Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 15
  • Ескіз
    Документ
    Розробка та застосування технології нейронних мереж для діагностики технічного стану автотракторних двигунів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Молодан, Андрій Олександрович; Дубінін, Євген Олександрович; Потапов, Микола Миколайович; Тарасов, Юрій Володимирович; Полтавський, Микола Володимирович
    В роботі запропоновано використання нейромережевої технології для вирішення задач діагностування технічного стану автотракторного двигуна, яка дозволяє працювати як з реальними даними, отриманими для індивідуального і еталонного (середньостатистичного) автотракторного двигуна, так і з даними, обчисленими за допомогою його математичної моделі, на підставі порівняння яких можна приймати обґрунтовані рішення про характер і місце розташування того чи іншого дефекту. Це дозволяє підвищити функціональну стабільність колісної машини і поліпшити роботу її інтелектуальних бортових систем.
  • Ескіз
    Документ
    Основные работы профессора Я. М. Майера (обзорная статья)
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Назаренко, Сергей Александрович; Ткачук, Николай Анатольевич; Марусенко, Светлана Ивановна
    Статья посвящена обзору научной и педагогической деятельности видного ученого в области двигателестроения и машиноведения, одного из организаторов высшей школы Украины, общественного деятеля, профессора Я. М. Майера. В биографической работе выполнено первое исследование сложного жизненного пути и разностороннего творческого наследия последнего ректора Харьковского технологического института, основателя и директора Украинского научно-исследовательского института двигателей внутреннего сгорания, директора и научного руководителя Украинского научно-исследовательского авиадизельного института, одного из создателей прославленного дизельного двигателя В-2, одного из заведующих кафедры «Теория механизмов и машин» Якова Моисеевича Майера.
  • Ескіз
    Документ
    Эволюция в 20 веке разработок ученых и воспитанников ХПИ в области двигателестроения для военной техники
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Назаренко, Сергей Александрович; Ткачук, Николай Анатольевич; Марусенко, Светлана Ивановна
    В статье кратко показано, как зарождалась в ХТИ, формировалась и развивалась многими поколениями ученых и педагогов ХПИ первая в Украине научная школа по двигателестроению. Представлено изменение организационных форм изучения проблем двигателестроения от индивидуальной к коллективной: создание лабораторий по испытанию тепловых двигателей, научно-исследовательских кафедр, промышленных НИИ и КБ, институтов и научных советов Академии наук, проблемных лабораторий, филиалов кафедры в КБ, научно-учебных комплексов, межотраслевых Центров. Описана деятельность многих выдающихся ученых и высококвалифицированных выпускников ХТИ, ХММИ, ХПИ по созданию и развитию семейства дизеля В–2, совершенствованию конструкции отечественных танковых двигателей 5ТДФ, 6ТД–1, 6ТД–2. Особое внимание уделено участию ученых и воспитанников ХПИ в создании двигателей для авиационной и ракетно-космической техники в ХХ столетии.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження модернізованого електроприводу електровоза ВЛ-80
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Озулу, Антон Борисович; Красільніков, Олександр Олександрович; Бочевар, Олександр Георгійович
    Електровози ВЛ-80 працюють в транспортній системі України з1979 року. В електровозах цієї серії використовуються тягові двигуни постійного струму послідовного збудження, та реостатно-контактна система регулювання швидкості. Електрооб-ладнання електровоза морально застаріле, а система регулювання не є енергоефективною. Проблема безколекторного тягового привода вже вирішена науковими школами вітчизняних вчених. Сучасні підходи до якості та швидкості перевезень потребують необхідність використання асинхронних двигунів в якості тягових разом з перетворювачами частоти.Багато що зроблено по технічному переоснащенню залізниць на основі електрифікації, автоматики, телемеханіки, комплексної механізації, обчислювальної і мікропроцесорної техніки. Переоснащуються також і локомотиви з використанням більш економічних та більш надійних електричних приводів.
  • Ескіз
    Публікація
    Шляхи підвищення рентабельності підприємства за рахунок заміни його автопарку
    (НТУ "ХПІ", 2017) Василенко, Артем Валерійович; Васильцова, Світлана Олександрівна
    Аналіз витрат на вантажні автомобілі одного з підприємств України показав незмінний ріст цін на паливо, а саме на метан, пропан та дизельне пальне, його неефективність у використанні як палива для комерційних вантажних автомобілів та переваги переходу до автомобілів на електричній тязі. Результати дали зрозуміти, що пропозиції автомобільної компанії BYD щодо нової продукції, а саме електричних автомобілів різної вантажопід’ємності, є дуже вигідними для компанії. Порівняння витрат на використання автомобілів на природному паливі та автомобілів на електричній тязі показує великий потенціал нових автомобілів, їх економічність та вигідність у використанні.
  • Ескіз
    Документ
    Алгоритм керування DC-DC перетворювачем для пристрою ослаблення поля
    (НТУ "ХПІ", 2015) Костенко, Іван Олександрович; Петренко, Олександр Миколайович
    Пропонується алгоритм керування DC-DC системою ослаблення поля тягових двигунів змішаного збудження. Наведені структурна схема DC-DC перетворювача та функціональна схема алгоритму керування. Задача виконується за допомогою мікроконтролера, а також ряду допоміжних датчиків, зокрема датчиків струму, температури, обертів, напруги, тощо. Система розглядається на прикладі тролейбусу ЗІУ-9 з резистивно-контакторною системою керування.
  • Ескіз
    Документ
    Система управления зажиганием для двигателей внутреннего сгорания SECU-3L (Lite)
    (НТУ "ХПИ", 2015) Шабельников, Алексей Алексеевич
    Разработан блок управления зажиганием для двигателя внутреннего сгорания. Система представляет собой электронное устройство на основе микроконтроллера со встроенным датчиком абсолютного давления и силовыми драйверами катушек зажигания. С помощью данных, полученных от датчиков положения коленчатого вала, абсолютного давления и положения дроссельной заслонки, система управляет углом опережения зажигания, а также блокировкой стартера и отсечкой топлива на принудительном холостом ходу. Устройство может быть подключено к персональному компьютеру для мониторинга, настройки и диагностики через встроенный USB-интерфейс с гальванической развязкой. Использование системы позволяет оптимизировать работу двигателя и улучшить его эксплуатационные характеристики.
  • Ескіз
    Документ
    Синтез объединенной математической модели и структуры преобразователей режимных параметров электроэнергетического объекта
    (НТУ "ХПИ", 2015) Шутенко, Олег Владимирович; Борисенко, Анатолий Николаевич; Богаевский, Александр Борисович; Литвиненко, Светлана Анатольевна; Бадалова, Д. М.
    Статья посвящена созданию обобщенной структуры и построению математических моделей преобразователей параметров движения топливодозирующего органа и скорости вращения турбокомпрессора дизель-генераторной установки с наддувом в массу дополнительного воздуха, подаваемого в дизель при набросе нагрузки. На основании разработанных математических моделей синтезирована обобщенная структура преобразователя, обеспечивающего дополнительное воздухоснабжение дизель-генератора при набросе нагрузки.
  • Ескіз
    Документ
    Генеральний конструктор двигунів для сільськогосподарської техніки (до 100-річчя з дня народження І. А. Коваля)
    (НТУ "ХПІ", 2014) Парсаданов, Ігор Володимирович; Косулін, А. Г.; Літвінцева, Н. І.; Писарська, Наталія Віталіївна
    Присвячується Генеральному конструктору – начальнику Головного конструкторського бюро з двигунів середньої потужності, Герою Соціалістичної Праці, доктору технічних наук Івану Андрійовичу Ковалю. Наведені основні етапи і напрямки конструкторської і наукової діяльності, досягнуті результати в створенні та забезпечені технічного рівня дизелів СМД для сільськогосподарської техніки.
  • Ескіз
    Документ
    Експериментальне дослідження зношуваності двигунів внутрішнього згоряння при динамічних режимах роботи
    (НТУ "ХПІ", 2012) Подоляк, О. С.; Назаркін, О. А.; Ісьєміні, І. І.
    Проведені дослідження зношуваності деталей двигуна внутрішнього згоряння при несталих режимах роботи з застосуванням методу планування експерименту, реалізація якого здійснювалась на програмованому стенді