Користувач: Oleksandr Shokurov
Вантажиться...
Дата народження
Дослідницькі проекти
Структурні одиниці
Посада
Прізвище
Ім'я
Ім'я
Oleksandr Shokurov
33 результатів
Результати пошуку
Зараз показуємо 1 - 10 з 33
Публікація Англіцизми у сучасному технічному термінознавстві(Видавничий дім "Гельветика", 2022) Сухоруков, Віктор Анатолійович; Чернявська, Світлана Миколаївна; Шокуров, Олександр ВолодимировичСтаття присвячена огляду загальних тенденцій розвитку вітчизняного термінознавства. Розкрито передумови формування термінологічного вибуху в Україні та світі, окреслено причини запозичення іншомовних термінів. На прикладі лексики із мас-медіа показано, яким чином англіцизми займають особливу нішу у терміносистемі. Наголошено на ролі екстралінгвістичних чинників, історії зародження та подальшого розвитку галузі пізнання, що в подальшому слугує джерельною базою для термінологічної одиниці. З’ясовано, що більшу кількість англіцизмів, які інтегруються в технічне термінознавство, відносять в тому числі до професіоналізмів із ІТ-сфери. Англіцизми із даної системи підпорядковуються графічній, граматичній та звуковій системам, а їх відтворення відбувається за фонетичним чи фонетико-граматичним принципом відповідно. Розкрито поняття та способи виявлення варваризмів у термінології. Детально проаналізовано методи термінотворення шляхом скорочення і усічення, при цьому відмічено, що основний інтерес представляє змішана абревіація, яка ґрунтується на застосуванні графічних символів. Подано структуровану таблицю, що відображає класифікацію запозичень. В рамках опрацьованого питання окремо розглянуто більш глобальну проблематику, яка зводиться до неспроможності української мови обслуговувати наукову сферу. В якості альтернативи і прикладу боротьби із цим, на наш погляд, негативним лінгвістичним феноменом – наведено приклад Франції та практику адаптації англіцизмів до франкомовних термінологічних одиниць й сполучень. В якості перспективи подальших наукових досліджень запропоновано здійснити огляд і провести лексико-семантичний аналіз сучасної української комп'ютерної термінології з урахуванням етапів її виникнення та становлення.Публікація Руси і слов'яни(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Шокуров, О. В.; Шокурова, А. А.Публікація Створення методологічної бази в аспекті інтеграційної концепції комунікативно-інтенційної моделі(Планер, 2019) Полянська, Ірина Валентинівна; Хрипунова, Аліна Леонідівна; Чернявська, Світлана Миколаївна; Шокуров, Олександр ВолодимировичУ статті йдеться про кореляцію, тобто відповідність інноваційної педагогічної технології – комунікативно-інтенційної моделі (КІМ) як нової біозбалансованої освіти (НБЕО) – та її методологічної бази. Автори статті розробляють, досліджують та впроваджують КІМ як НБЕО протягом останніх декількох років на кафедрі української, російської мов та прикладної лінгвістики Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». З’ясовано вживання термінологічного словосполучення «Методологічна база» в межах КІМ як НБЕО. Ця стаття та надрукування новітнього комплексу з трьох методичних та одного навчального посібника розв’язують суперечку між концептуально інноваційним проєктом КІМ як НБЕО та неактуальною методологічною базою (а саме: укладання навчальних посібників і підручників, розроблення навчально-методичного забезпечення дисциплін), що й досі створюються за принципами пануючої кризової адміністративної традиційної лівопівкульної освіти (ТЛО). Стаття містить дві схеми, які наочно й чітко відбивають основний механізм створення новітньої методологічної бази моделі. Автори статті обґрунтовують концептуальні принципи створення методологічної бази КІМ як НБЕО; з’ясовують їх втілення та безпосередній зв’язок із основними параметрами моделі. Докладно проаналізовано шість основних параметрів КІМ, а саме: нетривіальні підходи в розв’язанні проблем; тотальну інтеграційну концепцію; комунікаційність як екзистенційну категорію; інтенційність як категорію, яка з’єднує мислення та мовлення; усвідомленість як базову категорію, що з’єднує всі параметри в єдину цілісну модель; розроблений основоположний метод творчого реагування, що виявляється як мета та як засіб в навчальному процесі. А також визначено, які принципи створення нової методологічної бази надає кожний з параметрів. Наведено приклади втілення цих принципів з надрукованих методичних та навчальних посібників.Публікація Переваги та недоліки систем онлайн-перекладу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Грабарь, А. Є.; Шокуров, Олександр ВолодимировичПублікація Перші памꞌятки української писемності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Божко, С. А.; Шокуров, Олександр ВолодимировичПублікація Поетичне мовлення у викладанні української мови як іноземної(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Шокуров, Олександр ВолодимировичПублікація Походження українських прізвищ(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Лемешева, А. О.; Шокуров, Олександр ВолодимировичПублікація До питання етимології топонімів України(Харківський національний аграрний університет ім. В. В. Докучаєва, 2018) Шокуров, Олександр ВолодимировичПублікація Дистанційне навчання: за та проти(2020) Шокуров, Олександр ВолодимировичПублікація Використання сервісів Microsoft Office 365 у процесі навчання(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Шокуров, Олександр Володимирович