Кафедра "Деталі машин та гідропневмосистеми"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2806

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dmpm

Від 2017 року кафедра має назву "Деталі машин та гідропневмосистеми" після приєднання до неї кафедри "Гідропневмоавтоматика та гідропривод", попередня назва – "Деталі машин і прикладна механіка", первісна назва – "Деталі машин".

Кафедра "Деталі машин" (від 1902) веде своє походження з механічного відділення Харківського практичного технологічного інституту, на якому викладався загальний курс "Опір матеріалів і побудова машин". У 1894 р. вперше було введено читання спеціального курсу "Деталі машин", який викладав організатор і перший директор інституту професор Віктор Львович Кирпичов (1845-1913 р.). Подальша – "Деталі машин і прикладна механіка" (від 1985) – після об’єднання кафедри "Деталі машин" з кафедрою "Технічна механіка". Першим очільником кафедри «Деталі машин» (1902–1926) був професор Тир Вадим Ерастович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту, забезпечує загальноінженерну і спеціальну підготовку студентів технічних спеціальностей. Кафедра є колективним членом Міжнародної асоціації фахівців-гідравліків.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 278
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання випробувального комплексу для дослідження ходової частини техніки та підготовки екіпажів з водіння
    (Одеський національний технологічний університет, 2024) Веретенніков, І. М.; Кот, Володимир Володимирович
    Наведено результати аналізу випробувальних комплектів для дослідження ходової частини техніки та підготовки екіпажів з водіння. Результати аналізу вказують на те, що існуючі вітчизняні полігони для водіння техніки мають низку обмежень, включаючи неадекватне моделювання можливих сценаріїв дорожньої обстановки, обмежену різноманітність місцевості та недостатню підготовку для виконання специфічних маневрів. Для усунення цих недоліків було зроблено кілька пропозицій, зокрема, додавання більш реалістичних сценаріїв, збільшення різноманітності місцевості та включення поглибленої підготовки до виконання специфічних маневрів. Розроблено модель запропонованого випробувального комплексу, проведено імітаційне моделювання. Отримані результати дозволили стверджувати, що запропоновані пропозиції дозволять значно підвищити ефективність підготовки екіпажів з водіння.
  • Ескіз
    Документ
    Основи теорії пневмоприводу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
    Розглянуто питання математичного опису та компʼютерного моделювання робочих процесів у виконавчих механізмах та комутаційних трактах пневмоприводів, спираючись на фундаментальні закони термодинаміки та газомеханіки. На цій основі представлені методи розрахунку пневмоприводу, викладені у вигляді розв'язання задач динамічного аналізу та синтезу. Наведено приклади побудови керуючих систем на базі регулюючої апаратури пневмоприводу з використанням як традиційних методів керування, так і інноваційних методів. Призначено для студентів напряму підготовки «Прикладна механіка» денної та заочної форм навчання при курсовому та дипломному проєктуванні, а також може бути корисним аспірантам та студентам машинобудівних спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Вибір способу та схеми гальмування пневмоприводу із забезпеченням заданих параметрів перехідного процесу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна; Бородін, Дмитро Юрійович
    У статті на прикладі вирішення конкретної інженерної задачі показана методика вибору принципу гальмування (керування) пневмопривода, схеми гальмування та карти управління пневморозподільниками, які забезпечують найбільш раціональну форму перехідного процесу в приводі, яка узгоджується з вимогами кінематики об'єкта керування. Викладено особливості комп'ютерного моделювання процесів у пневмоприводі з гальмуванням шляхом зміни структури комутаційних зв'язків, що дозволяє в процесі розрахунку визначати оптимальну величину гальмівного шляху. Відмінною особливістю запропонованого методу є те, що поряд із забезпеченням раціональної форми перехідного процесу досягається суттєве скорочення витрат стисненого повітря.
  • Ескіз
    Документ
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз досягнень Республіки Корея в гулузі електрогідравлічних систем бронетехніки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Онищенко, Анатолій Миколайович
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи економії енергії у пневмоприводах
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна; Стрижак, В. В.
  • Ескіз
    Документ
    Обґрунтування основних складових математичної моделі пружної опори з керованою квазінульовою жорсткістю
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Клітной, Володимир Вікторович; Гайдамака, Анатолій Володимирович; Наумов, Олександр Іванович
  • Ескіз
    Документ
    Про вдосконалення методів розрахунку підшипників
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Стрижак, Всеволод Вікторович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
  • Ескіз
    Документ
    О кинематике подшипников качения
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Гайдамака, Анатолий Владимирович; Наумов, Александр Иванович
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення надійності інформаційних систем на виробництві
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Бородін, Дмитро Юрійович; Семенова-Куліш, Вікторія Володимирівна