Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Особливості процесу стискання в малорозмірних двотактних двигунах з прямоточною продувкою
    (НТУ "ХПІ", 2005) Альохін, С. О.; Пелепейченко, В. І.; Перерва, П. Я.; Куніцин, П. Є.; Бородін, Д. Ю.
    Наведені результати розрахунків моментів кількості руху та максимальної тангенціальної компоненти вектора швидкості свіжого заряду в процесі стискання в циліндрі двотактного дизеля з прямоточною продувкою. Показано, що при одних і тих самих зовнішніх умовах зменшення діаметра циліндра призводить до зменшення інтенсивності вихору в камері згоряння на момент початку впорскування палива.
  • Ескіз
    Документ
    Термостабілізовані керамічні нагрівачі для поліпшення холодного пуску малолітражних дизельних двигунів енергоагрегатів
    (НТУ "ХПІ", 2008) Альохін, С. О.; Грицюк, Олександр Васильович; Дороженко, О. М.; Кондратенко, В. Г.
    При розробці підігрівача масла в маслобаці дизельного двигуна енергоагрегата були використані нагрівні елементи, розроблені на основі сегнетоелектричної напівпровідникової (позисторної) кераміки, розроблені Інститутом загальної та неорганічної хімії ім. В.І. Вернадського НАН України у співпраці з Казенним підприємством "Харківське конструкторське бюро з двигунобудування". Проведені всебічні випробування показали ефек-тивність підігрівача масла з такими нагрівними елементами. Застосування такого підігрівача дозволило застосувати для дизеля енергоагрегату ЕА-10М масло в’язкістю 16сСт при температурі навколишнього середовища до мінус 20 С. Табл. 3. Іл. 5. Бібліогр. 4 назв.
  • Ескіз
    Документ
    Перспективна допоміжна силова установка для наземних транспортних засобів
    (НТУ "ХПІ", 2008) Альохін, С. О.; Попов, Г. К.; Салтовський, В. В.
    У статті викладені матеріали по застосуванню допоміжних силових установок (ДСУ) на наземних транспортних засобах. Зроблено аналіз і обґрунтування доцільності застосування ДСУ на наземних транспортних засобах різних типів і різного призначення. Приведено технічні характеристики перспективної ДСУ, приведене їхнє порівняння з технічними характеристиками існуючих ДСУ, що поставляються на світовий ринок різними країнами-виготовлювачами. Описано основні етапи розробки й удосконалювання ДСУ для наземних транс-портних засобів. Надано короткий опис конструктивних особливостей перспективної ДСУ та приведене техніко-економічне обґрунтування актуальності її застосування на існуючих і знову розроблювальних транспортних засобах.