Кафедра "Технологія машинобудування та металорізальні верстати"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3960
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tmms
Кафедра "Технологія машинобудування та металорізальні верстати" заснована в 1934 році. Першим завідувачем кафедри був доцент Ф. К. Корольов – фахівець в області металорізальних верстатів, який беззмінно керував колективом до 1966 року і суттєво вплинув на розвиток кафедри.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 5 співробітників мають звання професора, 6 – доцента.
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Публікація Критерії формування структур і параметрів систем обробки, що забезпечують задані експлуатаційні властивості зубчастих коліс, які зношуються і відновлюватимуться(Донбаська державна машинобудівна академія, 2020) Ковальов, Віктор Дмитрович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Клочко, Олександр Олександрович; Васильченко, Яна Василівна; Шаповалов, Максим ВалерійовичДокумент Методика вибору, призначення технологічного забезпечення системи параметрів поверхневого шару циліндричних зубчастих коліс(Донбаська державна машинобудівна академія, 2020) Ковальов, Віктор Дмитрович; Васильченко, Яна Василівна; Шаповалов, Максим Валерійович; Анциферова, Олеся ОлександрівнаДокумент Функціональний зв'язок умов обробки з параметрами стану поверхні зубів рейок(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Юрчишин, Оксана Ярославівна; Півень, Лариса Володимирівна; Скидан, Наталія Павлівна; Пермяков, Єгор Олександрович; Мироненко, Олег Євгенович; Юр'єва, Марія ВіталіївнаЗначна кількість механічних методів, верстатів, інструментів і матеріалів для обробки зубчастих рейок визначає широкі можливості в забезпеченні формування параметрів поверхневого шару останніх і визначає їх експлуатаційні властивості. Тому актуальним є питання забезпечення експлуатаційних властивостей зубчастих рейок в залежності від параметрів стану поверхневого шару рейок. Для успішного вирішення цього завдання розглянуто теоретичні аспекти взаємозв'язку параметрів стану поверхневого шару рейок з процесами їх обробки. На відміну від відомих досліджень, які передбачали виявлення загальних аспектів зв'язку окремих параметрів стану поверхневого шару рейок з умовами їх обробки, авторами запропоновано доцільність розгляду залежності системи параметрів стану поверхневого шару, що визначають експлуатаційні властивості зубчастих рейок з умовами їх обробки. Цей взаємозв'язок виражається в математичних залежностях, які є основою при розробці алгоритмів і програм. Як наслідок, автоматизується вирішення однієї з основних задач розрахунку оптимальних процесів обробки з урахуванням забезпечення необхідних параметрів стану поверхневого шару зубчастих рейок, виходячи з їх експлуатаційних властивостей. На підтвердження даного напрямку розроблені фундаментальні наукові положення теорії геометричного тривимірного моделювання взаємопов'язаних процесів зняття припуску і формоутворення при обробці різанням.Документ Особенности эксплуатации абразивных кругов при зубошлифовании(Ліра, 2016) Новиков, Федор Васильевич; Клочко, Александр Александрович; Гасанов, Магомедэмин Исамагомедович; Басова, Евгения Владимировна; Лишенко, А. Н.Одной из основной причин потери режущей способности зубошлифовальных кругов (ЗШК) являются контаминация и увеличение радиуса округления режущей кромки абразивных зерен. Контаминация сопровождается процессом переноса на рабочую поверхность ЗШК частиц шлама в процессе обработки. С целью уменьшения процесса контаминации и одновременным повышением режущей способности на рабочей поверхности ЗШК предложено выполнять режущие кромки с положительным углом наклона λ. Наличие режущей кромки при зубошлифовании приводит к уменьшению площадок износа на абразивных зернах и приводит к снижению налипания на площадках частиц металла заготовки, вследствие чего уменьшается теплосиловая напряженность процесса и интенсивность вибраций, снижается глубина дефектного слоя поверхности деталей. Наличие режущих кромок увеличивает период правки и повышение стойкости ЗШК, что позволяет идентифицировать процесс зубошлифования в процесс скоростного абразивного зубофрезероваДокумент Интенсификация и влияние структурных превращений при зубошлифовании(Ліра, 2016) Степанов, Михаил Сергеевич; Новиков, Федор Васильевич; Клочко, Александр Александрович; Анцыферова, Олеся Александровна; Палашек, С. Ю.Одним из основополагающих факторов обеспечения высокой долговечности закаленных зубчатых колес является изучение состояния напряжений в поверхностном слое, которое определяется видом и условиями технологического воздействия в процессе зубошлифования. Рассмотрено влияние остаточных напряжений н а прочность зубчатых колес в зависимости от тепла, возникающего в зоне резания и приводящего к образованию растягивающих напряжений, изменению твердости и структуры. Причиной структурных напряжений являются изменения объема по сечению материала, вызванные превращением аустенита меньшего удельного объема в структуре большего удельного объема.Документ Технологічне забезпечення підвищення параметрів точності та якості зубчастих рейок важких верстатів з ЧПК(НТУ "ХПІ", 2018) Пермяков, Олександр Анатолійович; Клочко, Олександр Олександрович; Веселовська, Наталія Ростиславівна; Синиця, Юрій ОлександровичРозроблено математичну модель прогнозування показників якості поверхневого шару зубчастих рейок, що дозволяє управляти структурою і технологічними параметрами для забезпечення експлуатаційних властивостей зубчастих рейок, яка характеризується комплексним станом оброблюваних поверхонь з урахуванням геометричних параметрів, фізико-механічних властивостей і технологічних регламентів обробки. Розроблено методику визначення мінімальних значень кутів ковзання φск при фрезеруванні зубів рейок дисковими фрезами для досягнення необхідної якості поверхневого шару зубчастих рейок, вираженого через коефіцієнт ефективності формоутворення Кфр.