Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Повышение эффективности охлаждения судовых ДВС путём воздействия на химико-физические свойства жидкости
    (НТУ "ХПИ", 2007) Безюков, Олег Константинович; Жуков, Владимир Анатольевич; Жукова, О. В.
    Изложены результаты работ направленных на улучшение эксплуатационных показателей судовых ДВС за счет совершенствования физико-химических и теплофизических свойств теплоносителей системы охлаждения. Приведены данные, свидетельствующие о целесообразности и эффективности совершенствования свойств охлаждающих жидкостей судовых ДВС.
  • Ескіз
    Документ
    Формализация процессов старения охла­ждающих жидкостей ДВС
    (НТУ "ХПИ", 2009) Безюков, Олег Константинович; Жуков, Владимир Анатольевич; Жукова, О. В.
    В процессе эксплуатации двигателей внутреннего сгорания теплоносители замкнутых жидкостных систем охлаждения подвергаются тепловым и механическим воздействиям, которые приводят к ухудшению их эксплуатационных свойств. Статья посвящена задаче формализации процессов старения охлаждающих жидкостей. Представлены механизм и модель разрушения присадок к охлаждающей жидкости. Полученные на основании лабораторных и эксплуатационных испытаний регрессионные зависимости эксплуатационных свойств охлаждающей жидкости от различных факторов позволяют прогнозировать срок службы теплоносителя.
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення і контроль експлуатаційних властивостей охолоджуючих рідин ДВЗ
    (НТУ "ХПІ", 2008) Безюков, Олег Костянтинович; Жуков, Володимир Анатолійович; Жукова, О. В.
    Надійність та ефективність розробок машинобудування, в том числі двигуни внутрішнього згорання довжині забезпечувати на всіх етапах життєвого циклу машині. В процесі експлуатування це завдання вирішуєть-ся насамперед за рахунок використовування високоякісних паливно-мастильних матеріалів і охолоджувальних рідин. Статтю присвячено питанням забезпечення і контролю експлуатаційних властивостей теплоносіїв систем охолодження ДВЗ. Описано методику досліджень, яка дозволяє моделювати теплові та механічні впливи на охолоджувальну рідину. Наведено результати досліджень динаміки старіння охолоджувальних рідин під впливом різних експлуатаційних факторів, дано рекомендації по методах контролю та відновлення потрібних властивостей теплоносіїв.