Користувач: Anastasiya Makarenko
Вантажиться...
Дата народження
Дослідницькі проекти
Структурні одиниці
Посада
Прізвище
Ім'я
Ім'я
Anastasiya Makarenko
31 результатів
Результати пошуку
Зараз показуємо 1 - 10 з 31
Публікація Trends and Features of FinTech Management Processes Evolution During the Global Pandemic(Одеський національний політехнічний університет, 2022) Makarenko, Anastasiya B.; Tataryntseva (Kurbatova), Yu. L.; Kochetova, Tatiana I.Nowadays functioning of the national economy demands the country inclusion in the global processes of financial technology management. This article summarizes the key approaches to understanding the evolution of the use of financial technologies during the global pandemic. The growing influence of financial technologies on all spheres of life and economy is proved. Conclusions are drawn from the results of the research on the benefits of financial technologies application, in particular during the COVID pandemic.Публікація International supply chain management. Study guide(2020) Ширяєва, Наталя Володимирівна; Макаренко, Анастасія Борисівна; Білоцерківський, Олександр БорисовичIn these guidelines, the main numerical methods that are used in the course "International Logistics" are considered. Each section is dedicated to a separate topic of the course. All sections are constructed in the same way: first, the necessary theoretical information, then a detailed course of solving problems, and at the end of each section, options for individual homework. Variants of the tasks should be selected by the student’s last name in the group’s journal. The instructions also contain control questions to test students' knowledge.Публікація Portfolio diversification on a global scale(Одеський національний економічний університет, 2019) Shyriaieva, N. V.; Makarenko, Anastasiya B.The research is aimed to analyze different types of portfolios and identify the one with the lowest level of risk. The first portfolio included US and EU securities. The other one studies crypto currency impact on portfolio riskiness.Публікація Peculiarities of blockchain tech use in international business and finance(Одеський національний економічний університет, 2020) Makarenko, Anastasiya B.; Shyriaieva, N. V.In the abstracts peculiarities of blockchain technologies use in international business and finance are considered. It seems that the Industry 4.0 touches all spheres of business environment as well as a government. To handle the block chains the risks and benefits should be taken into consideration.Публікація Business statistics(2020) Shyriaieva, N. V.; Makarenko, Anastasiya B.The tutorial contains lecture notes of the general theory of statistics, including clustering statistics, absolute, relative and average values, organization and grouping of data, sampling, correlation and regression analysis, estimation, time series, indexes and their use in economics. Typical examples of solving the material are presented in the text. Practical problems are given at the end of each chapter for the better understanding of theoretical notes. Designed for students of bachelor level in 073 "Management" and 072 "Finance and Credit".Публікація Management and analysis of company’s cash flows(Primedia eLaunch, USA, 2020) Sitak, I. L.; Shyriaieva, N. V.; Makarenko, Anastasiya B.Публікація Fintech application in the global economy in 2010s(ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Makarenko, Anastasiya B.; Shyriaieva, N.; Sovhir, A.Публікація Аналіз машинобудівних підприємств з метою вдосконалення інвестиційного проектування в сучасних умовах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Макаренко, Анастасія БорисівнаУ статті проведено інтегральну оцінки виробничого потенціалу низки машинобудівних підприємств, який включає аналіз їхнього фінансового стану. Методичною основою визначення інтегрального показника фінансового стану є метод багатофакторного дискримінантного аналізу. П'ять класів за рівнем фінансового стану інтерпретуються від найвищого з високим рівнем спроможності виконувати зобов'язання та найменшої ймовірності дефолту до найнижчого з високим рівнем ймовірності дефолту. Аналіз показав, що коефіцієнт фінансової незалежності перевищує критичне значення у 60% підприємств, 40% своєчасно погашують кредиторську заборгованість та мають близьке до оптимального значення коефіцієнта фінансового ризику, 20% мають проблеми з погашенням поточних зобов'язань. Загалом за результатами розрахунку інтегрального показника фінансового стану досліджуваних підприємств стабільні результати показали більше 60% підприємств, така ж кількість потрапляє до першого класу, по 20% потрапляє до п'ятого та другого класу. Отримані результати використовуються при розробці моделі визначення потрібної норми прибутковості для вдосконалення інвестиційного проектування машинобудівних підприємств.Публікація European way of clusterization(НТУ "ХПІ", 2015) Shyriaieva, N. V.; Makarenko, Anastasiya B.Публікація Economic evaluation of digital marketing management at the enterprise(ПП "Технологічний Центр", 2022) Tataryntseva (Kurbatova), Yu. L.; Pushkar, Oleksandr; Druhova, Olena; Osypova, Svitlana; Makarenko, Anastasiya B.; Mordovtsev, OleksandrThe meaning of the “digital marketing management” concept that takes into account the role of customer impressions and emotional response as prerequisites for activating targeted actions is clarified. It is proved in the paper that one of the most important criteria of digital marketing management effectiveness is the formation of user impressions. The issues of digital marketing management evaluation are generalized. It was found that modern methods of economic evaluation do not take into account the emotional component of content perception. It is proposed to introduce qualitative evaluation of impressions along with quantitative methods of digital marketing management. Digital marketing formats are systematized according to the ability to track customer feedback after interacting with a particular format. It was found that the most popular formats of digital marketing in 2021 were those that take feedback into account. In particular, companies spend their budgets for SMM – 75 %, banner advertising – 71 %, and for sharing they mostly choose social networks: Facebook – 88 %, Instagram – 78 %, Google – 75 % and YouTube – 71 %. Methodical recommendations to substantiate the economic evaluation of digital marketing management are proposed. Based on the concept of impression economy, the method of assessing the impressions of users by reviewing their reactions on social networks is analyzed. SWOT analysis of user impressions is made, and it is proposed to choose digital content, which is more emotional. The proposed methodological recommendations reflect the results of the effectiveness of digital marketing management both in quantitative (assessment of absolute and relative indicators) and qualitative forms (assessment of impressions).