Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Особенности моделирования потока в щели клапана при математическом моделировании трехмерного потока газа в цилиндре поршневого двигателя
    (НТУ "ХПИ", 2004) Керимов, З. Х.
    Приводится методика расчета параметров потока газа в щели впускного клапана. Учитывается влияние направления впускного канала и потока в цилиндре на неравномерность распределения скорости потока по окружности щели. Рассмотрена методика стыковки потока в щели клапана с трехмерным потоком в цилиндре. Приводятся примеры расчетных полей параметров потока в щели клапана и в цилиндре
  • Ескіз
    Документ
    Некоторые результаты математического моделирования волновых процессов в двухфазной среде в дизельной топливовпрыскивающей системе
    (НТУ "ХПИ", 2004) Керимов, З. Х.
    Приводится описание разработанной методики математического моделирования неустановившегося двухфазного газожидкостного потока с пузырьковой структурой в трубопроводе высокого давления. Методика применяется в составе гидродинамической математической модели дизельной топливовпрыскивающей системы. Высокая адекватность модели подтверждается сравнением результатов расчетов с экспериментальными осциллограммами. Представлены некоторые результаты численных исследований волновых процессов в двухфазной среде.
  • Ескіз
    Документ
    Определение показателей турбулентности при математическом моделировании трехмерного потока газа в цилиндре поршневого двигателя
    (НТУ "ХПИ", 2002) Керимов, З. Х.
    Статья посвящена развитию метода определения турбулентных характеристик газового потока в цилиндре поршневого двигателя. Метод основан на теории “пути перемешивания” Прандтля. Были получены формулы определения длины “пути перемешивания” в пределах закрытых объемов. С использованием этого метода и уравнения Навье-Стокса, предложена математическая модель трехмерного газового потока внутри цилиндра поршневого двигателя на тактах впуска и сжатия. Результаты расчетов были сравнены с экспериментальными данными компании “Ricardo Consulting Engineering Company”, полученными на одноцилиндровом двигателе. Представлены расчетные поля параметров потока для реального дизельного двигателя на тактах впуска и сжатия.