Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Теоретичні основи обґрунтування проєктних рішень елементів бойових машин на основі аналізу фізико-механічних процесів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Васильєв, Антон Юрійович; Ткачук, Микола Миколайович; Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Анатолійович; Шуть, Олександр Юрійович; Нечаєв, Роман Геннадійович; Зінченко, Олена Іванівна; Вейлер, Володимир Сергійович; Льозний, Олег СергійовичЗабезпечення світового рівня тактико-технічних характеристик об’єктів броньованої техніки є надзвичайно важливою та актуальною проблемою у сфері національної безпеки та оборони. Це зумовлено колосальним потенціалом бронетанкобудування України, який не знайшов дотепер відповідної реалізації при проєктуванні та освоєнні виробництва цих машин внаслідок різних причин. Однією з основних проблем є відсутність методів та моделей для обґрунтування параметрів цих машин та властивостей матеріалів для виготовлення основних компонентів, у першу чергу – бронекорпусів і трансмісій на етапі проєктних досліджень. У цій роботі передбачається розвиток теоретичних основ та здійснення досліджень для визначення реакції елементів об’єктів броньованої техніки на дію різноманітних чинників та визначення вимог до проєктних рішень їх елементів. Вкрай важливим чинником є, наприклад, недопущення критичних деформацій, які виникають у об’єктів броньованої техніки при дії засобів ураження. Існуючі моделі не дають змоги адекватно оцінити ступінь захищеності при дії різних чинників, що призводить до принципово невірних проєктних рішень. Отже, виникає нова, актуальна та важлива науково-технічна проблема – дослідження виникаючих при бойовому застосуванні процесів та станів об’єктів броньованої техніки задля підвищення їх тактико-технічних характеристик. Теоретичні основи таких досліджень описані у цій роботі.Документ Аналіз основних факторів, що визначають аерогідродинамічний опір у високошвидкісних зубчастих передачах(НТУ "ХПІ", 2015) Ставицький, В. В.; Носко, П. Л.; Марченко, Д. М.; Філь, П. В.; Кравченко, В. М.У статті виявлено природу аерогідродинамічного опору обертанню зубчастих коліс та запропоно- вано прості аналітичні вирази, які надають можливість визначати енергетичну ефективність високошвидкісних зубчастих передач. На підставі рівняння масового балансу визначена щільність оливоповітряної суміші в западинах зубчастого колеса та встановлено число Ейлера, що визначає досягнення її критичного значення. Визначено межі впливу торцевих зазорів на втрати потужності та ефективності застосування змащування зануренням.Документ Динамічні скінченно-елементні моделі валів трансмісійних машин в ANSYS(НТУ "ХПІ", 2014) Грищенко, Володимир Миколайович; Томін, О. С.; Ломов, Сергій ГеоргійовичКонструкції машинних агрегатів є різноманітними. До складу силових передач входять такі вузли та деталі як колінчастий вал, зубчасті колеса, планетарні механізми, коробки передач та інші. З ростом швидкостей значно активізуються вібраційні процеси. Прогнозування поведінки таких об'єктів пов'язане з використанням різноманітних розрахункових моделей, методів, програмного забезпечення. Нові можливості надають сучасні скінченно-елементні комплекси як ANSYS, використання тривимірних моделей. Це дає можливість більш адекватно враховувати математичну та и детальну геометричну інформацію. В роботі обговорюються підходи побудови простих еквівалентних моделей всього машинного агрегату як єдиної динамічної системи. В якості приклада розглянуті типові елементи силової передачі вал і система вал-зубчасте колесо. Виконані розрахунки спектра частот при використанні як традиційних дискретних, континуальних, так і скінченно-елементних моделей програмного пакета ANSYS. Порівняння результатів показало, що має місце як задовільна для інженерних розрахунків точність так і деякі відхилення.Документ Верстатне зачеплення циліндричних аркових передач змішаного зачеплення(НТУ "ХПІ", 2012) Шишов, В. П.; Ткач, П. М.; Чала, О. Ю.; Журавльова, Т. Є.У статті проводиться теоретичне дослідження верстатного зачеплення при нарізуванні циліндричних аркових передач інструментом з несиметричним вихідним контуром. Отримані рівняння активних поверхонь зубців циліндричних аркових передач, які необхідні для визначення показників працездатності передач з арковими зубцямиДокумент Автоматизація структурно-параметричного синтезу планетарних коробок передач транспортних засобів(НТУ "ХПІ", 2014) Волонцевич, Дмитро Олегович; Сєриков, Володимир Іванович; Пасічний, С. С.В статті запропонований алгоритм і програмний продукт, які дозволяють за заданими передаточними відношеннями в автоматизованому режимі синтезувати всі можливі структурні схеми планетарної коробки передач з двома ступенями свободи. Далі для всіх синтезованих структурних схем за допомогою хвильового алгоритму Лі перевіряється можливість конструктивної реалізації кінематичної схеми. Для тих схем, які реалізуються конструктивно, знаходяться всі основні кінематичні і силові характеристики. Це дозволяє не тільки задовольнити всім конструктивним обмеженням, а й обрати схему, яка має найкращі показники за обраними кількісними характеристиками якості.