Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Устройство локального предпускового подогрева коренных подшипников коленчатого вала дизеля на основе позисторной керамики
    (НТУ "ХПИ", 2003) Бородин, Ю. С.; Грицюк, Александр Васильевич; Дороженко, А. Н.; Демиденко, Д. В.; Кондратенко, В. Г.
    Предложена конструкция устройства для локального предпускового подогрева коренных подшипников коленчатого вала дизельного двигателя. Отработка устройства проведена на подвеске коленчатого вала автотракторного дизеля серии 4ДТА. Подобраны параметры позисторных нагревательных элементов, обеспечивающие рекомендуемый темп предпускового разогрева.
  • Ескіз
    Документ
    О моделировании нелинейных динамических процессов в силовой цепи двухвального транспортного дизеля 3ТД
    (НТУ "ХПИ", 2003) Бородин, Ю. С.; Дороженко, А. Н.; Крыжний, А. И.; Пилипенко, С. В.; Шатохин, Владимир Михайлович
    Предложен метод расчета периодических колебаний широкого класса нелинейных моделей машинных агрегатов с ДВС, использующий метод гармонической линеризации для интегральных уравнений движения, записанных с помощью импульсно-частотных характеристик. Разработана динамическая модель двигателя 3ТД с нелинейной упругой муфтой между коленчатыми валами и нелинейным моментом трения в демпфере. Представлены результаты расчетно-экспериментальных исследований ее достоверности.
  • Ескіз
    Документ
    Экспериментальная оценка работоспособности подшипникового узла
    (НТУ "ХПИ", 2004) Пилипенко, С. В.; Дороженко, А. Н.; Савич, В. К.; Бородин, Д. Ю.
    Предложена методика экспериментальной оценки работоспособности подшипников, нагруженных переменным окружным усилием. Описаны конструкция и принцип действия испытательной установки для реализации данной методики. Представлены результаты исследования подшипникового узла.
  • Ескіз
    Документ
    Выбор конструкции маслосбрасывающего кольца с целью снижения расхода масла на угар применительно к транспортным двухтактным дизелям типа 6ТД
    (НТУ "ХПИ", 2002) Рязанцев, Н. К.; Куницын, П. Е.; Гриненко, А. П.; Петренко, А. И.; Дороженко, А. Н.
    Было рассмотрено влияние различных конструкций маслосбрасывающих колец на снижение расхода масла на угар в двухтактном двигателе. Показано, что кольца прямоугольного сечения позволяют достичь уменьшения потребления масла в два- три раза. Ил. 4.
  • Ескіз
    Документ
    Экспериментальная оценка работоспособности подшипникового узла
    (НТУ "ХПИ", 2005) Пилипенко, С. В.; Дороженко, А. Н.; Савич, В. К.; Шевелёв, А. Н.; Бородин, Д. Ю.
    Предложена методика экспериментальной оценки работоспособности подшипников, нагруженных переменным окружным усилием. Описаны конструкция и принцип действия испытательной установки для реализации данной методики.