Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Вплив асортиментної політики на формування фінансових результатів підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) П'ятак, Тетяна Вікторівна
    В ході проведеного дослідження запропонована інтегральна модель, що може бути використана для формування оптимальної асортиментної політики, орієнтованої на досягнення запланованих фінансових результатів підприємства. Інтегральна модель дозволяє аналізувати в динаміці взаємозв'язок між асортиментом продукції, обсягом виробництва, операційним левериджем та фінансовими результатами підприємства, одержаними від реалізації кожного виду виробленої продукції. Запропоновано стимулюючі заходи із збуту продукції та управління дебіторською заборгованістю, які розробляються на основі індивідуального гнучкого ціноутворення на продукцію підприємства. Визначено цінові знижки для стимулювання збуту продукції та запропоновано заходи щодо скорочення термінів погашення дебіторської заборгованості, проаналізовано доцільність залучення позикових коштів для розширення фінансування операційної діяльності на основі використання фінансового левериджу. Застосування фінансового левериджу, як інструменту управління, надає можливість сформувати ефективну структуру капіталу для визначеного асортименту продукції. Запропоновано механізм формування оптимального асортименту продукції, що дозволяє врахувати вплив внутрішніх і зовнішніх чинників на фінансові результати діяльності підприємства. Такий механізм передбачає проведення дослідження методом послідовних наближень, шляхом вибору оптимального сполучення обраних чинників для одержання запланованого фінансового результату у майбутньому. Створений механізм передбачає використання інтегральної моделі, яка дозволяє установити необхідні взаємозв'язки між структурними підрозділами підприємства. Інтегральна модель включає модулі, необхідні для реалізації і функціонування механізму, за допомогою якого формується оптимальний асортимент продукції підприємства. Таким чином, визначена сукупність зовнішніх і внутрішніх чинників у поєднанні з організаційним виробничим плануванням надає можливість сформувати найбільш прийнятний для підприємства асортимент продукції і дозволяє спрогнозувати фінансові результати діяльності підприємства та контролювати їх динаміку під впливом цих факторів у плановому періоді.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості формування та використання прибутку підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Фальченко, Олена Олександрівна
    У статті приведена сутність прибутку підприємств, що є важливою фінансовою категорією, який відображає гарний фінансовий результат господарської діяльності підприємства, характеризує ефективність виробництва, обсяг і якість виробленої продукції, стан продуктивності праці. Розглянуто прибуток підприємства, який є основним фінансовим показником діяльності господарюючого суб’єкта та відображає ефективність роботи підприємства шляхом проведення та прийняття управлінських рішень. Проаналізовано термін прибутку з точки зору вченими науковцями, які трактують це поняття, а також з законодавчо нормативну базу поняття прибутку, доходів і витрат діяльності підприємств, як основних компонентів визначення прибутку. Виявлено фактори, які впливають на прибуток підприємства, які поділяються на зовнішні фактори, які не залежать від діяльності та внутрішні фактори, які залежать від діяльності підприємства, та характеризують підвищення продуктивності обладнання та його якості, використання прогресивних видів матеріалів та вдосконалення технології їх обробки, прискорення оборотності обігових коштів, підвищення кваліфікації та продуктивності праці персоналу, зниження трудомісткості та матеріаломісткості продукції, удосконалення організації праці та ефективніше використання фінансових ресурсів. Розглянуто оснoвну мету упpавлiння пpибуткoм найбiльш ефективних джеpел йoгo фopмування, напpямкiв oзпoдiлу й викopистання з метoю забезпечення сталoгo poзвитку пiдпpиємства та максимiзацiї йoгo pинкoвoї ваpтoстi. Визначено основнимі завдання формуванням прибутку підприємства та основні завдання управління розподілом та використанням прибутку підприємства, для яких є забезпечення оптимального розподілу та використання чистого прибутку підприємства. Зазначено етапи формування чистого прибутку підприємства та основні особливості формування і використання прибутку підприємства. Рекомендовано на основі проведеного дослідження заходи для ефективного управління прибутком підприємства та збільшення його величини, що гарно вплине на діяльність підприємства. Зроблено висновок, що прибуток є головним фінансовим результатом будь-якого підприємства, метою його діяльності, чим більше прибутку підприємство отримує на вкладений капітал, тим ефективніше воно працює.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні підходи до визначення поняття "фінансові результати"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Мардус, Наталія Юріївна; Чернишова, Еліана Олександрівна
    У статті розглянуто різні підходи економістів й основні нормативно-правові документи які трактують поняття «фінансових результатів». В умовах посилення конкуренції бухгалтерський облік виступає однією з основних функцій управління господарською діяльністю підприємства, що зумовлює необхідність розвитку інформаційної системи, удосконалення її організаційної структури. Доведено, що метою обліку фінансових результатів підприємства є спостереження, ідентифікація, реєстрація, обробка, інтерпретація та передача інформації зовнішнім та внутрішнім користувачам. Виявлено, що безперервний кругообіг коштів, який здійснюється у вигляді витрат ресурсів і одержання доходів, їхнього розподілу та використання виступає ціллю більшості підприємств мінімізувати витрати та максимізувати доходи. Визначено, що промисловий сектор є одним із провідних секторів економіки та характеризується складністю технологічних процесів, орієнтацією на задоволення потреб населення. З’ясовано, що прибутковість промислових підприємств є неоднозначною протягом останніх років (у 2020 році кількість прибуткових підприємств – 71 %; збиткових – 29%). Тому облік прибутку постає як найважливіший показник фінансових результатів. Доведено, що доходи та витрати виступають взаємопов’язаними чинниками утворення прибутку підприємства та на основі їх даних визначають фінансовий стан і платоспроможність, ефективність використання матеріальних і фінансових ресурсів підприємства. Сформовано власне розуміння поняття фінанових результатів. Встановлено, що існують недосліджені питання. Аналіз показав, що підходи до визначення терміну в літературі українських науковців та нормативних документів «фінансовий результат» є неоднозначними. Зроблено висновки, що проблема у цій сфері потребують дослідження у майбутньому й є необхідність постійного розвитку та удосконалення українського законодавства. Важливим питанням при удосконаленні чинних державних документів є конкретизація та деталізація понять та термінів, розробка єдиного методичного інструментарію для суб’єктів господарювання.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості класифікації доходів сільскогосподарських підприємств
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Фальченко, Олена Олександрівна; Волобуєв, Олександр Сергійович
    Розглянуто доходи сільськогосподарського підприємства як економічну категорію, які відображають формування оптимального доходу підприємств у розмірах, необхідних для покриття його поточних витрат. Проаналізовано загальну сутність доходів сільськогосподарської діяльності, визнання доходу і достовірна його оцінка. Виявлено принципи, які передбачають вибір методу оцінки та відображення у фінансовій звітності всіх доходів підприємства, а також особливості формування фінансового результату в сільськогосподарських підприємствах у зв’язку із специфікою виробничо-господарської діяльності галузі. Розглянуто класифікацію доходів сільськогосподарських підприємств від первісного визнання біологічних активів та сільськогосподарської продукції, дохід від зміни справедливої вартості біологічних активів, дохід від реалізації біологічних активів та сільськогосподарської продукції, отриманої в результаті біологічних перетворень, за бухгалтерським підходом згідно вимог законодавства, управлінським підходом, який дає змогу зібрати та згрупувати інформацію для ухвалення та реалізації відповідних рішень. Визначено існуючі суттєві особливості доходів на сільськогосподарських підприємствах, які зумовлені прийнятою законодавчою базою, в якої визначені біологічні активи і регламентований порядок їх визнання, оцінки і обліку та відповідно якої належать складові фінансових результатів сільськогосподарських підприємств.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості формування фінансових результатів сільскогосподарського підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Фальченко, Олена Олександрівна; Яцина, Вікторія Валентинівна; Кочетова, Тетяна Іванівна
    Розглянуто фінансові результати сільськогосподарських підприємств як економічну категорію, яка відображає діяльності сільськогосподарського підприємства. Визначено основне внутрішнє джерело формування фінансових результатів сільськогосподарських підприємств, яке є прибуток та його вплив на господарську діяльність в сільскому господарстві. Рекомендовано на основі проведеного дослідження порядок методики формування фінансових результатів сільськогосподарських підприємств в бухгалтерського обліку. Зроблено висновок, що формування фінансових результатів сільськогосподарських підприємств є надзвичайно важливим аспектом їх діяльності і передбачає розробку певних організаційно-методичних заходів з метою створення цілісної системи управління прибутком підприємств.
  • Ескіз
    Публікація
    Вплив маркетингових комунікацій на фінансовий результат промислового підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Чернобровкіна, Світлана Віталіївна
    Досліджено вплив маркетингових комунікацій на фінансовий результат промислового підприємства. Розглянуто зміст поняття "фінансовий результат", що займає центральне місце у системі управління та характеризує всі сторони фінансово-господарської діяльності підприємства. Фінансовий результат у формі прибутку виступає головною метою існування підприємства на ринку та одним з ключових показників, який визначає ефективність його діяльності. Перелічено функції фінансових результатів підприємства. Перелічено традиційні та нетрадиційні комунікації, що впливають на позитивний фінансовий результат діяльності підприємства. Запропоновано модель впливу маркетингових комунікацій на фінансовий результат промислового підприємства за рахунок складових комунікативного та економічного ефекту, що дозволяє відстежити вплив кожного заходу маркетингових комунікацій на фінансовий результат промислового підприємства в цілому. Маркетингові комунікаційні заходи призводять до комунікативного ефекту, який виражається у декількох напрямках: інформуванні цільової аудиторії; формуванні певної думки про підприємство та його продукцію; мобілізації споживачів та покупців на певні дії; підвищення рівня активної популярності підприємства; встановлення стійких позитивних асоціацій; збільшення лояльності споживачів і впізнавання бренду виробника. Позитивний комунікативний ефект веде до економічного ефекту: збільшення частки ринку; збільшення товарообігу; підвищення кількості замовлень; збільшення марочного капіталу. У свою чергу, складові економічного ефекту призводять до збільшення прибутку підприємства, що і забезпечує фінансовий результат його діяльності. Узагальнено критерії визначення ефекту від впровадження традиційних та нетрадиційних комунікаційних маркетингових заходів.
  • Ескіз
    Документ
    Фінансові результати діяльності підприємства: визначення, класифікація, управління
    (НТУ "ХПІ", 2017) Мелень, Олена Валентинівна; Полтавець, Олена Володимирівна
    Усвідомлення суті фінансових результатів роботи підприємств і застосування дієвих управлінських висновків щодо майбутнього їх розвитку є ключовим посилом збільшення ефективності роботи компаній. Одним із провідних питань, стосовно організації обліку фінансових результатів у господарської діяльності, є їх класифікація. Ефективність роботи підприємства значною мірою залежить від якості управлінських рішень відповідно отриманих фінансових результатів діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Учетно-аналитическое обеспечение внутреннего контроля финансовых результатов: систематизация подходов и уточнение содержания
    (НТУ "ХПІ", 2017) Манойленко, Александр Владимирович; Жадан, Татьяна Андреевна; Аннаев, Мухаммет
    В статье уточнена сущность понятия учетно-аналитического обеспечения внутреннего контроля финансовых результатов. На основании обобщения и систематизации существующих подходов к определению сущности понятий "финансовые результаты", "контроль", "внутренний контроль", "учетно-аналитическое обеспечение" в работе раскрыто содержание обобщающей категории "учетно-аналитическое обеспечение финансовых результатов", которое, в отличие от существующих, позволяет: во-первых, процессы сбора, обработки, обобщения, представления, анализа и передачи учетно-аналитической информации, необходимой для осуществления внутреннего контроля за формированием, распределением и использованием финансовых результатов, объединить в единый непрерывный процесс; во-вторых, установить прямую и обратную связь между внутренним контролем за формированием, распределением и использованием финансовых результатов и процессами подготовки, принятия и реализации управленческих решений.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз фінансового стану, ліквідності та платоспроможності підприємства ТОВ "Токмацький гранітний кар’єр"
    (НТУ "ХПІ", 2016) Літвінова, Людмила Геннадіївна; Ульянченко, Наталія Володимирівна
    У статті висвітлено теоретичні питання з оцінки фінансового стану підприємства. Висвітлено необхідність аналізу фінансового стану підприємств в сучасних умовах. Обґрунтовано основні методичні підходи до його здійснення. Обґрунтовано систему показників для аналізу фінансового стану підприємства з огляду ефективності використання фінансових ресурсів. Розглянуто основні методи оцінювання фінансового стану підприємства, а також запропоновано напрямки удосконалення аналізу платоспроможності підприємства. В статті проведений аналіз результатів фінансово-господарської діяльності підприємства, досліджені показники платоспроможності підприємства та його ліквідності. Зроблені висновки щодо фінансового стану на прикладi ТОВ "Токмацький гранітний кар’єр".
  • Ескіз
    Документ
    Особливості використання аналітичних процедур в аудиті фінансових результатів підприємства
    (НТУ "ХПІ", 2016) Фальченко, Олена Олександрівна; Терлецька, Аліна Володимирівна
    При проведенні аудиторської перевірки для одержання аудиторських доказів важлива роль належить аналітичним процедурам. Аналітичні процедури є незалежними тестами фінансової інформації, які виконуються шляхом вивчення та порівняння взаємозалежностей. На сьогодні існує декілька невирішених проблем щодо особливостей та порядку використання аналітичних процедур в процесі аудиту. Аналітичні процедури повинні стати невід'ємним елементом процесу аудиту, найважливішим інструментом забезпечення якості аудиторських послуг.