Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Фізичні переваги і основи технологій підвищення температурного натиску теплопередачі
    (НТУ "ХПІ", 2006) Горпинко, Ю. І.
    Проаналізовані літературні дані за практично застосовуваними методами підвищення температурного натиску теплопередачі. Аналітичним шляхом здійснено порівняння дієвості підвищення середнього температурного натиску і інтенсифікації теплопереносу задля забезпечення високої ефективності теплопередачі. Представлена ідеалізована конструкція, потенційно здатна збільшувати середній температурний натиск збалансованих протиструмних теплообмінників і цикл її роботи.
  • Ескіз
    Документ
    Перспективи використання гідродинамічних джерел тепла для підвищення боєготовності моторизованих підрозділів
    (НТУ "ХПІ", 2006) Русавський, А. Д.; Гаркуша, О. А.; Посмітний, Б. М.; Горпинко, Ю. І.
    Проаналізовані літературні дані за технічними характеристиками існуючих гідродинамічних джерел тепла і водяної пари, які використовують нові енергії. Показана потенційна здатність гідродинамічних агрегатів з приводом від автомобільних двигунів підвищувати боєготовність механізованих підрозділів в стаціонарних і польових умовах.
  • Ескіз
    Документ
    Комплексний вплив вторинних факторів теплопереносу на ефективність протиструмних теплообмінників поршня
    (НТУ "ХПІ", 2008) Горпинко, Ю. І.
    Розроблено аналітичний метод і графічні форми для визначення практично досяжної і доцільної ефективності кріогенних протиструмних теплообмінників з урахуванням вторинних факторів теплопереносу. Отримані розв’язки в областях превалювання теплового еквіваленту нагрівного і охолоджуючого потоків є не симетричними. Встановлено, що зниження величини співвідношення теплових еквівалентів потоків різко зменшує доцільний рівень нарощування числа одиниць переносу тепла реальних теплообмінників. Запропоновані розв’язки додатково дозволяють уточнювати дійсну величину числа одиниць переносу тепла (коефіцієнта теплопередачі) ефективних теплообмінних апаратів.