Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Задача многофакторной оптимизации режимов охлаждения комбинированных ДВС
    (НТУ "ХПИ", 2004) Жуков, Владимир Анатольевич
    Изложен комплексный подход к выбору параметров систем охлаждения комбинированных ДВС, влияющих на надежность двигателей, их экономические и экологические показатели. Приведены результаты расчетных и экспериментальных исследований, свидетельствующие о перспективности совершенствования режимов охлаждения ДВС.
  • Ескіз
    Документ
    Критериальные уравнения теплообмена в системах охлаждения ДВС при использовании присадок к охлаждающим жидкостям
    (НТУ "ХПИ", 2005) Жуков, Владимир Анатольевич; Ратнов, Александр Евгеньевич; Жукова, Н. П.
    Представлены результаты обработки экспериментальных данных исследования теплообмена в системе охлаждения ДВС при использовании специальных жидкостей в виде критериальных уравнений, учитывающих состав и теплофизические свойства теплоносителей.
  • Ескіз
    Документ
    Выбор параметров газотурбинного наддува автомобильного дизеля
    (НТУ "ХПИ", 2005) Жуков, Владимир Анатольевич; Курин, М. С.
    Представлены результаты численного моделирования рабочего процесса дизеля с целью выбора оптимальных параметров газотурбинного наддува с учетом экологических, экономических и ресурсных показателей двигателя. В статье показана возможность повышения эксплуатационных свойств дизеля за счет совершенствования параметров наддува.
  • Ескіз
    Документ
    Автоматизация теплобалансных испытаний двигателей внутреннего сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2011) Жуков, Владимир Анатольевич; Николенко, Е. Н.
    В статье представлена система автоматизированного сбора информации в процессе испытаний двигателей внутреннего сгорания, позволяющая исключить субъективные ошибки при проведении измерений. Представлена функциональная схема системы сбора информации, описаны принципы ее работы. Система может быть использована для измерения параметров систем смазки и охлаждения при исследовании составляющих теплового баланса двигателей внутреннего сгорания, с целью повышения их эффективности. Система может использоваться в учебных и научных работах.