Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Контактное взаимодействие поршня с гальваноплазменной обработкой боковой поверхности со стенками цилиндра ДВС
    (НТУ "ХПИ", 2012) Веретельник, Олег Викторович; Ткачук, Николай Анатольевич; Белик, Сергей Юрьевич
    В статье описан общий подход и математическая модель напряженно-деформированного состояния поршня со стенками цилиндра ДВС. Математическая модель контактного взаимодействия построена без упрощения условий контактного взаимодействия. Кроме того, предусмотрено учет контактнойжесткости слоя, который образуется в процессе гальваноплазменной обработки боковой поверхности поршня
  • Ескіз
    Документ
    Повышение прочностных и трибомеханических характеристик элементов машиностроительных конструкций на основе комбинированных методов упрочнения приповерхностных слоев
    (НТУ "ХПИ", 2014) Ткачук, Николай Анатольевич; Веретельник, Олег Викторович; Грабовский, Андрей Владимирович; Кравченко, Сергей Александрович; Белик, Сергей Юрьевич
    В статье предложены способы повышения прочностных и трибомеханических характеристик элементов машиностроительных конструкций на основе комбинированных методов упрочнения поверхностных слоев. С использованием полученных экспериментальных данных и результатов лабораторных исследований установлены некоторые физико-механические характеристики образованных таким образом поверхностных слоев деталей. Решена задача контактного взаимодействия упрочненных деталей конструкций. Установлены характерные особенности распределения контактных давлений и напряжений в сопряжении упрочненных деталей ДВС.
  • Ескіз
    Документ
    Численное моделирование контактного взаимодействия деталей ДВС, изготовленных с применением комбинированных технологий
    (НТУ "ХПИ", 2014) Ткачук, Николай Анатольевич; Веретельник, Олег Викторович; Грабовский, Андрей Владимирович; Кравченко, Сергей Александрович; Белик, Сергей Юрьевич
    В работе описан общий подход и решение актуальной задачи совершенствования математических и численных моделей для исследования НДС и условий контактного взаимодействия элементов машиностроительных конструкций с учетом наличия тонкого слоя оксидированного материала и дискретного упрочнения поверхности ответной детали. Представлены результаты численных и экспериментальных исследований деталей ДВС, изготовленных с применением комбинированных технологий.
  • Ескіз
    Документ
    Особенности распределения контактных давлений в сопряжении деталей с дискретным упрочнением
    (НТУ "ХПИ", 2013) Шеремет, В. Н.; Веретельник, Олег Викторович; Литвин, Б. Я.; Шейко, А. И.; Кравченко, Сергей Александрович
    In the paper results are described for research of features of stressed-deformed state at contact interaction of details which surfaces are discretely strengthened. The substantial irregularity of contact pressure distribution is detected on contact surface.