Вітаємо!

Раді вітати Вас у електронному репозитарії Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» (eNTUKhPIIR) ISSN 2409-5982

Репозитарій є одним з елементів інфраструктури відкритої науки НТУ «ХПІ» відповідно до Політик відкритої науки та відкритих освітніх ресурсів в Національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут».

Розміщуєте свої публікації та відкриті освітні ресурси (OER) у репозитарії eNTUKhPIIR, сприяйте підвищенню рейтингу університету

Кількість документів у репозитарії: 91539

Для включення публікацій до репозитарію необхідно:

  1. Ознайомитися з положенням про репозитарій НТУ «ХПІ»
  2. Заповнити форму для передачі матеріалів

Публікації, розміщенні самостійно автором, проходять обов’язкове рецензування.

Інструкція з реєстрації профіля автора у репозитарії та його прив’язки до ORCID

З усіх питань стосовно електронного репозитарію Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», звертайтеся:
заступник директора бібліотеки Олена Бреславець, e-mail: olena.breslavec@khpi.edu.ua

Нові надходження

  • Тип елементу:Документ,
    Метод оцінювання компетентностей у дуальному навчанні
    (Черкаський державний технологічний університет, 2022) Кухаренко, Володимир Миколайович
    Впровадження дуального навчання вимагає від університетів і підприємств оцінювати якість підготовки за рівнем сформованих у студента академічних і професійних компетентностей. Це потребує ретельного аналізу освітнього стандарту та створення карти компетентностей університетами і узгодження їх з картою професійних компетентностей замовника. Практична реалізація контролю результатів навчання можлива при використанні репозиторію компетентностей LMS Moodle. Аналіз можливостей цього інструменту показує, що для кожного студента можна створити декілька навчальних планів, в яких фіксуються сформовані компетентності в ході дистанційного навчального процесу. Представники замовника мають можливість контролювати здобуті студентом компетентності. Мета дослідження: розробити метод структурування результатів навчання освітньої програми для оцінювання компетентностей фахівця з використанням репозиторію компетентностей LMS Moodle. Об’єкт дослідження: професійна підготовка фахівців для промисловості з визначеними компетентностями на базі освітньої програми. Предмет дослідження: умови формування якості професійної підготовки фахівців для промисловості з визначеними компетентностями. Результати досліджень показали, що розвиток дуальної освіти суттєво залежить від кваліфікації викладацького складу, вміння визначати мету практичної діяльності у курсі.
  • Тип елементу:Документ,
    Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни "Комерційна логістика"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2025) Білоцерківський, Олександр Борисович
    У зв’язку із становленням ринкових відносин в Україні з’явився і став активно розвиватися новий науково-практичний напрямок – комерційна логістика. Незважаючи на те, що застосування нового напрямку зумовлене сучасними економічними реаліями, комерційна логістика ще не настільки активно затребувана вітчизняним бізнесом, як у закордонних країнах, де історія її розвитку нараховує біля півстоліття. Зростаючий інтерес до комерційної логістики в Україні обумовлює необхідність підготовки фахівців відповідної кваліфікації. І хоча говорити про підготовку повноцінних фахівців у цій галузі, досвід навчання якої в промислово розвинутих країнах нараховує кілька десятиліть, ще рано, дисципліна «Комерційна логістика» вже стала невід’ємною складовою навчальних планів багатьох ВНЗ. Важливу функцію при опануванні дисципліни «Комерційна логістика» виконує розв’язання задач. У цих методичних вказівках розглянуто основні числові методи, які використовуються в курсі «Комерційна логістика». Кожен розділ присвячений окремій темі курсу. Всі розділи побудовані однаково: спочатку викладаються необхідні теоретичні відомості, потім докладно розглядається хід розв’язання задач, наприкінці кожного розділу наведено варіанти індивідуальних домашніх завдань. Варіанти завдань слід вибирати за номером прізвища студента у журналі групи. Також вказівки містять контрольні запитання для перевірки знань студентів. Це видання не може замінити підручники з комерційної логістики, оскільки тут теоретичні основи викладено у стислому вигляді, подано тільки ті відомості, які необхідні безпосередньо для розв’язання задач. Як підручники можна рекомендувати [1–5].
  • Тип елементу:Документ,
    Методичні вказівки до виконання розрахункового завдання з дисципліни "Міжнародне технічне регулювання"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2025) Білоцерківський, Олександр Борисович; Шапран, Євген Миколайович
    Технічне регулювання як вирішення правових відносин при встановленні, застосуванні та виконанні обов’язкових вимог до продукції та пов’язаних з нею процесів, персоналу, органів, а також контроль за їх дотриманням у різних країнах має свої особливості, що пов’язані зі створенням національних систем стандартизації, метрології, сертифікації, акредитації у різних історичних, економічних, географічних та інших умовах. Тому зростаючий інтерес до міжнародного технічного регулювання в Україні зумовлює необхідність підготовки фахівців відповідної кваліфікації. Дисципліна «Міжнародне технічне регулювання» вивчає теоретичні та практичні засади застосування міжнародних нормативних документів у сфері технічного регулювання України, визначення відповідності національних нормативних документів міжнародним, використання складових системи міжнародного технічного регулювання для усунення технічних бар’єрів у торгівлі. Ці методичні вказівки призначено для виконання та оформлення розрахункового завдання із дисципліни «Міжнародне технічне регулювання» для студентів спеціальності D7 «Торгівля» другого (магістерського) рівня усіх форм навчання. Розрахункове завдання містить три задачі на тему: «Використання контрольних карт і гістограм для контролю якості технологічного процесу», які виконуються студентами за індивідуальними варіантами. В основі вибору варіанту розрахункового завдання лежить номер прізвища студента за списком у журналі групи. В окремих випадках може вибиратися інший варіант за узгодженням із викладачем. Розрахункове завдання (РЗ) виконується на аркушах паперу формату А4 комп’ютерним друком. На титульному аркуші вказується назва міністерства, вузу, інституту, кафедри та РЗ, а також прізвище, ім’я та по-батькові студента, дані про керівника роботи, № залікової книжки, шифр академічної групи, дата виконання завдання (див. Додаток 1). Всі сторінки РЗ нумеруються. На початку тексту наводиться Зміст із номерами сторінок кожного розділу (див. Додаток 2). Наявність вступу та висновків є необов’язковою. Перед розв’язанням задачі потрібно надати її умову. Наприкінці РЗ обов’язково дається Список джерел інформації. У разі використання всесвітньої інформаційної мережі необхідно надати посилання на джерело в Internet. Обсяг розв’язування кожної задачі має становити від 3-х сторінок. РЗ захищається студентами денної та заочної форми навчання на заліковому тижні. Це видання не може замінити підручники з міжнародного технічного регулювання, оскільки тут теоретичні основи викладено у стислому вигляді, подано тільки ті відомості, які необхідні безпосередньо для розв’язання задач. Як підручники можна рекомендувати [1 –8].
  • Тип елементу:Документ,
    Методичні вказівки до виконання контрольної роботи з дисципліни "Управління інноваційним розвитком"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2025) Білоцерківський, Олександр Борисович
    Зростання ролі окремих суб’єктів господарської діяльності, необхідність їх цілеспрямованої взаємодії один з одним і зовнішнім середовищем у межах, окреслених методами державного і регіонального регулювання, ставить проблему формування організаційно-економічного механізму управління інноваційним розвитком. Дисципліна «Управління інноваційним розвитком» вивчає ринково орієнтовані пріоритети соціально-економічного розвитку суспільства на основі динамічного приведення у відповідність внутрішніх і зовнішніх (які генеруються ринковим середовищем) можливостей розвитку суб’єктів господарювання шляхом постійного пошуку і реалізації нових способів і сфер використання їхнього потенціалу. Тому завданням цієї дисципліни є формування у студентів навичок і знань, які необхідні для прийняття економічно обґрунтованих рішень з питань управління проєктами інноваційного розвитку (розвитку на основі інновацій). Ці методичні вказівки призначено для виконання та оформлення контрольної роботи із дисципліни «Управління інноваційним розвитком» для студентів спеціальності D7 «Торгівля» другого (магістерського) рівня усіх форм навчання. Контрольна робота містить дві завдання на теми: «Розвиток залізничного транспорту України», «Порівняльний аналіз України та іншої країни світу в розрізі індексу вимірювання рівня інноваційного розвитку країни» відповідно, які виконуються студентами за індивідуальними варіантами. В основі вибору варіанту контрольної роботи лежить номер прізвища студента за списком у журналі групи. В окремих випадках може вибиратися інший варіант за узгодженням із викладачем. Контрольна робота (КР) виконується на аркушах паперу формату А4 комп’ютерним друком. На титульному аркуші вказується назва міністерства, вузу, інституту, кафедри та контрольної роботи, а також прізвище, ім’я та по-батькові студента, дані про керівника роботи, № залікової книжки, шифр академічної групи, дата виконання завдання (див. Додаток 1). Всі сторінки КР нумеруються. На початку тексту наводиться Зміст із номерами сторінок кожного розділу (див. Додаток 2). Наявність вступу, висновків і додатків є необов’язковою. Перед виконанням завдання потрібно надати його умову. Наприкінці КР обов’язково надається Список джерел інформації. У разі використання всесвітньої інформаційної мережі необхідно надати посилання на джерело в Internet. КР захищається студентами денної та заочної форми навчання на заліковому тижні. Це видання не може замінити підручники з управління інноваційним розвитком, оскільки тут теоретичні основи викладено у стислому вигляді, подано тільки ті відомості, які необхідні безпосередньо для виконання завдань. Як підручники можна рекомендувати [1 –4].
  • Тип елементу:Документ,
    Методичні вказівки до виконання практичних занять та самостійної роботи з дисципліни "Основи міжнародного бізнесу"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2025) Білоцерківський, Олександр Борисович
    У сучасному глобалізованому світі особливого значення набуває необхідність глибокого розуміння та аналізу особливостей діяльності суб’єктів господарювання в міжнародному контексті. Такі явища, як глобальні ланцюги створення та розподілу доданої вартості, розвиток компаній через економічні апгрейди, а також зміцнення їх позицій у певних секторах економіки, є ключовими об’єктами вивчення. Їхнє ґрунтовне опанування формує високий рівень професійної підготовки фахівців із міжнародних відносин. Міжнародний бізнес досягнув значного прогресу завдяки процесам глобалізації, зникненню інформаційних бар’єрів і вдосконаленню транспортно-логістичних систем. Він відкриває перед компаніями можливості для підвищення продуктивності, зростання обсягів продажів і прибутків. Для реалізації поставлених цілей міжнародні підприємства розробляють стратегії виходу та закріплення на ринках різних країн. Однією з ключових умов успішної діяльності міжнародної компанії є побудова ефективної комунікаційної політики з урахуванням культурних та соціальних особливостей країн, у яких вона здійснює свою діяльність. Навчальна дисципліна «Основи міжнародного бізнесу» належить до обов’язкових дисциплін спеціальності C3 «Міжнародні відносини». Метою навчальної дисципліни є формування у майбутніх фахівців системних знань і навичок щодо специфіки функціонування сучасного міжнародного бізнесу, стратегій міжнародних компаній на закордонних ринках, а також розвиток аналітичних навичок у процесі аналізу умов внутрішнього та зовнішньоекономічного середовища. Завданнями навчальної дисципліни є: 1) розкриття сутності сучасного міжнародного бізнесу як явища суспільного життя та сфери господарської діяльності; 2) визначення середовища міжнародного бізнесу, закономірності, тенденції і проблеми розвитку в умовах глобалізаційних процесів; 3) дослідження етапів формування стратегії проникнення на міжнародні ринки; 4) визначення основних елементів міжнародного маркетингу, фінансового менеджменту та управління персоналом у міжнародних компаніях. У результаті вивчення дисципліни студент має знати: ➢ сутність міжнародного бізнесу, його значення та еволюцію, чинники та рівні розвитку, особливості економічних законів, закономірності та принципи у сфері міжнародного бізнесу; ➢ понятійний апарат міжнародного підприємництва та теорії міжнародної торгівлі; ➢ форми міжнародного бізнесу, стратегії проникнення на міжнародні ринки; ➢ особливості міжнародного маркетингу, фінансового менеджменту та управління персоналом в міжнародних компаніях. У результаті вивчення дисципліни студент має вміти: ➢ володіти теоретичними поняттями і категоріями у галузі міжнародного бізнесу; ➢ творчо аналізувати стратегії міжнародного бізнесу, виявляти проблеми і тенденції їх розвитку; ➢ обґрунтовувати рішення у сфері міжнародних економічних відносин та міжнародного бізнесу; ➢ знаходити необхідні інформаційні джерела для здійснення аналітичних завдань та поповнення знань.