Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Метод оценки индикаторных показателей двигателей внутреннего сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2009) Сериков, Е. Н.; Велик, С. Ю.; Дьяченко, Василий Григорьевич
    Предложен метод определения удельного индикаторного расхода топлива по изменению эффективной мощности и часового расхода топлива при работе двигателя по нагрузочной характеристике. По удельному индикаторному расходу топлива определяются индикаторная работа газов за цикл, индикаторная мощность, механический КПД, среднее давление механических потерь. Метод может быть использован при доводке рабочих процессов двигателя и для оценки технического состояния двигателя в эксплуатации.
  • Ескіз
    Документ
    Результаты моделирования механических потерь в дизеле с газотурбинным наддувом
    (НТУ "ХПИ", 2009) Велик, С. Ю.; Парсаданов, Игорь Владимирович
    С использованием многофакторной модели проведен анализ механических потерь быстроходных дизелей с газотурбинным наддувом различных модификаций. По результатам стендовых испытаний определен индикаторный КПД дизеля в диапазоне рабочих режимов. В качестве примера, на графике, представлены плоскости изменения механических потерь в зависимости от температур охлаждающей жидкости и смазочного масла.
  • Ескіз
    Документ
    Применение водотопливной эмульсии в автотракторном дизеле. Экологическая эффективность. (Часть I)
    (НТУ "ХПИ", 2011) Парсаданов, Игорь Владимирович; Теплицкий, А. А.; Солодовников, В. В.; Велик, С. Ю.
    В работе дана оценка экологических характеристик автотракторного дизеля при работе на водотопливной эмульсии. Результаты исследований показали, что применение водотопливной эмульсии на основе стандартного дизельного топлива с эмульгатором, обеспечивающим длительное ее хранение, без изменения конструкции и регулировок автотракторных дизелей обеспечивает эффективное снижение уровня загрязнения окружающей среды токсичными компонентами отработавших газов