Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Перспективные технические средства регулирования момента начала впрыска топлива в мощном транспортном дизель-генераторе
    (НТУ "ХПИ", 2018) Богаевский, Александр Борисович; Борисенко, Анатолий Николаевич; Кубрик, Борис Иванович; Лавриненко, Ольга Валериевна
    Выполнено техническое обоснование способа модернизации системы управления подачей топлива в мощном транспортном дизель-генераторе в условиях эксплуатации. Основа способа – доработка штатного механического топливного насоса высокого давления регулирующим клапаном, который управляется электромагнитом. Появляется возможность ограниченного управления моментом начала подачи топлива в зависимости от частоты вращения и нагрузки.
  • Ескіз
    Документ
    Перспективные технические средства регулирования момента начала впрыска топлива в транспортном дизеле
    (НТУ "ХПИ", 2017) Богаевский, Александр Борисович; Борисенко, Анатолий Николаевич; Сергиенко, Николай Егорович; Косарев, Александр Владиславович
    Выполнено техническое обоснование способа модернизации системы управления подачей топлива в мощном транспортном дизель-генераторе в условиях эксплуатации. Основа способа – доработка штатного механического топливного насоса высокого давления регулирующим клапаном, который управляется электромагнитом. Появляется возможность ограниченного управления моментом начала подачи топлива в зависимости от частоты вращения и нагрузки. Регулирование осуществляется в пределах прямого хода приводного кулачка распределительного вала по сигналу от датчика верхней мертвой точки. Предполагаемые затраты сведены к минимуму, ожидаемая экономия топлива в эксплуатации составит до 10 %.
  • Ескіз
    Документ
    Оценка возможности снижения расхода топлива дизель-генератора маневрового тепловоза за счет совершенствования управления
    (НТУ "ХПИ", 2013) Богаевский, Александр Борисович; Борисенко, Анатолий Николаевич; Войтенко, Максим Сергеевич
    The methods of determining the relative form in the estimates reduce fuel diesel-generator shunting locomotive when operating at idle mode and traction work is proposed, the numerical values for estimating the effect of reducing the fuel consumption of technical and organizational measures to improve the control of the diesel engine - generator shunting locomotive are obtained.