Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
10 результатів
Результати пошуку
Документ Розроблення прототипу автоматизованої системи створення супровідних документів освітнього процесу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Цибульник, Сергій Олексійович; Накорик, Вікторія Валентинівна; Півторак, Діана ОлександрівнаАвтоматизовані системи у сфері освіти мають значний потенціал для розвитку та покращення навчального процесу. Їхня ефективність полягає не лише в швидкості, але й у можливості створення умов для більш доступного та персоналізованого процесу навчання. Впровадження цих систем сприяє створенню оптимального середовища для засвоєння знань, але вимагає вибору ретельного підходу для досягнення найкращих результатів. Одним із ключових аспектів автоматизації у цій галузі є створення, обробка та зберігання супровідних документів навчального процесу. Це дозволяє зменшити час, що витрачається на рутинні операції, такі як обробка, класифікація та зберігання документації. Підвищення продуктивності управління освітніми процесами через автоматизацію є важливим етапом у створенні більш ефективної системи освіти. Системи документообігу грають важливу роль у цьому контексті, допомагаючи підвищити прозорість та контроль над інформацією. Це стандартизує процеси роботи з документами, незалежно від їхнього формату – паперового чи електронного. Основні функції таких систем охоплюють керування процесом затвердження документів та контроль за різними версіями документації, для полегшення робочих процесів та збереження відповідності. У даній роботі було розроблено прототип автоматизованої системи створення супровідної документації освітнього процесу на прикладі силабусів. Розроблення прототипів автоматизованих систем – це важлива складова впровадження автоматизованих технологій у сфері освіти. У ролі одного з інструментів створення даної системи було використано Figma. Побудова макетних зразків автоматизованої системи за допомогою подібних інструментів дозволяє уникнути непотрібного дублювання роботи під час фази розроблення програмного забезпечення, оскільки елементи графічного інтерфейсу з кодовою базою їх оформлення можна перенести в кінцевий продукт. Для впровадження ефективної системи автоматизації у сфері освіти необхідно також враховувати потреби кінцевих користувачів. Отже, це надає можливість чітко уявити зовнішній вигляд та основні функціональні можливості розроблюваного програмного забезпечення та уникнути перевизначення вимог на пізніх етапах процесу розроблення. Такий комплексний підхід до використання автоматизованих технологій у сфері освіти дозволить забезпечити більш швидку та ефективну роботу навчальних закладів, створить сприятливе середовище для навчання та підвищить якість освіти в цілому.Документ Адаптаційні підходи в навчальному процесі фахівців-електроенергетиків в умовах воєнного стану(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Омеляненко, Галина Вікторівна; Черкашина, Вероніка Вікторівна; Шевченко, Сергій ЮрійовичПроаналізовано умови підготовки фахівців–електроенергетиків в умовах воєнного стану в Україні. Представлено доцільність корегування відповідно умов освітнього процесу навчально-методичного комплексу дисциплін з підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю 141 – "Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка", а саме спеціалізації "Електричні системи та мережі". Запропоновано адаптаційні підходи, які підвищать рівень підготовки здобувачів вищої освіти для електроенергетичної галузі України за рахунок оптимізації навчального процесу шляхом поєднання цифрових технологій й відповідних змін в навчально-методичному комплексі дисциплін, що дозволить підвищити ефективність післявоєнного відновлювального процесу об'єктів електричних мереж та встановлення балансової надійності в об'єднаній енергетичній системі країни.Документ Сучасна лабораторія – сучасна освіта: докорінне переобладнання навчальної лабораторії кафедри "Електричні апарати" НТУ "ХПІ"(НТУ "ХПІ", 2019) Клименко, Борис Володимирович; Чепелюк, Олександр Олександрович; Пантелят, Михайло ГаррійовичВідзначена нагальна необхідність докорінної модернізації навчальних лабораторій електротехнічних кафедр вищих навчальних закладів України з метою підвищення кості навчального процесу до рівня, що відповідає сучасним світовим вимогам. Окреслено основні шляхи розв'язання вказаного завдання – це залучення грантів від європейських фондів, які сприяють розвитку освіти та досліджень, а також спонсорська допомога виробничих і комерційних підприємств України. На досвіді кафедри "Електричні апарати" Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" проілюстровано можливості та шляхи отримання підтримки за вказаними напрямками.Документ Современные проблемы инженерного образования в Украине и возможные пути их решения на примере Херсонского национального технического университета(НТУ "ХПІ", 2018) Бардачёв, Юрий Николаевич; Розов, Юрий ГеоргиевичНа основании изучения и анализа современного состояния и тенденций развития инженерного образования в Украине и в мире, определена необходимость и предложены направления выхода из кризиса высшей технической школы Украины на государственном уровне, а также основные направления инновационных преобразований на примере организации образовательного процесса в Херсонском национальном техническом университете. Предложенные инновации предусматривают реформирования учебного процесса с использованием современных образовательных технологий, средств, методов и моделей обучения, и основываются на новом уровне организации процесса и взаимоотношений его участников на всех стадиях обучения и контроля знаний, умений и навыков, с учетом запросов со стороны работодателей, как конечных потребителей образовательных услуг.Документ Учебно-методическая работа и научно-исследовательская деятельность кафедры промышленной и биомедицинской электроники Национального технического университета "ХПИ" (к 55-летию со дня основания)(НТУ "ХПИ", 2018) Сокол, Евгений Иванович; Кипенский, Андрей Владимирович; Кривошеев, Сергей ЮрьевичВ 2018 году кафедра промышленной и биомедицинской электроники Национального технического университета "Харьковский политехнический институт" отмечает свое 55-летие. В работе приведены основные этапы развития электроники, кратко изложена история кафедры, показано ее место в структуре университета. Освещены основные принципы подготовки специалистов с высшим образованиям по специальности "Электроника", которая на кафедре имеет две специализации: "Промышленная электроника" и "Биомедицинская электроника". Приведены результаты учебно-методической работы и научно-исследовательской деятельности сотрудников кафедры за последние пять лет.Документ Концепція створення багатофункціональних комп'ютеризованих навчально-лабораторних комплексів для підготовки студентів технічних спеціальностей(НТУ "ХПІ", 2017) Волянський, Сергій МихайловичДоведено, що створення лабораторної бази на основі новітніх інноваційних ресурсозберігаючих технологій, використання в процесі навчання наочних засобів є одним з пріоритетних напрямків розвитку сучасної вищої освіти, дозволяє активізувати пізнавальну діяльність студентів, підвищити засвоєння матеріалу, стимулювати їх на наукові пошуки, здобутки, дати змогу отримати необхідний практичний досвід і тим самим забезпечити усебічну якісну підготовку фахівців технічного профілю. Запропонована концепція створення багатофункціональних комп'ютеризованих навчально-лабораторних комплексів, в основі яких лежить використання інноваційних і ресурсозберігаючих технологій. Такі комплекси дають змогу надавати повний комплекс освітніх послуг за обраною навчальною дисципліною як очно, так і дистанційно. Показані можливості роботи діючого зразка багатофункціонального комплексу. Рішення цієї складної задачі дозволило підвищити можливості для покращення якості та ефективності навчального процесу.Документ Використання сучасних мультимедійних та інтерактивних технологій в освіті(НТУ "ХПІ", 2017) Коноваленко, Ольга Євгенівна; Брусенцев, Віталій ОлександровичРозглядаються питання впровадження сучасних освітніх технологій у навчально-виховному процесі з метою підвищення ефективності педагогічного контролю. Пропонується набір інструментів та програмного забезпечення до організації та реалізації наочних лекційно-практичних занять, пов'язаних із подальшим застосуванням автоматизованого тестування знань. Розглянуто сучасні засоби комп’ютерної графіки та комп’ютерної анімації для створення лекцій та матеріалів на основі мультимедійних та інтерактивних технологій.Документ Некоторые аспекты повышения эффективности работы студентов с помощью интегрированных программ обучения(НТУ "ХПИ", 2016) Голубкина, Ольга Александровна; Пономаренко, Евгения Дмитриевна; Соловей, Людмила ВалентиновнаРассмотрена специфика организации обучения студентов высшей школы, ее основные особенности и проблемы, связанные с обучением взрослых. Проанализированы основные подходы к организации учебного процесса и особенности реализации каждого из них. Основное внимание уделяется андрогогическому подходу, как более целесообразному для данной возрастной категории. Определены ключевые моменты разработки интегрированных программ обучения как одной из форм организации андрогогического подхода, а также рассмотрены различные формы организации лекционных занятий и аспекты мониторинга образовательного процесса.Документ Формування відповідальності як поведінкової компетенції фахівця з управління проектами(НТУ "ХПІ", 2016) Пономарьов, Олександр СеменовичРозглянуто сутність феномену відповідальності та її роль в житті й діяльності людини і суспільства. Показано, що відповідальність має розглядатися як одна з найважливіших поведінкових компетенцій фахівця з управління проектами. Проаналізовано стан проблеми з формування і розвитку відповідальності студентів, висвітлено практичний досвід її формування в процесі викладання дисципліни з поведінкових компетенцій. Показано необхідність забезпечення системної цілісності навчально-виховного процесу і застосування активних методів навчання. Запропоновано вважати відповідальність одним із складників системи поведінкових компетенцій фахівця з управління проектами.Документ Определение показателей качества образовательного процесса(НТУ "ХПИ", 2010) Егоров, А. Б.; Малышкина, Е. С.; Гиниятова, О. Е.У статті запропоновано уніфіковану модель одиничної реалізації процесу освіти, яка дозволяє проводити аналіз моделей процесу освіти різної складності. Застосування запропонованої моделі при рішенні проблемі підвищення якості та керованості дозволить оптимізувати процеси освіти для різних спеціальностей, реальних здібностей студентів, рівня забезпеченності процесу.