Кафедра "Інтелектуальні комп'ютерні системи"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2423
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/iks
Кафедра "Інтелектуальні комп’ютерні системи" заснована 12 лютого 2007 року на базі спеціальності "Прикладна лінгвістика".
У 2009 році на базі кафедри спільно з Українським мовно-інформаційним фондом НАН України було створено Науково-дослідний центр інтелектуальних систем і комп’ютерної лінгвістики.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 5 кандидатів філологічних наук, 4 кандидата технічних наук, 1 кандидат філософських наук; 2 співробітника мають звання професора, 3 – доцента.
Переглянути
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Відповідальність та її роль у формуванні лідерських якостей майбутніх психологів у закладах вищої освіти(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Хазієв, Арсеній ВадимовичДокумент Аналіз сучасних методів автоматичного пошуку колокацій(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Гольштейн, М. М.; Бабкова, Надія Вікторівна; Угольнікова, Наталія СергіївнаДокумент Міжнародна гуманітарна освіта як основа соціальної справедливості та боротьби з нерівністю у світі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Молошна, М. С.; Гулієва, Діна ОлександрівнаДокумент Використання паралельних корпусів в задачах створення онтологій(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Микитюк, М. В.; Бабкова, Надія ВікторівнаДокумент Проблеми інформаційної безпеки в Україні(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Лубенець, Є. О.; Бабкова, Надія Вікторівна; Угольнікова, Наталія СергіївнаДокумент Сьогодення інформаційного суспільства України(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Баканова, Дана Сергіївна; Кочуєва, Зоя АнатоліївнаДокумент Використання інтернет технологій на заняттях ESL(Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2024) Бесараб, Тетяна Петрівна; Лутай, Наталія ВікторівнаДокумент Семантичні особливості юридичного листа(Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2023) Бесараб, Тетяна Петрівна; Лутай, Наталія ВікторівнаДокумент Peculiarities of foreign language studying by bilinguals(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2022) Isliamova, K. S.; Mykhailova, L. Z.; Lutai, N. V.The article reveals the need for in-depth inte grative understanding the phenomenon of bilin gualism in the modern world. Making sense of it should rely on the latest researches in linguistics in connection with related sciences – sociology, pragmatics, psychology, theory of artistic text, history of communication. In the article we try to discover the term “bilingualism”, peculiarities of brain work of bilinguals and their foreign lan guage studying. Moreover, we study the need to form bilingualism in primary school children and subsequent study second language in primary school. The urgency of the problem is grounded on the formation of bilingualism, as well as the relevance of children motivation to activities for the acquisition of knowledge, skills and abilities regarding learning a foreign language. Second part of article is dedicated to the essence of the concept of bilingualism, its manifestation in practice, what are the advantages in mental abilities, in mental development, in the profiiency of speech in children with bilingualism before monolinguals, the inflence of this phenomenon on the work of the brain is characterized. We try to analyze the inflence of modern world globalization and its inflence on the role of foreign lan guage learning for people around the world. We compare the monolingual and multilingual students and their comprehensive abilities in terms of second or third language learning. The article also notes new communication trends in modern (linguistic) culture and it is shown that learning English as a foreign language now means not so much learning the language of its speakers, but how much is the language of intercultural com munication that allows speakers of different lan guages and cultures understand each other. Due to the cardinal changes, in a number of reasons, the status of the English language in the world and its globalization arises new problems in its teaching, such as its “internationality”, “pluralism”, “adaptability”, etc. From this follows a num ber of methodological implications regarding the priorities and strategies as well as the features of their technological implementation in line with the new directions. In the fial part of the article, we explore an innovative approach to teaching a foreign language (English) and try to determine the best method in education for the development of bilingualism or multilingualism.Документ Сучасні проблеми перекладу термінологіі в юридичних текстах(Національний університет "Острозька академія", 2023) Лутай, Наталія Вікторівна; Бесараб, Тетяна ПетрівнаУ цій статті розглядаються теоретичні основи перекладу юридичних текстів, а також представлені теоретичні та практичні компоненти нового підходу до перекладу юриспруденції. Навчання вузькоспеціалізованої юридичної термінології є одним із найскладніших завдань у процесі навчання юридичній мові та перекладознавству. У статті аналізуються наслідки, що випливають із взаємодії між мовою та правом, ступінь їх вплив один на одного та на процес навчання та оволодіння юридичною мовою. Хоча визначення термінології як дисципліни, пов’язаної з вивченням спеціалізованої лексики, тобто термінів, не є чимось новим у цій галузі дослідження, можна стверджувати, що лише порівняно недавно її стали вважати повноцінним науковим поняттям зі своїми принципами, основами та методологією. Термінологія як міждисциплінарна та трансдисциплінарна галузь знань характеризується безліччю підходів до її теоретичних основ та практичного застосування. Незважаючи на різноманітність цих термінологічних теорій та підходів, існують певні загальноприйняті теоретичні та методологічні аспекти, такі як: розпізнавання поняття, характер терміну та його функцій у текстах; невербальні форми подання, упорядкування та моделювання знань, термінологія та пізнання, лексична прагматика та корпусна термінологія. Крім того, у статті наведені приклади з викладом конкретних проблем, пов’язаних з розробкою юридичної та адміністративної термінології, що говорить про унікальні проблеми, з якими стикаються термінологи, з якими стикаються лінгвісти та термінологи, коли їм доводиться працювати з правовою системою, де бракує спеціальної термінології, яка була б виражена двома мовами.