Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Выбор параметров газотурбинного наддува автомобильного дизеля
    (НТУ "ХПИ", 2005) Жуков, Владимир Анатольевич; Курин, М. С.
    Представлены результаты численного моделирования рабочего процесса дизеля с целью выбора оптимальных параметров газотурбинного наддува с учетом экологических, экономических и ресурсных показателей двигателя. В статье показана возможность повышения эксплуатационных свойств дизеля за счет совершенствования параметров наддува.
  • Ескіз
    Документ
    Модернизация системы охлаждения дизеля 8ЧН14/14 для его использования в составе судовой энергетической установки
    (НТУ "ХПИ", 2012) Жуков, Владимир Анатольевич; Ратнов, Александр Евгеньевич
    Статья посвящена анализу перспектив использования дизелей, выпускаемых ОАО «Тутаевский моторный завод» в качестве судовых в связи с необходимостью модернизации водного транспорта. Приведены марки распространенных судовых двигателей, которые могут быть заменены предлагаемым дизелем, показано, что по основным показателям двигатель удовлетворяет требованиям Российского Речного Регистра. Предложены мероприятия по модернизации системы охлаждения для использования двигателя в составе судовой энергетической установки. Представлены результаты расчетов для подбора основных элементов модернизированной системы охлаждения. Ил. 3. Библиогр. 5 назв.