Публікація: Використання інструментів "Kahoot!" в освітній діяльності для формування екологічної культури та екологічної свідомості молоді
| dc.contributor.author | Тихомирова, Тетяна Сергіївна | |
| dc.contributor.author | Шестопалов, Олексій Валерійович | |
| dc.contributor.author | Новожилова, Тетяна Борисівна | |
| dc.contributor.author | Босюк, Альона Сергіївна | |
| dc.contributor.author | Чікірякін, Кирило Віталійович | |
| dc.date.accessioned | 2025-04-30T08:03:09Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.description.abstract | Формування екологічної культури у молоді є важливим елементом становлення особистості. Без наявності внутрішніх орієнтирів на екологічний спосіб життя, дбайливе ставлення до природних ресурсів неможливо уявити людину, яка при веденні бізнесу чи виробничій діяльності сумлінно дотримується вимог екологічного законодавства. Екологічне виховання починається ще у закладах дошкільної освіти та продовжується на наступних рівнях освіти. Проте, не тільки екологічне виховання визначає сукупність рис особистості, завдяки яким ми можемо оцінити рівень її екологічної культури та екологічної свідомості. Дистанційний формат навчання у закладах середньої та вищої освіти триває у багатьох регіонах з березня 2020 року та буде тривати у прифронтових регіонах принаймні до закінчення збройної фази війни. Такий режим спонукає до пошуку та використання нових методів проведення занять та способів активізації навчального процесу. Особливо важливим є використання онлайн інструментів для формування екологічної культури молоді. Це пов’язано з неможливістю використання традиційних, ефективних методів пізнання навколишнього світу та його природної складової – екскурсії, участь в акціях, догляд за рослинами та тваринами. Метою даної роботи продемонструвати ефективність використання платформи «Kahoot!» для формування екологічної культури та екологічної свідомості здобувачів на різних рівнях освіти, особливо при дистанційному форматі освіти. У роботі проведено аналіз досвіду використання вікторин на платформі «Kahoot!» з метою підвищення рівня екологічної свідомості та екологічної культури у школярів та здобувачів вищої освіти. На кафедрі хімічної техніки та промислової екології було реалізовано два проекти Kahoot!-вікторин тривалість півтора року. Перший проект охоплював школярів та студентів першого-другого курсів коледжів та знайомив молодь з різноманітними аспектами екології, збалансованого природокористування, сучасних екологічних рішень. Цей проект отримав схвальні відгуки як від учасників, так й від вчителів. Другий проект Kahoot!-вікторин реалізовувався при підготовці бакалаврів за освітніми програмами «Інженерна екологія» та «Технології захисту навколишнього середовища». У роботі детально проаналізовано методологію складання питань, визначено оптимальну тривалість вікторин, наведено переваги платформи «Kahoot!». | |
| dc.description.abstract | The ecological culture formation in young people is an important element of a personality formation. Without the internal guidelines presence for an ecological lifestyle, a careful attitude to natural resources, it is impossible to imagine a person who conscientiously complies with environmental legislation requirements when conducting business or production activities. Environmental education begins in preschool institutions and continues at subsequent educational levels. However, not only environmental education determines the set of personality traits, thanks to which we can assess their their ecological culture and environmental awareness level. The distance learning format in secondary and higher education institutions has been ongoing in many regions since March 2020 and will continue in front-line regions at least until the war end. This mode encourages the search and new methods use for classes providing and ways to activate the educational process. The online tools use for youth ecological culture formation is especially important. This is due to the impossibility to use traditional, effective studying methods about the world around us and its natural component - excursions, participation in events, caring for plants and animals. The aim of this work is to demonstrate the “Kahoot!” platform effectiveness to form students’ ecological culture and environmental awareness at different educational levels, especially in the distance education format. The work analyzes the experience of using quizzes on the “Kahoot!” platform to increase the environmental awareness and ecological culture level among schoolchildren and students. The Department of Chemical Engineering and Environmental Protection implemented two Kahoot! quizzes projects lasting one and a half years. The first project covered schoolchildren and first- and second-year college students and introduced young people to various aspects of ecology, sustainable nature management, and modern environmental solutions. This project received positive feedback from both participants and teachers. The second Kahoot! quiz project was implemented during the bachelors studying at the educational programs "Engineering Ecology" and "Environmental Protection Technologies". The paper analyzes in detail the methodology for composing questions, determines the optimal quizzes duration, and presents the "Kahoot!" platform advantages. | |
| dc.identifier.citation | Використання інструментів "Kahoot!" в освітній діяльності для формування екологічної культури та екологічної свідомості молоді / Т. С. Тихомирова, О. В. Шестопалов, Т. Б. Новожилова [та ін.] // Інтегровані технології та енергозбереження. – 2025. – № 1. – С. 119-129. | |
| dc.identifier.doi | https://doi.org/10.20998/2078-5364.2025.1.11 | |
| dc.identifier.uri | https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/88869 | |
| dc.language.iso | uk | |
| dc.publisher | Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут" | |
| dc.subject | екологічна освіта | |
| dc.subject | екологічна культура | |
| dc.subject | екологічна свідомість | |
| dc.subject | освітня діяльність | |
| dc.subject | онлайн вікторини | |
| dc.subject | "Kahoot!" | |
| dc.subject | environmental education | |
| dc.subject | environmental culture | |
| dc.subject | environmental awareness | |
| dc.subject | educational activities | |
| dc.subject | online quizzes | |
| dc.subject | "Kahoot!" | |
| dc.title | Використання інструментів "Kahoot!" в освітній діяльності для формування екологічної культури та екологічної свідомості молоді | |
| dc.title.alternative | Using "Kahoot!" tools in educational activities to form youth ecological culture and ecological awareness | |
| dc.type | Article | |
| dspace.entity.type | Publication | |
| relation.isAuthorOfPublication | 53efd45e-9973-446b-9b52-a0cd9698edb9 | |
| relation.isAuthorOfPublication | 958566ad-3bcf-4f3a-a47c-34298e5b4da2 | |
| relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 53efd45e-9973-446b-9b52-a0cd9698edb9 |
Файли
Контейнер файлів
1 - 1 з 1
Вантажиться...
- Назва:
- ITE_2025_1_Tykhomyrova_Vykorystannia_instrumentiv.pdf
- Розмір:
- 845.09 KB
- Формат:
- Adobe Portable Document Format
Ліцензійна угода
1 - 1 з 1
Вантажиться...
- Назва:
- license.txt
- Розмір:
- 1.71 KB
- Формат:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Опис:
