Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Выбор рациональных параметров шестизвенных механизмов четвертого класса в задаче обеспечения выстоя выходного звена
    (НТУ "ХПИ", 2010) Зинченко, Елена Ивановна; Самойленко, Дмитрий Евгеньевич
    В статті розглянуті питання розробки стратегії вибору раціональних параметрів шестиланкових механізмів четвертого класу з вистоєм вихідної ланки та запропоновані критерії якості цих механізмів, дано обґрунтування вибору методів розв’язання поставленої задачі.
  • Ескіз
    Документ
    Кинематика кулисных механизмов с криволинейным пазом и возможность использования их для получения движения с остановками
    (НТУ "ХПИ", 2013) Зинченко, Елена Ивановна; Самойленко, Дмитрий Евгеньевич; Гречка, Ирина Павловна; Бородина, Нелли Юрьевна; Звонарева, Антонина Петровна
    В статье рассмотрены вопросы исследования кинематики механизмов с криволинейным пазом и возможность их использования для движения с остановками
  • Ескіз
    Документ
    Регулирование турбины ТКР с БНА: эффективность, надежность, низкая себестоимость
    (НТУ "ХПИ", 2010) Марченко, Андрей Петрович; Петросянц, В. А.; Самойленко, Дмитрий Евгеньевич; Прохоренко, Андрей Алексеевич; Зинченко, Елена Ивановна; Косулин, Анатолий Григорьевич; Мешков, Денис Викторович
    Разработаны мероприятия для обеспечения эффективного и надежного регулирования в ТКР с БНА, которые были учтены при создании конструкции регулируемой турбины. Установлено, что для обеспечения высокого КПД турбины во всем диапазоне регулирования необходимо спрофилировать специальным образом элемент регулирования(ЭР), а закон его движения должен обеспечивать максимальную глубину регулирования при минимальном угловом перемещении ЭР. Для обеспечения надежной работы конструкции регулируемой турбины, выполненной на базе ТКР-7, в регулировочном диске были выполнены 3 отверстия, равномерно расположенные на одной окружности, что обеспечило его разгрузку от осевого усилия, создаваемого газом со стороны улитки.