Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Розробка математичного забезпечення конструкторсько-технологічного проектування тонкостінних поршнів ДВЗ
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Білогуб, Олександр Віталійович; Пильов, Володимир Олександрович
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз теплонапруженості поршня високофорсованого дослідного транспортного дизеля
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Пильов, Володимир Олександрович; Ліньков, Олег Юрійович; Баглай, П. С.; Терно, О. А.; Білогуб, Олександр Віталійович; Романенко, І. С.; Фрід, О. Ю.; Овчаров, Є. М.; Ликов, С. В.
  • Ескіз
    Документ
    Вибір граничних умов для розрахунку температурного стану поршня дизеля в САПР
    (НТУ "ХПІ", 2013) Пильов, Володимир Олександрович; Білогуб, Олександр Віталійович; Федоров, Андрій Юрійович
    Наведено результати досліджень температурного стану поршня середньообертового дизеля при завданні граничних умов теплообміну третього роду за різними методиками. Встановлена несуттєва різниця в отриманих результатах. Показано, що найбільш економічною є методика НТУ "ХПІ". Рекомендовано її використання при розробці нових та удосконаленні існуючих конструкцій поршнів.
  • Ескіз
    Документ
    Розробка економічної моделі експлуатації тракторного дизеля в системі прогнозування ресурсної міцності деталей камери згоряння
    (НТУ "ХПІ", 2009) Білогуб, Олександр Віталійович; Турчин, В. Т.; Пильов, Володимир Олександрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Бакланов, Сергій Миколайович; Силенок, С. В.
    Виконано аналіз відомих моделей експлуатації тракторних дизелів. Для масиву представницьких полігонів експлуатації проведено комплекс чисельних експериментів по визначенню температурного стану поршня. З метою підвищення економічності методу прогнозування ресурсної міцності поршня та інших деталей камери згоряння запропоновано об'єднання представницьких полігонів деталізованої моделі експлуатації дизеля за характерною визначеною температурою деталі.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка впливу комплексу конструктивних та регулювальних параметрів дизеля ЧН12/14 на теплонапруженість і ресурсну міцність поршня
    (НТУ "ХПІ", 2010) Турчин, В. Т.; Пильов, Володимир Олександрович; Білогуб, Олександр Віталійович; Карягін, Ігор Миколайович; Коваленко, В. Т.; Обозний, Сергій Володимирович; Матвєєнко, Володимир Володимирович
    Проведено експериментальне дослідження впливу конструктивних та регулювальних параметрів дизеля на його температурний стан. Визначено вплив кута випередження впорскування палива, проміжного охолодження повітря та охолодження поршня на температуру в зоні кромки камери згоряння. Виконано прогнозування ресурсної міцності матеріалу поршня при наявності проміжного охолодження повітря та наявності масляного охолодження поршня.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення точності механічної обробки тонкостінних поршнів ДВЗ
    (НТУ "ХПІ", 2008) Гордієнко, Євгеній Костянтинович; Білогуб, Олександр Віталійович
    Розглядається питання підвищення точності механічної обробки поршнів ДВP на наявному обладнанні. Проводиться комплексний аналіз існуючих технологічних процесів на предмет невикористаних резервів по точності готового виробу. Особливу увагу приділено оцінці деформацій при закріпленні заготовки на чистовій операції.
  • Ескіз
    Документ
    Геометричне 3-d моделювання автомобільних компонентів на прикладі моделювання поршня
    (НТУ "ХПИ", 2012) Білогуб, Олександр Віталійович; Пильов, Володимир Олександрович; Зотов, Олександр Олександрович; Глібко, Олена Анатоліївна
    Представлені основні етапи побудови 3-d моделей поршня достатніх для чисельних експериментів і проектувань оснащення для виробництва. Запропонована неалгоритмічна методика отримання геометричних моделей поршнів, заснована на використанні проектувальником моделей нечітких смислових стосунків, що дозволило не лише відмовитися від неекономічних алгоритмів автоматичного синтезу, аналізу і оптимізації параметризованої моделі, але і отримувати нові конструктивні рішення, що теоретично перевершують кращі зразкианалоги.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз впливу технологічних дефектів на міцність литих поршнів ДВЗ
    (НТУ "ХПИ", 2012) Альохін, Віталій Ігорович; Білогуб, Олександр Віталійович; Акімов, Олег Вікторович
    У даній публікації, присвяченій проблемі підвищення якості та забезпечення надійності литих деталей поршнів для двигунів з примусовим запалюванням, розглядається аналіз ефективності застосування в умовах виробництва методики розрахунку впливу ливарних дефектів на міцність поршнів ДВЗ