Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
15 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Базові підходи до підвищення тактико-технічних характеристик легкоброньованих машин шляхом обґрунтування структури і параметрів бронекорпусів за динамічними характеристиками(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Миколайович; Васильєв, Антон Юрійович; Текачук, Микола Анатолійович; Сєриков, Володимир Іванович; Троценко, Володимир Володимирович; Набоков, Анатолій Володимирович; Соловей, Вадім ЮрійовичВітчизняні легкоброньовані машини та роботизовані бойові платформи на їх основі, як свідчить досвід бойових дій проти країни-агресора, піддаються дії інтенсивних динамічних навантажень, що мають тенденцію до постійного зростання. Це змушує звертати увагу на забезпечення більш жорстких динамічних характеристик бронекорпусів цих машин як основних силових та захисних їхніх елементів. У свою чергу, це забезпечує міцність, захищеність, точність ведення вогню із власного озброєння. Задля цього розроблюються параметричні моделі та методи, а також здійснюються дослідження задля обґрунтування такої структури і параметрів бронекорпусів легкоброньованих машин та роботизованих бойових платформ на їх основі, які забезпечують їх міцність, захищеність та точність ведення вогню. Із цією метою розвиваються принципово нові підходи до аналізу та синтезу спектрів власних частот і форм коливань складних механічних систем на основі удосконалення варіаційного принципу Релея. Обґрунтовані технічні рішення реалізуються при модернізації бронекорпусів вітчизняних машин та роботизованих бойових платформ на їх основі тощо.Документ Синтез апаратних та програмних засобів адаптивних дискретних систем високого порядку на основі моделі бажаного перехідного процесу гарантованого ступеня стійкості(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Качанов, Петро Олексійович; Ситнік, Б. Т.; Мірошник, Анатолій МиколайовичВ роботі видалено аналітичні вирази для зв’язку критеріїв оптимізації та параметрів налаштування адаптивного PI-PID регулятора зі змінними параметрами об’єкта та адаптивного фільтра. Розроблено метод синтезу моделі дискретних регуляторів із заданих динамічних характеристик. Розроблено метод синтезу моделі дискретного ПІД-регулятора із заданих динамічних характеристик на основі критерію перехідного процесу гарантованого рівня стійкості.Документ Математичне моделювання вертикальної навантаженості контейнера типу хопер, розміщеного на довгобазній конструкції вагона-платформи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Ватуля, Гліб Леонідович; Ловська, Альона Олександрівна; Краснокутський, Євген СергійовичДля підвищення ефективності експлуатації контейнерних перевезень запропоновано конструкцію контейнера типу хопер. Особливістю контейнера є те, що його торцеві та бокові стіни розміщені під деяким кутом для можливості саморозвантаження насипного або навалювального вантажу через розвантажувальні люки, які утворюють його підлогу. Для визначення вертикальної навантаженості контейнера типу хопер, розміщеного на довгобазній конструкції вагона-платформи, проведено математичне моделювання. З цією метою сформовано математичну модель, яка описує поступальні переміщення вагона-платформи у вертикальній площині, тобто коливання підскакування. При проведенні розрахунків враховано, що вагон-платформа складається з трьох тіл – несуча конструкція, завантажена чотирма контейнерами та два візки моделі 18-100. При цьому контейнери розглядалися як прикріплені маси, які повністю повторюють траєкторію переміщень несучої конструкції вагона-платформи у вертикальній площині. В математичній моделі враховано пружні характеристики рейкової колії. Розрахунок здійснено за умови розміщення контейнерів на довгобазній конструкції вагона-платформи моделі 13-7024. Розв’язок математичної моделі здійснено за методом Рунге – Кутта, реалізованому в програмному комплексі MathCad. При цьому початкові умови покладені рівними нулю. Встановлено, що максимальне прискорення, яке діє в центрі мас несучої конструкції вагона платформи, завантаженого контейнерами типу хопер, складає 1,28 м/с², що не перевищує допустиме значення. Коефіцієнт вертикальної динаміки склав 0,13. Хід руху вагона-платформи оцінюється як “відмінний”. Проведені дослідження сприятимуть створенню напрацювань щодо проектування перспективних конструкцій контейнерів та підвищенню ефективності експлуатації контейнерних перевезень.Документ Исследование динамики многоходовых трубчатых воздухоподогревателей(НТУ "ХПИ", 2018) Тарасенко, Николай Алексеевич; Тарасенко, Александр Николаевич; Угольников, Сергей ВикторовичВыполнен обзор существующих методик расчета динамических характеристик рекуперативных трубчатых теплообменных аппаратов. Показано, что для повышения достоверности результатов расчета тепловых характеристик процессов теплообмена воздухоподогревателей целесообразно использовать математическую модель как объекта с распределенными параметрами. На основе модификации неявного численного метода "бегущего счета", разработан метод определения показателей нестационарных процессов теплообмена трубчатых воздухоподогревателей с многоходовой схемой движения теплоносителей. Получены кривые разгона и распределения температур стенок труб трубчатых воздухоподогревателей.Документ Расчетно-экспериментальная верификация динамической модели макета корпуса бронетранспортера(НТУ "ХПИ", 2017) Бондаренко, Марина Александровна; Пелешко, Евгений Витальевич; Васильев, Антон Юрьевич; Грабовский, Андрей Владимирович; Граборов, Роман Викторович; Веретельник, Юрий Викторович; Посохов, Виталий ВладимировичПроведена верификация компьютерной динамической модели корпуса бронетранспортера путем сопоставления результатов численных и экспериментальных исследований макета. Методика экспериментальных исследований включала испытания на вибрационном стенде и определение реакции конструкции на импульсное воздействие с помощью обрезиненного инструмента. Определено, что динамические характеристики, полученные экспериментальным путем, находятся в хорошем качественном и количественном соответствии с численными результатами. С использованием верифицированных конечно-элементных моделей проведены проверочные исследования натурного образца корпуса БТР-3Е, которые подтвердили корректность разработанных математических и численных моделей, а также точность полученных результатов.Документ Динамічна модель імпульсного торцевого ущільнення(НТУ "ХПІ", 2016) Кузнєцов, Едуард ГеннадійовичРозроблена математична модель імпульсного торцевого ущільнення, яка враховує можливість подачі стискуваного затворного середовища безпосередньо в робочий зазор через живильні канали. Модель може бути використана для визначення основних динамічних характеристик ущільнення та визначення реакції рухомого торцевого кільця на вхідні армонійні зміни зовнішніх впливів. В моделі застосований чисельний метод раничних елементів, за допомогою якого визначено розподіл тиску в торцевому зазорі ущільнення.Документ Математическое моделирование следящего привода(НТУ "ХПИ", 2015) Таванюк, Татьяна ЯковлевнаПредставлена типовая нелинейная математическая модель следящего привода с дроссельным регулированием. Математическая модель адаптирована на приводы специального технологического оборудования, построенные на основе стандартных модулей, с использованием для оценки динамических характеристик паспортных данных устройств привода. Даны рекомендации по заданию исходных данных и выбору граничных данных условий для численного моделирования математической системы. Представлена оценка устойчивости, качества регулирования и коррекции динамических свойств привода.Документ Робастное управление механизмами обмоточных машин(НТУ "ХПИ", 2009) Кузнецов, Борис Иванович; Никитина, Татьяна Борисовна; Бовдуй, Игорь Валентинович; Кобылянский, Борис БорисовичРазработан метод синтеза робастного управления электроприводами механизмов обмоточных машин с учетом упругих элементов. Приведен пример динамических характеристик синтезированной системы.Документ Синтез двукратноинтегрирующей системы векторного управления одномассовым асинхронным электроприводом с нелинейной нагрузкой(НТУ "ХПИ", 2011) Акимов, Леонид Владимирович; Литвиненко, Дмитрий Григорьевич; Вакуленко, Антонина АлександровнаВ статье реализован комплексный подход к улучшению динамических характеристик частотно-регулируемого асинхронного электропривода с векторным управлением при нелинейном характере нагрузки использованием методов полиномиальных уравнений и диаграмм качества управления.Документ Особливості визначення витрати та температури продуктів згоряння у димовому тракті доменних повітронагрівачів(НТУ "ХПІ", 2012) Кошельнік, Олександр Вадимович; Заєць, О. М.; Кошельник, Вадим МихайловичУ статті розглянуто питання стосовно можливості утилізації теплоти димових газів, що відходять від доменних повітронагрівачів. На основі математичного моделювання теплових режимів регенератора визначено параметри теплоносіїв. Здійснено розрахунки та аналіз динаміки зміни температури і витрати відхідних газів по довжині димового тракту блоку доменних повітронагрівачів з урахування включення чотирьох апаратів у послідовному режимі