Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Эффекты концевого зазора в высоконапорном ЦБК
    (НТУ "ХПИ", 2006) Герасименко, Владимир Петрович; Алёхин, С. А.; Анимов, Ю. А.
    Рассмотрены эффекты, связанные с течением воздуха в концевом зазоре рабочего колеса, и учёт их влияния на к.п.д. высоконапорного центробежного компрессора.
  • Ескіз
    Документ
    Исследования по расширению диапазона бессрывной работы лопаточного диффузора высоконапорного центробежного компрессора
    (НТУ "ХПИ", 2006) Алёхин, С. А.; Анимов, Ю. А.; Овчаров, Е. Н.
    Показано, что в высоконапорных одноступенчатых центробежных компрессорах (ПК > 3,0) с радиально-лопаточным рабочим колесом (В2 = 900) увеличение диапазона устойчивой работы и к.п.д. достигается выполнением отношения осевых размеров лопаточного диффузора и колеса (в3/в2) менее 0,9.
  • Ескіз
    Документ
    Сравнительный анализ одно- и двухступенчатого компрессора для наддува высокофорсированных танковых дизелей
    (НТУ "ХПИ", 2007) Алёхин, С. А.; Герасименко, Владимир Петрович; Краюшкин, И. А.; Анимов, Ю. А.
    Проведено сравнение характеристик высоконапорного компрессора в одно- и двухступенчатом исполнениях для наддува двухтактного танкового дизеля с механической связью с турбокомпрессорным агрегатом. Показаны преимущества и целесообразность применения наддува дизеля одноступенчатым центробежным компрессором вплоть до степени повышения давления воздуха 4,0...4,5.