Особенности ведения внешнеэкономической деятельности в туркменистане на примере кондитерской отрасли
Дата
2016
Автори
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПИ"
Анотація
В условиях рыночной экономики невозможно представить деятельность современных крупных предприятий без их выхода на международную арену. Основной целью стратегии предприятия является завоевание большей доли рынка для сбыта своей продукции и увеличение конкурентоспособности. Успех повышения конкурентоспособности заключается в выходе предприятия на новые рынки сбыта, в том числе и зарубежные. Развитие внешнеэкономической деятельности предприятия - это залог долгосрочных и перспективных отношений.
In conditions of market economy it's impossible to imagine the work of contemporary large companies without its' coming out to the international scene. The main strategical target of a company is a penetration of a larger share of the market for the sake of production distribution and increasing of the competitive ability. The success in improving of the competitive ability lies in coming out of a company to new sales mar kets including foreign ones. Developing of the foreign-economic activity of a company is the pledge of the long-term and perspective relations.
In conditions of market economy it's impossible to imagine the work of contemporary large companies without its' coming out to the international scene. The main strategical target of a company is a penetration of a larger share of the market for the sake of production distribution and increasing of the competitive ability. The success in improving of the competitive ability lies in coming out of a company to new sales mar kets including foreign ones. Developing of the foreign-economic activity of a company is the pledge of the long-term and perspective relations.
Опис
Ключові слова
рыночная экономика, предприятие, стратегия предприятия, конкурентоспособность, рынок сбыта, market economy, competitive ability, sales market
Бібліографічний опис
Оразов Д. С. Особенности ведения внешнеэкономической деятельности в туркменистане на примере кондитерской отрасли / Д. С. Оразов // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Сер. : Актуальні проблеми управління та фінансово-господарської діяльності підприємства. – Харків : НТУ "ХПІ", 2016. – № 43 (1215). – С. 59-64.