Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Підвищення максимального моменту спеціальних електродвигунів постійного струму з постійними магнітами(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Лазарєв, Георгій Венедиктович; Рибка, Яків Володимирович; Реуцький, Микола Олександрович; Крячок, Олександр Степанович; Шиманська, Анна АнатоліївнаУ роботі запропоновані методи підвищення максимального крутного моменту вбудованих моментних електродвигунів постійного струму шляхом варіювання їх конструкції (діаметра дроту обмотки якоря; розмірів якоря з метою збільшення кількості провідників, розташованих на його зовнішній поверхні; зміною схеми обмотки) при збереженні приєднувальних розмірів, що є актуальною задачею при проєктуванні або модернізації електродвигунів для пристроїв автономного транспорту. Проведено низку розрахунків та експериментів, аналіз яких показав, що при збільшенні діаметра обмотувального дроту опір якірної обмотки зменшується і, як наслідок, пусковий момент збільшується, також зменшується споживана потужність та втрати в обмотці якоря. Але при цьому пусковий струм при сталій напрузі збільшується більш ніж у два рази, що вимагає збільшення встановленої потужності джерела живлення. Збільшення діаметра якоря дозволяє збільшити кількість провідників і поперечний переріз міді якоря при одночасному зменшенні ширини магніту і зменшенні магнітного потоку. В результаті відбувається зниження пускового моменту електродвигуна. Показано, що зміна схеми обмотки може призвести до значного ускладнення технологічного процесу виготовлення простої петлевої обмотки і складної багатопрохідної хвильової обмотки з більшою кількістю паралельних гілок та може створити проблеми з комутацією обмотки якоря. У роботі підтверджено, що збільшення діаметра обмотувального дроту є найефективнішим і найменш витратним способом збільшення максимального моменту вбудованих моментних електродвигунів постійного струму із збудженням від постійних магнітів і безпазовою конструкцією якоря, які знайшли своє застосування в пристроях автономних об'єктів (платформ). При цьому зміни вносяться тільки до конструкції якоря – зменшується діаметр якірного заліза і зменшується кількість витків у секції. Магнітна система, вузол щітка-колектор, підшипникові щити (за наявності) залишаються конструктивно без змін.Документ Расчетные соотношения для цилиндрической индукторной системы с внутренним бифилярным соленоидом(Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2019) Батыгин, Юрий Викторович; Бондаренко, Александр Юрьевич; Шиндерук, Светлана Александровна; Сериков, Георгий СергеевичВпервые предложена цилиндрическая индукторная система с внутренним коаксиальным соленоидом, обмотка которого выполнена в виде бифиляра так, что гармонические токи в каждой из его жил направлены в противоположные стороны. В кратком обзоре литературы дано описание основных применений бифилярных конструкций, как элементов современных электротехнических устройств. Решением краевой задачи электродинамики найдены аналитические зависимости для напряженностей возбуждаемых полей и магнитного потока, позволяющих анализировать основные характеристики процессов. Полученные соотношения описывают стационарное состояние возбуждаемых электромагнитных полей в идеализации достаточно высокой проводимости металла обмотки внешнего соленоида-индуктора при отсутствии влияния токопроводов бифиляра на протекающие процессы.Документ Високомоментний низькообертовий електродвигун з ротором, що котиться, як альтернатива існуючим мотор-редукторам(НТУ "ХПІ", 2019) Єгоров, Андрій Володимирович; Дунєв, Олексій Олександрович; Маслєнніков, Андрій Михайлович; Юхимчук, Володимир ДаниловичПредставлені різновиди двигунів з ротором, що котиться, що працюють від мереж змінної та постійної напруги через комутуючий керуючий пристрій, а також приведено їхні технічні показники. Показано рознесені 3D моделі кожного конструктивного виконання створених в програмі АСКОН Компас-3D. Проведено порівняння двигуна ДРК -125 з існуючими мотор-редукторами, показано варіант заміни редукторного електропривода на безредукторний. Представлено переваги та сфери застосування двигунів з ротором, що котиться.Документ Методология экспериментального определения сферических гармоник магнитного поля технических объектов(НТУ "ХПИ", 2018) Гетьман, Андрей Владимирович; Резинкин, Олег ЛукьяновичПроведен сравнительный анализ основополагающих принципов, лежащих в основе методов экспериментального определения сферических гармоник магнитного поля технических объектов. Предложена классификация методов выделения вкладов и определения величин коэффициентов сферических гармоник магнитного поля. Установлены взаимосвязи между рассмотренными методами и принципами, положенными в основу функционирования соответствующих измерительных систем для практического сферического гармонического анализа магнитного поля.Документ Залежність величини обертового моменту тризубцевого двигуна з ротором, що котиться, від активної довжини його ротора(НТУ "ХПІ", 2018) Дунєв, Олексій Олександрович; Єгоров, Андрій Володимирович; Маслєнніков, Андрій Михайлович; Юхимчук, Володимир ДаниловичПредставлена 3D модель високомоментного тихохідного тризубцевого двигуна з ротором, що котиться, з аксіальним магнітним потоком в роторі. Показано результати чисельно-польового розрахунку в програмі ANSYS Maxwell чотирьох конструктивних виконань, які відрізняються довжиною активної частини осердя ротора і матеріалами з яких виготовлені катки на статорі. Отримано розподіл величини магнітної індукції у повітряному проміжку, а також значення обертового моменту для кожного виконання.Документ Непряме визначення обертального моменту досліджуваного електродвигуна(НТУ "ХПІ", 2018) Бурштинський, Мирон Васильович; Хай, Михайло Васильович; Харчишин, Богдан МихайловичРозглядається спосіб визначення обертального моменту електродвигуна за допомогою некаліброваного навантажувального генератора постійного струму без стабілізації магнітного потоку. Обґрунтовується спосіб непрямого визначення електрорушійної сили для визначення обертального моменту. Пропонується методика розрахунку потужності на валу досліджуваного двигуна. Підвищена точність вимірювання обертального моменту на валу.Документ Модель быстродействующего электромагнитного привода для управляющего клапана системы питания теплового двигателя(НТУ "ХПИ", 2014) Врублевский, Александр Николаевич; Григорьев, Александр ЛьвовичМоделируется работа привода клапана электроуправляемой форсунки дизеля. Особенностью модели является учёт вихревых токов и магнитного гистерезиса (что связано с использованием в приводе новых магнитные материалов), а также волн деформации в упругих элементах привода (что вызвано его быстродействием). Предполагается использовать эту же модель для совершенствования пуско-отсечных клапанов системы питания ракетных двигателей.Документ Теоретические исследования ЭМА способа регистрации поверхностных волн при ультразвуковом контроле ферромагнитных металлоизделий(НТУ "ХПИ", 2013) Петрищев, О. Н.; Сучков, Григорий Михайлович; Романюк, М. И.; Хащина, Сергей ВладимировичПредложен новый подход к построению математических моделей электромагнитных ультразвуковых преобразователей в режиме приема упругих колебаний в ферромагнитных металлоизделиях. Продуктивность и практическая значимость этого подхода показана на примере построения математической модели накладного преобразователя. Полученные аналитические выражения могут быть использованы в процессе проектирования ЭМА преобразователей для расчета конструктивных параметров приемной части.