Кафедра "Технологія машинобудування та металорізальні верстати"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3960

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tmms

Кафедра "Технологія машинобудування та металорізальні верстати" заснована в 1934 році. Першим завідувачем кафедри був доцент Ф. К. Корольов – фахівець в області металорізальних верстатів, який беззмінно керував колективом до 1966 року і суттєво вплинув на розвиток кафедри.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 5 співробітників мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Линеаризация изотермической стационарной задачи смазывающих жидкостей высокоскоростных, тяжелонагруженных зубчатых передач тяжелых токарных станков с ЧПУ
    (Донбаська державна машинобудівна академія, 2015) Ковалев, Виктор Дмитриевич; Мироненко, Евгений Васильевич; Клочко, Александр Александрович; Басова, Евгения Владимировна; Кравченко, Дмитрий Александрович
    В статье рассмотрены вопросы связанные с уточненными решениями изотермичесской стационарной задачи для смазывающей охлаждающей жидкости находящейся в ньютоновском состоянии с учетом усилий, действующих в зацеплении цилиндрических зубчатых колес и сил трения, возникающих на активных поверхностях зубьев в зоне контактирования эвольвентных поверхностей и толщины масляного слоя с учетом гидродинамических характеристик смазывающей жидкости. Для получения соответствия приближенных и уточненных решений была установлена связь между максимальным контактно-гидродинамическим давлением и максимальным герцевским давлением. Анализ показал, что при любых рабочих параметрах максимальное контактно-гидродинамическое давление должно быть меньше или равно максимальному герцевскому давлению. При гидродинамическом (жидкостном) или граничном (полужидкостном) режимах трения масляный слой не только существенно влияет на состояние зубьев, потери мощности и температуру в контакте, но и исполняет роль упругой среды, демпфирующей удары и изменяющей распределение нагрузок по длине контактных линий. Так, для закрытых эвольвентных передач с поверхностно-упрочненными химико-термической обработкой зубьями наиболее актуальным является предотвращение глубинных (подслойных) повреждений, обусловленных концентрацией нагр узки в зацеплении.
  • Ескіз
    Документ
    Проектирование и расчет пластинчатых теплообменников с разной конфигурацией профиля каналов
    (Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2018) Бабак, Татьяна Геннадиевна; Хавин, Геннадий Львович
    У багатьох застосуваннях хімічної технології, зокрема в нафтохімічній промисловості, за умовами рекуперації енергії є значна різниця між витратами гарячого і холодного теплоносіїв. У цьому випадку має місце різке зниження швидкості теплоносія в каналах з меншою витратою, що призводить до падіння величини коефіцієнта тепловіддачі з боку цього теплоносія і загального коефіцієнта теплопередачі апарата. Такий ефект сприяє падінню величини дотичного напруження на стінці і, як наслідок, до інтенсифікації забруднення поверхні теплообміну і порушення екологічної безпеки в процесі експлуатації. Представлені переваги і запропоновано спосіб інтенсифікації процесу теплопередачі в каналах розбірних та зварних пластинчатих теплообмінників з круглою пластиною за рахунок використання каналів з різною конфігурацією профілю по стороні теплоносіїв, що нагріває і що нагрівається. Використання такої конструкції призводить до вирівнювання швидкостей потоків в каналах, зменшення їх кількості і збільшенню величини дотичного напруження на поверхні теплопередачі пластин. Досліджується вплив геометричних параметрів гофрування на її здатність до теплопередачі. Для реалізації проектування зварних пластинчастих теплообмінників з каналами різного поперечного перерізу (різної висоти і кроку гофрування) було розроблено математичне забезпечення, що реалізує можливість такого моделювання. Загальна ідея алгоритму розрахунку полягає в знаходженні оптимального значення довжини пластини, яка визначає її площа, і кількості пластин за умови задоволення всім необхідним умовам по передачі тепла і гідравлічним втратам в апараті. Довжина пластини є функцією гофрування пластини і, відповідно, визначає швидкість теплоносіїв в каналах і їх здатність до теплопередачі. Розглянуто конкретне застосування з розрахунку теплообмінників з каналами з різною висотою гофрування. Аналіз отриманих результатів дозволив зробити висновок про те, що при фіксованій висоті гофри по стороні одного з теплоносіїв (з меншою витратою), зміна загального розміру площі поверхні теплопередачі носить екстремальний характер.
  • Ескіз
    Документ
    Взаємозв'язок параметрів циклу шліфування з глибиною дефектного шару деталі
    (НТУ "ХПІ", 2015) Вощук, Анна Миколаївна; Фесенко, Анатолій Володимирович
  • Ескіз
    Документ
    Повышение производительности обработки деталей гидравлических машин из титановых и алюмомагниевых сплавов на обрабатывающих центрах
    (НТУ "ХПИ", 2015) Петрова, Екатерина Михайловна; Цивына, Евгений Александрович; Добротворский, Сергей Семенович
  • Ескіз
    Документ
    Влияние скорости перемещения заготовки при шлифовании на ее нагрев
    (НТУ "ХПИ", 2012) Сизый, Юрий Анатольевич; Степанов, Михаил Сергеевич; Евтухов, А. В.; Скиба, Ю. С.
    В статье выполнен аналитический анализ влияния скорости заготовки на максимальную температуру шлифуемой поверхности с привлечением экспериментальных данных для процессов плоского шлифования периферией круга и круглого наружного врезного.
  • Ескіз
    Документ
    Эффективные технологические параметры потоков ионов разных сортов, энергий, зарядов и плотностей токов для получения наноструктур
    (НТУ "ХПИ", 2012) Костюк, Г. И.; Добротворский, Сергей Семенович; Фадеев, Валерий Андреевич
    На основе решения совместной задачи теплопроводности и термоупругости получены поля температур и температурных напряжений, в которых выделены зоны, где образуются наноструктуры для любого количества различных ионов и их зарядов от 1 до 3 можно получить зависимости размера зерна, количество атомов в зерне, диапазон глубин, на которых реализуются наноструктуры, от энергии и заряда ионов, что позволяет выбрать технологические режимы обработки
  • Ескіз
    Публікація
    Моделювання теплового режиму в технологічній системі охолодження шліфувального верстату
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2014) Степанов, Михайло Сергійович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Волошкіна, Ірина Віталіївна
    Наведено математичну модель для розрахунку температури мастильно-охолоджуючої рідини (МОР) у підсистемі використання. Температура визначається в залежності від етапу циклу шліфування. Модель побудована на основі рівняння зміни температури при проходженні рідина крізь місцевий опір.