Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Результаты безмоторных испытаний форсунки для двухфазного впрыскивания топлива
    (НТУ "ХПИ", 2007) Врублевский, Александр Николаевич; Грицюк, Александр Васильевич; Щербаков, Григорий Александрович; Денисов, А. В.; Сафонов, С. Б.
    Приведены результаты безмоторных испытаний топливной аппаратуры дизеля серии 4ДТНА, укомплектованной форсункой с дифференциальным поршнем. Показано, что применение разработанной форсунки обеспечивает двухфазную топливоподачу на частичных режимах и режиме холостого хода, а также пологий передний фронт нарастания давления на номинальном режиме.
  • Ескіз
    Документ
    Отработка топливной аппаратуры автомобильногоного дизеля со связанной системой управления
    (НТУ "ХПИ", 2011) Грицюк, Александр Васильевич; Врублевский, Александр Николаевич; Щербаков, Григорий Александрович; Овчинников, Алексей Александрович
    Рассматриваются возможности нетрадиционной на данный момент системы гидропневмомеханического регулирования по управлению цикловой подачей и углом опережения впрыскивания топлива (УОВТ) автомобильного дизеля 4ДТНА1. Показана в условиях безмоторного стенда принципиальная возможность гибкого изменения цикловой подачи и УОВТ в зависимости от режима работы высокооборотного малолитражного дизеля.
  • Ескіз
    Документ
    Автономный двухрежимный вспомогательный электроагрегат для наземных транспортных средств
    (НТУ "ХПИ", 2011) Грицюк, Александр Васильевич; Мотора, А. А.; Шаповалов, Е. В.; Жуков, А. С.
    В статье описана оригинальная конструкция автономного электроагрегата мощностью до 8 кВт, разработанного в КП ХКБД на базе высокооборотного малолитражного дизеля серии ДТА. Электроагрегат смонтирован в герметичном контейнере с виброизоляционной подвеской к стенке транспортного средства. Эксплуатация электроагрегата возможна как на транспортном средстве, так и в выносном варианте с установкой на грунтовую поверхность. Дизель имеет два рабочих диапазона частот вращения, выбираемых в зависимости от загрузки генератора.