Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Влияние подогрева сжатого воздуха на эффективные показатели рабочего процесса пневмодвигателя
    (НТУ "ХПИ", 2016) Воронков, Александр Иванович; Никитченко, Игорь Николаевич
    Рассмотрены экспериментальные данные об изменении по скоростным характеристикам эффективных показателей рабочего процесса четырехцилиндрового поршневого пневмодвигателя D/S = 76/66мм с золотниковым воздухораспределителем без подогрева и с подогревом сжатого воздуха на входе. Показано что, подогрев сжатого воздуха оказывает положительное влияние на энергетические и экономические показатели рабочего процесса: увеличивается мощность и крутящий момент, сокращается часовой и удельный расход оздуха, существенно возрастает эффективный коэффициент полезного действия.
  • Ескіз
    Документ
    Двигатель внешнего сгорания - проблемы, перспективы
    (НТУ "ХПИ", 2010) Дьяченко, Василий Григорьевич; Воронков, Александр Иванович; Линьков, Олег Юрьевич; Никитченко, Игорь Николаевич
    Использование, как энергетической установки автомобиля, двигателя внутреннего сгорания, и как энергоносителей сжатого воздуха и традиционных топлив, позволит уменьшить траты традиционных моторных топлив на 50-70 процентов. Практическое использование двигателей внешнего сгорания на транспортных средствах требует проведения затратных научно-исследовательских работ, организации производства баллонов из полимерных материалов, рассчитанных на давление 30-50 МПа.
  • Ескіз
    Документ
    Обоснование и выбор параметров газовоздушных трактов двигателя внешнего сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2012) Дьяченко, Василий Григорьевич; Линьков, Олег Юрьевич; Воронков, Александр Иванович; Никитченко, Игорь Николаевич
    Обоснован выбор рациональных значений отношения эффективной площади проходных сечений впускных и выпускных клапанов к площади поршня, фаз газораспределения.