Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Определение резонансных зон поперечных колебаний верхней ветви упругого гусеничного обвода
    (НТУ "ХПИ", 2017) Епифанов, Виталий Валерьевич
    Представлена математическая модель поперечных колебаний верхней ветви упругого гусеничного обвода быстроходных гусеничных машин. Учтены следующие не линейные факторы: упругость, обусловленная продольной жесткостью гусеницы; инерционность, связанная с приведенной к ведущему колесу инерционной массой двигателя и трансмиссии; демпфирование, связанное с гистерезисными потерями в шарнире, а также с проскальзыванием гусеницы относительно поддерживающих катков; отрыв гусеницы от поддерживающих катков и провисание участков. Предложенный метод определения резонансных зон поперечных колебаний гусеничного обвода согласуется с результатами стендовых и натурных испытаний и может быть использован при проектировании быстроходных гусеничных машин.
  • Ескіз
    Документ
    К 80-летию со дня рождения Н. К. Рязанцева
    (НТУ "ХПИ", 2017) Марченко, Андрей Петрович; Епифанов, Виталий Валерьевич; Парсаданов, Игорь Владимирович
  • Ескіз
    Документ
    Генеральный конструктор подводных лодок (к 80-летию со дня рождения Н. И. Кваши)
    (НТУ "ХПИ", 2009) Епифанов, Виталий Валерьевич; Марченко, Андрей Петрович
    Приведены основные этапы жизни и творческой деятельности выпускника Харьковского политехнического института, выдающегося конструктора подводных лодок и глубоководных аппаратов Н. И. Кваши.
  • Ескіз
    Документ
    50-лет факультету Транспортного машиностроения НТУ "ХПИ"
    (НТУ "ХПИ", 2015) Епифанов, Виталий Валерьевич
    В 2015 году исполняется 50 лет с момента создания факультета транспортного машиностроения Национального технического университета "Харьковский политехнический институт". Приведены сведения по истории, настоящего и перспектив развития факультета.
  • Ескіз
    Документ
    Генеральный конструктор танковых двигателей (к 75-летию со дня рождения Н. К. Рязанцева)
    (НТУ "ХПИ", 2012) Епифанов, Виталий Валерьевич; Марченко, Андрей Петрович; Писарская, Наталия Витальевна
    Приведены основные этапы жизни и творческой деятельности выпускника Национального технического университета "Харьковский политехнический институт" Н. К. Рязанцева, который прошел путь от инженера до Генерального конструктора танковых двигателей.
  • Ескіз
    Документ
    Генеральный конструктор
    (НТУ "ХПИ", 2012) Марченко, Андрей Петрович; Епифанов, Виталий Валерьевич; Парсаданов, Игорь Владимирович
    Приведены основные этапы жизни и творческой деятельности выпускника Национального технического университета "Харьковский политехнический институт" Н. К. Рязанцева, который прошел путь от инженера до Генерального конструктора танковых двигателей.