються в лініях приводу прокатних станів та трансмісійних систем. Наведено опис розроблених цифрових телеметричних вимірювачів обертальних коливань у складі стаціонарної системи моніторингу динамічних навантажень з функціями діагностики зносу (кутових зазорів) за допомогою яких проводиться спостереження за крутним моментом, який допомагає запобігти поломки, дозволяє планувати технічне обслуговування і збільшує продуктивність.
  • Ескіз
    Документ
    Определение расхода топливного газа в газоперекачивающем агрегате с газотурбинным приводом и центробежным нагнетателем
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Олейник, Юрий Анатольевич; Сапрыкин, Сергей Алексеевич; Науменко, Светлана Петровна
    Разработан алгоритм расчета расхода топливного газа на газоперекачивающем агрегате (ГПА) с газотурбинным приводом (ГТП) и центробежным нагнетателем (ЦБН). В алгоритме учитываются ограничения параметров ГПА: минимальный расход газа в ЦБН, минимальная мощность ГТП, максимальная температура и степень сжатия газа в ЦБН. Дополнительно разработан алгоритм определения числа рабочих ГПА при задании общего расхода перекачиваемого газа для n однотипных ГПА.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка енергетичних витрат на управління зчепленнями трансмісії
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Сергієнко, Микола Єгорович; Свідло, Віталій Сергійович; Перевозник, Анатолій Семенович
    Проведено порівняння енергетичних витрат на управління (включення та виключення) існуючих і сучасних сухих постійно замкнутих зчеплень. Розглянуто вплив цих витрат при різних типах приводів зчеплення. Проаналізовані механічний та гідравлічний приводи та різниця їх принципів роботи, визначені їх характерні відмінності. Обумовлені фактори, врахування яких при створенні нових зчеплень та приводів, може полегшити управління вузлом. Визначені вихідні параметри для розрахунку енергетичних витрат на управління зчепленням, а зокрема роботу, що витрачається водієм на включення та виключення зчеплення, зусилля, що прикладається на педаль управління зчепленням, передавальне число привода та його хід педалі, а також роботу, яку необхідно виконати при дії на вижимний підшипник. Розглянута нова, оригінальна конструкція здвоєного зчеплення з маятниковою рухомою опорою натискного механізму. З’ясовані переваги такої конструкції, а саме це те, що включення кожного з зчеплень відбувається завдяки переміщенню вказаної опори між опорною поверхнею та важелем, який пов'язаний з натискним диском. В якості прикладу розглянуто сухе зчеплення трактора Харківського тракторного заводу ХТЗ-17221. Проведено розрахунки енергетичних затрат на управління зчепленням базової конструкції та з адаптованим здвоєним сухим зчепленням. Визначена необхідна робота для виключення одного зчеплення, а також робота необхідна для переключення з одного до другого зчеплення. Зроблено висновки щодо результатів дослідження по знаходженню енергетичних витрат на управління існуючих і сучасних сухих зчеплень. Порівняні витрати енергії на один вплив на зчеплення трактора з сухим однодисковим зчепленням, та адаптованого для нього сухого здвоєного зчеплення. Визначена різниця виконаної роботи в наведених конструкціях зчеплень. Зумовлені переваги застосування оригінального зчеплення, а саме зниження витрат енергії на управління зчепленням.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретическое исследование динамики электромеханического привода стола технологической машины
    (НТУ "ХПИ", 2018) Ахадов, Анар Бейбала оглу; Самидов, Халил Самид оглу
    Точность перестановки стола технологических машин, в частности металлорежущих станков, относительно инструмента или наоборот имеет важное значение в технике. Например, при обработке отверстия в сверлильных станках точное межосевое расстояние обеспечивается точной координатной перестановки стола. В данной работе сделана попытка рассмотреть динамику разгона электромеханического привода стола. Исследование проводится теоретическим методом.
  • Ескіз
    Документ
    Синтез электромеханической системы предельной степени устойчивости и минимальной колебательности упругой механической подсистемы
    (НТУ "ХПИ", 2017) Задорожняя, Инна Николаевна; Задорожний, Николай Алексеевич
    Предложен метод синтеза с активным демпфированием упругих электромеханических колебаний, которое достигается выбором определенного соотношения динамических параметров. Параметры в электромеханических системах находятся во взаимосвязи, а предельная степень демпфирования колебаний зависит от коэффициента соотношения инерционных масс γ. Реализация расчетных соотношений при оптимизации основана на компенсации влияния упругих сил инерционными, и может быть использована для настройки параметров систем управления подчиненного типа.
  • Ескіз
    Документ
    Розробка систем гідроліній зворотних і врівноважуючих циліндрів гідравлічних пресів з насосно-акумуляторним приводом
    (НТУ "ХПІ", 2015) Корчак, О. С.
    Розглянуті основні фактори, що визначають швидкісні параметри та якість керування системами гідроліній зворотних і врівноважуючих циліндрів гідравлічних пресів з насосно-акумуляторним приводом. Наведено схему швидкодіючої системи керування зворотними та врівноважуючими циліндрами. Викладено методику підбору її параметрів, що дозволяє досягти підвищені значення коефіцієнта якості гідросистеми. Надано практичні рекомендації зі створення швидкодіючих систем керування гідравлічними пресами з насосно-акумуляторним приводом для реалізації у виробництві.
  • Ескіз
    Документ
    Пути повышения работоспособности выталкивающего устройства коксовыталкивателя
    (НТУ "ХПИ", 2015) Рындяев, В. И.
    Создание выталкивающего устройства, основные параметры и конструктивные решения которого обеспечивают повышенный уровень работоспособности за счет снижения нетехнологических нагрузок, является актуальной задачей. Исследовано выталкивающее устройство коксовыталкивателя. Изучено формирование величины эквивалентных нагрузок с учетом слеживаемости кокса. Проанализировано влияние конструктивных решений выталкивающего устройства на снижение уровня действующих нагрузок.
  • Ескіз
    Документ
    Анализ влияния вида корректирующих устройств на динамику электропривода с комбинированным управлением
    (НТУ "ХПИ", 2009) Анищенко, Николай Васильевич
    Рассмотрены особенности выбора передаточных функций корректирующих устройств для обеспечения компенсации величины ошибки системы регулирования скорости при наличии возмущающих воздействий. Выполнено моделирование электропривода стабилизации скорости с косвенным измерением момента (тока) статической нагрузки.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование асинхронного привода с квазичастотным управлением
    (НТУ "ХПИ", 2012) Цодик, Игорь Абрамович; Худобин, Константин Викторович
    По результатам исследований на математической модели рассчитаны характеристики двигателя. Оценено влияние демпфирующих индуктивностей. На пульсирующие моменты, величину среднего момента и действующего значения тока, при разных скоростях вращения.
  • Ескіз
    Документ
    Расчет скольжения клиноременной передачи механического пресса
    (НТУ "ХПИ", 2013) Явтушенко, А. В.
    В статье представлена методика расчета скольжения клиноременной передачи механического пресса. Использование энергетического метода позволило получить приближенное решение зависимости Понселе, на основании которой получены аналитические зависимости для расчета скольжения от касательного и радиального скольжения ремня. Приведено уточнение коэффициента тяги передачи.Установлено, что максимальное скольжение клиноременной передачи механического пресса достигает 4–6%, а среднее скольжение значительно превышает рекомендуемое значение