Кафедра "Деталі машин та гідропневмосистеми"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2806

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dmpm

Від 2017 року кафедра має назву "Деталі машин та гідропневмосистеми" після приєднання до неї кафедри "Гідропневмоавтоматика та гідропривод", попередня назва – "Деталі машин і прикладна механіка", первісна назва – "Деталі машин".

Кафедра "Деталі машин" (від 1902) веде своє походження з механічного відділення Харківського практичного технологічного інституту, на якому викладався загальний курс "Опір матеріалів і побудова машин". У 1894 р. вперше було введено читання спеціального курсу "Деталі машин", який викладав організатор і перший директор інституту професор Віктор Львович Кирпичов (1845-1913 р.). Подальша – "Деталі машин і прикладна механіка" (від 1985) – після об’єднання кафедри "Деталі машин" з кафедрою "Технічна механіка". Першим очільником кафедри «Деталі машин» (1902–1926) був професор Тир Вадим Ерастович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту, забезпечує загальноінженерну і спеціальну підготовку студентів технічних спеціальностей. Кафедра є колективним членом Міжнародної асоціації фахівців-гідравліків.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Construction of a model for the distribution of radial load among the bearing's rolling bodies
    (PC Technology Center, 2018) Gaydamaka, Anatoliy; Klitnoi, Volodymyr; Muzikin, Y.; Tat'kov, V.; Hrechka, I.
    З питання про розподiл радiального навантаження мiж тiлами кочення однорядного радiального пiдшипника запропонованi аналiтичнi та комп'ютернi моделi. Розглянуто особливостi геометрiї i деформацiї деталей, а також зазори в пiдшипнику без урахування рiзного положення центрiв внутрiшнього i зовнiшнього кiлець. Останнє може суттєво впливати на розподiл радiального навантаження мiж тiлами кочення i бути причиною проковзування тiл кочення по кiльцях Це дослiдження спрямоване на уточнення розрахункового значення розподiлу навантаження на тiла кочення пiдшипника. Чим ближче до iстинного значення результат розрахунку розподiлу навантаження i, особливо, на центральне тiло кочення, тим точнiше визначений ресурс пiдшипника. Це багато в чому визначає надiйнiсть машини, а також витрати на ремонт i замiну пiдшипникiв. Не менш важливо при визначен нi втомної мiцностi i зносостiйкостi сепаратора як можна точнiше знати величини i напрямки дiї радiальних сил на тiла кочення по краях зони навантаження пiдшипника. Саме цi сили спричинюють навантаження, що дiють на сепаратор. Отримано геометричнi рiвняння зв'язку радiальних зближень кiлець, фiзичнi рiвняння зв'язку зближень тiл кочення з кiльцями i силами, умова рiвноваги внутрiшнього кiльця з урахуванням рiзного положення центрiв зовнiшнього i внутрiшнього кiлець пiдшипника. Виявлено дотичнi сили на бiгових дорiжках кiлець, що викликають проковзування тiл кочення в зонi навантаження пiдшипника, та отримано формулу для визначення їх значень. Розрахунок розподiлу навантаження мiж тiлами кочення пiдшипника за розробленою аналiтичної моделi показує зниження на 5 % радiальних сил на центральне тiло кочення i пiдвищення на 3 % радiальних сил на ролики по краях зони навантаження пiдшипника в порiвняннi з вiдомою моделлю. Це забезпечує пiдвищення розрахункового ресурсу пiдшипника за контактно-втомними пошкодженнями кiлець i тiл кочення на 18,6 %. Нова аналiтична модель розподiлу радiального навантаження може знайти застосування в теорiї розрахунку ресурсу пiдшипникiв пiдвищеної вантажопiдйомностi за контактно-втомними пошкодженнями кiлець i тiл кочення з урахуванням конструкцiї сепаратора
  • Ескіз
    Документ
    Упругие опоры подшипников ротора с управляемой квазинулевой жёсткостью
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2014) Гайдамака, Анатолий Владимирович; Наумов, Александр Иванович; Клитной, Владимир Викторович
  • Ескіз
    Документ
    Корпус шпинделя
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2018) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Клітной, Володимир Вікторович
    Корпус шпинделя складається з основи і пружного елемента, який містить посадочну і опорну частини. Між посадочною і опорною частинами пружного елемента встановлений керуючий модуль, побудований на базі сенситивних та активних пружних п'єзокерамічних елементів.
  • Ескіз
    Документ
    Активна віброзахисна система з адаптивною квазінульовою жорсткістю для підшипникових опор роторних систем
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2018) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Клітной, Володимир Вікторович
    Активна віброзахисна система з адаптивною квазінульовою жорсткістю для підшипникових опор роторних систем містить несучу платформу з центральним активним пружним елементом, елемент квазінульової жорсткості, регулятор у вигляді щонайменше двох симетрично розташованих повзунів, напрямні, причому в систему введено допоміжний керуючий пружний елемент та систему активного контролю, центральний активний пружний елемент та керуючий пружний елемент виконані з адаптивного матеріалу.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка надійності універсального cтенда для випробувань гідроапаратів
    (PC Technology Center, 2016) Андренко, Павло Миколайович; Клітной, Володимир Вікторович; Погорєлов, Денис Сергійович
    З використанням метода структурних схем отримана аналітична залежність для розрахунку ймовірності безвідмовної роботи стенда для випробувань гідроапаратів. Розрахунковим шляхом встановлені значення ймовірності та середній час його безвідмовної роботи для різних значень інтенсивності відмов. Показано, що запропонований універсальний стенд для випробування гідроапаратів відноситься до систем з високим рівнем надійності.
  • Ескіз
    Документ
    Встановлення ефективних областей використання активних методів гасіння вібрацій і шуму в гідро- і пневмоприводах
    (PC Technology Center, 2015) Андренко, Павло Миколайович; Клітной, Володимир Вікторович
    Проаналізовано причини виникнення шуму і вібрації в гідро- пневмоприводах. Встановлено спектр частот, які виникають в них. Розглянуто пристрої гасіння шуму та вібрації в системах гідро-пневмоприводів. Особлива увага приділена пристроям активної компенсації низькочастотного шуму і вібрації збудованих за принципами схем зі зворотнім зв’язком та схем, працюючих по збуренню. Встановлені перспективні схемні рішення таких пристоїв та ефективні області їх застосування.