Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Утилизация теплоты вторичных энергоресурсов судовых малооборотных двигателей, работающих на альтернативном топливе
    (НТУ "ХПИ", 2017) Ткач, Михаил Романович; Тимошевский, Борис Георгиевич; Доценко, Сергей Михайлович; Галынкин, Юрий Николаевич; Шалапко, Денис Олегович
    Рассмотрена утилизация теплоты отходящих газов и наддувочного воздуха современного малооборотного двигателя 7S50ME-LGIM (12,46 МВт 117, минˉ¹) фирмы МАN Diesel & Turbo, способного работать на метаноле, газовом топливе (MGO) и нефтяном топливе (MDO и HFO), металлогидридными установками непрерывного действия. Установлено, что применение таких установок позволит дополнительно получать 0,78…0,87 МВт эффективной мощности, при этом температуры сорбции Та = 315…325 K, десорбции Тд = 360…400 K, степень регенерации тепловой энергии rt = 0,4…0,8, метталлогидрид с ΔН = 25,52 МДж/(мольK), Т* = 275 K.
  • Ескіз
    Документ
    Влияние регенерации энергии на эффективность утилизации низкопотенциального тепла металлогидридной установкой непрерывного действия
    (НТУ "ХПИ", 2014) Ткач, Михаил Романович; Тимошевский, Борис Георгиевич; Доценко, Сергей Михайлович; Галынкин, Юрий Николаевич
    Показано, что при утилизации тепла малооборотных ДВС КПД металлогидридной утилизационной установки непрерывного действия с регенерацией энергии может превысить 25%. Определены температурные напоры в регенерационном теплообменнике в зависимости от степени регенерации и температуры десорбции. Даны рекомендации по применению существующих гидридообразующих материалов. Показано, что КПД утилизационной установки составляет 25% в случае использования материала ZrCrFe1,6 при Рmax = 15 МПа, Рmin = 0,5 МПа, ηРМР = 0,9, ηНР = 0,9, rt = 0,8 Тд = 450 К.
  • Ескіз
    Документ
    Утилизация низкопотенциального тепла ДВС 9G80 ME металлогидридной установкой непрерывного действия
    (НТУ "ХПИ", 2014) Ткач, Михаил Романович; Тимошевский, Борис Георгиевич; Доценко, Сергей Михайлович; Галынкин, Юрий Николаевич
    Разработана Т-Q диаграмма вторичных энергетических ресурсов двигателя 9G80ME-C9.2-TII. Установлено, что утилизация тепла металлогидридной установкой непрерывного действия позволяет выработать дополнительно до 3,2 МВт механической энергии. При использовании суспензии на основе гидридообразующего материала с 15% MmNi₄,₅ Al₀,₅ и керосина КО 25 рациональное значение температуры десорбции лежит в интервале 360…395 К.