Публікація:
Особливості проведення маркетингових досліджень конкурентного середовища підприємства

dc.contributor.authorЛарка, Людмила Сергіївнаuk
dc.contributor.authorЖабська, О. В.uk
dc.date.accessioned2015-07-16T10:54:47Z
dc.date.available2015-07-16T10:54:47Z
dc.date.issued2015
dc.description.abstractВ статті пропонується систематизація вхідної інформації в залежності від мети дослідження конкурентного середовища. Обґрунтована доцільність складання карти стратегічних групконкурентів для аналізу їх конкурентних стратегій. Розглянуті можливі стратегічні групи конкурентів та очікувані від них конкурентні стратегії. Сформульовані основні складові конкурентоспроможності підприємства з позиції раціонального управління його потенціалом.uk
dc.description.abstractRelevance of the study of the competitive environment due to the need to systematize the flow of incoming information for the analysis of competitive forces, identify strategic groups of competitors. The purpose of the article is to offer methodological tools to improve the quality of organization studies the competitive environment of the enterprise. The paper proposes the systematization of incoming information depending on the purpose of the study of the competitive environment. Expediency mapping strategic groups of competitors to analyze their competitive strategies is given. The possible strategic groups of competitors and their expected competitive strategies are shown. The basic components of the competitiveness of the enterprise from the perspective of rational management of its potential are given. To construct the maps of strategic groups of competitors are encouraged to apply the following characteristics: market share and refresh rates range of products. These figures reflect the effectiveness of the marketing strategies of enterprises and their innovative activity. Prospects for further studies of the competitive environment of the enterprise are to empower the purposes of research and improvement of the list of information for each study.en
dc.identifier.citationЛарка Л. С. Особливості проведення маркетингових досліджень конкурентного середовища підприємства / Л. С. Ларка, О. В. Жабська // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Технічний прогрес і ефективність виробництва. – Харків : НТУ "ХПІ", 2015. – № 25 (1134). – С. 34-38.uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8184-5464
dc.identifier.urihttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/16064
dc.language.isouk
dc.publisherНТУ "ХПІ"uk
dc.subjectконкурентоспроможність підприємстваuk
dc.subjectконкурентні перевагиuk
dc.subjectкарта стратегічних групuk
dc.subjectстратегічне управлінняuk
dc.subjectenterprise competitivenessen
dc.subjectcompetitive advantagesen
dc.subjectmarket conditionsen
dc.subjectstrategic managementen
dc.subjectinformation flowsen
dc.titleОсобливості проведення маркетингових досліджень конкурентного середовища підприємстваuk
dc.title.alternativeFeatures of the marketing research of the enterprise competitive environmenten
dc.typeArticleen
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication75933969-05ae-42e6-bc55-c806c7cf72dd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery75933969-05ae-42e6-bc55-c806c7cf72dd

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз
Назва:
vestnik_HPI_2015_25_Larka_Osoblyvosti.pdf
Розмір:
282.5 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз недоступний
Назва:
license.txt
Розмір:
11.23 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: