Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Ідентифікація несиметричних граничних умов 3-го роду поршня швидкохідного дизеля
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Матвєєнко, Володимир Володимирович; Турчин, В. Т.; Коваленко, В. Т.; Обозний, Сергій Володимирович; Пильов, Володимир Олександрович
  • Ескіз
    Документ
    Влияние регулируемого струйного масляного охлаждения поршня на ресурсную прочность кромки его камеры сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2011) Матвеенко, Владимир Владимирович; Турчин, В. Т.; Пылев, Владимир Александрович; Коваленко, В. Т.; Обозный, Сергей Владимирович; Нестеренко, И. А.
    В статье выполнен анализ эффективности применения регулируемого масляного охлаждения поршня. Обоснована необходимость разработки конструкции поршня, включающего систему регулирования подачи охлаждающего масла, причем в качестве управляющего параметра системы предлагается использовать температуру поршня.
  • Ескіз
    Документ
    Расчетно-экспериментальное исследование условий работы сопряжения выпускной клапан - направляющая втулка
    (НТУ "ХПИ", 2007) Тринёв, Александр Владимирович; Коваленко, В. Т.; Авраменко, Андрей Николаевич; Сиротин, С. А.
    In work results of a settlement - experimental research of operating conditions of interface the valvethe cartridge are resulted. For specification of boundary conditions problem of heat conductivity the thermometry of exhaust valves and directing cartridges is carried spent, and also dynamics of change a backlash in interface is appreciated on power setting.
  • Ескіз
    Документ
    Экспериментальное определение температуры деталей клапанного узла автотракторного дизеля на нестационарных режимах нагружения
    (НТУ "ХПИ", 2008) Тринёв, Александр Владимирович; Косулин, Анатолий Григорьевич; Коваленко, В. Т.; Авраменко, Андрей Николаевич; Обозный, Сергей Владимирович
    В статье обосновывается целесообразность про-ведения сложных экспериментальных исследований, связанных с термометрией движущихся деталей, целью которых является получение исходных данных необходимых для математического моделирования теплонапряженного состояния деталей клапанного узла. Приведена методика термометрии и оценка погрешности измерения температуры выпускного клапана дизеля СМД18Н. Ил.4. Библиогр. 10 назв.
  • Ескіз
    Документ
    Экспериментальный анализ теплового состояния втулки выпускного клапана тракторного дизеля
    (НТУ "ХПИ", 2007) Тринёв, Александр Владимирович; Минак, А. Ф.; Коваленко, В. Т.; Авраменко, Андрей Николаевич; Обозный, Сергей Владимирович
    В работе приводится экспериментальный анализ теплового состояния направляющих втулок выпускного клапана, выполненных из серого чугуна и бронзового сплава. Термометрия втулок выполнена при помощи хромель-алюмелевых термопар при работе дизеля по нагрузочной характеристики. Для втулки из бронзового сплава оценивается динамика изменения давления отработавших газов в зазоре между стержнем клапана и направляющей втулкой, в зависимости от нагрузки.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка впливу комплексу конструктивних та регулювальних параметрів дизеля ЧН12/14 на теплонапруженість і ресурсну міцність поршня
    (НТУ "ХПІ", 2010) Турчин, В. Т.; Пильов, Володимир Олександрович; Білогуб, Олександр Віталійович; Карягін, Ігор Миколайович; Коваленко, В. Т.; Обозний, Сергій Володимирович; Матвєєнко, Володимир Володимирович
    Проведено експериментальне дослідження впливу конструктивних та регулювальних параметрів дизеля на його температурний стан. Визначено вплив кута випередження впорскування палива, проміжного охолодження повітря та охолодження поршня на температуру в зоні кромки камери згоряння. Виконано прогнозування ресурсної міцності матеріалу поршня при наявності проміжного охолодження повітря та наявності масляного охолодження поршня.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз напруженого стану випускних клапанів швидкохідного дизеля при прикладанні механічного навантаження
    (НТУ "ХПІ", 2010) Триньов, Олександр Володимирович; Коваленко, В. Т.; Тихоненко, Анатолій Трохимович; Клименко, Олександр Миколайович; Куртов, Д. А.
    Зі зростанням температури механічні властивості клапанних сталей мають стійку тенденцію до погіршення. При цьому зростання рівня форсування сучасних швидкохідних дизелів супроводжується одночасним підвищенням як експлуатаційних температур деталей ГРМ, так і механічних навантажень, зокрема максимального тиску в циліндрі. В роботі на основі проведених розрахунково-експериментальних досліджень зроблена оцінка ролі механічної складової у формування теплонапруженого стану випускних клапанів швидкохідного дизеля.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка механічних напружень у випускних клапанах методами тензометрії
    (НТУ "ХПІ", 2009) Триньов, Олександр Володимирович; Коваленко, В. Т.; Обозний, Сергій Володимирович; Куць, В. П.; Клименко, Олександр Миколайович
    Важливим етапом у створенні математичних моделей теплонапруженого стану деталей ДВЗ є їх перевірка на адекватність, яку проводять в ході моторних та безмоторних експериментів. Розглядається методика проведення безмоторного експерименту для аналізу напружено-деформованого стану випускного клапана швидкохідного дизеля 4ЧН12/14 з використанням тензометричних датчиків. Оцінюється вплив геометричної форми тарілки клапана та властивостей матеріалу на характер деформацій при прикладенні механічного навантаження. Підтверджується коректність розрахункової схеми закріплення в задачі механіки.
  • Ескіз
    Документ
    Оценка эффективности локального охлаждения головки цилиндров дизеля КамАЗ в безмоторном эксперименте
    (НТУ "ХПИ", 2011) Тринёв, Александр Владимирович; Коваленко, В. Т.; Обозный, Сергей Владимирович; Клименко, Александр Николаевич
    В статье анализируются результаты безмоторного эксперимента с моделированием локального воздушного охлаждения (ЛВО) индивидуальной головки цилиндра (ГЦ) дизеля КамАЗ при эксплуатационных температурах. Подтверждена целесообразность разработок систем ЛВО на форсированных дизелях автотракторного типа с целью улучшения теплового состояния ГЦ и деталей клапанного узла. Экспериментально получен существенно больший эффект по снижению температуры охлаждаемого седла выпускного клапана и самого клапана, достигнутый за счет более высокой теплопроводящей способности материала ГЦ и усовершенствования конструкции седла, по сравнению с ранее полученным в моторных и безмоторных экспериментах.