Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Устройство локального предпускового подогрева коренных подшипников коленчатого вала дизеля на основе позисторной керамики
    (НТУ "ХПИ", 2003) Бородин, Ю. С.; Грицюк, Александр Васильевич; Дороженко, А. Н.; Демиденко, Д. В.; Кондратенко, В. Г.
    Предложена конструкция устройства для локального предпускового подогрева коренных подшипников коленчатого вала дизельного двигателя. Отработка устройства проведена на подвеске коленчатого вала автотракторного дизеля серии 4ДТА. Подобраны параметры позисторных нагревательных элементов, обеспечивающие рекомендуемый темп предпускового разогрева.
  • Ескіз
    Документ
    Совершенствование конструкции топливной системы автотракторного дизеля для улучшения её работы в условиях зимней эксплуатации
    (НТУ "ХПИ", 2006) Грицюк, Александр Васильевич; Кондратенко, В. Г.; Щербаков, Григорий Александрович
    Раскрыта проблема ухудшения работоспособности топливной системы автотракторного дизеля в условиях зимней эксплуатации. Показано, что в условиях обеспечения работы современного дизельного двигателя на различных видах топлива, биотопливе и тяжёлых минеральных моторных топливах, наиболее эффективным средством повышения работоспособности топливной системы низкого давления в условиях отрицательных температур является применение подогрева топлива перед элементами фильтрации до температуры, сохраняющей его фильтруемость. Предложены конструктивные решения длятопливной системы автомобильного дизеля и выполнена их экспериментальная проверка до минимальной температуры топлива минус 45 0С.
  • Ескіз
    Документ
    Выявление критических узлов трения, определяющих момент сопротивления автотракторного дизеля при его пуске
    (НТУ "ХПИ", 2002) Бородин, Ю. С.; Грицюк, Александр Васильевич; Демиденко, Д. В.; Кондратенко, В. Г.
    Приведены результаты расчетного и экспериментального исследований по количественной оценке влияния отдельных компонентов на средний момент сопротивления прокрутки коленчатого вала при холодном запуске транспортного дизельного двигателя с использованием стартового устройства. Эти исследования были выполнены на транспортном дизельном двигателе 4ДТНА в условиях эксплуатации. Установлены количественные соотношения потребления мощности для момента сопротивления газовых сил, сил трения в различных кинематических парах и вспомогательных механизмах двигателя. Показаны критические узлы трения, которые определяют средний момент сопротивления автотракторного дизеля при температуре, ограничивающей надежный старт. Ил. 6. Библиогр. 3 назв.
  • Ескіз
    Документ
    Термостабілізовані керамічні нагрівачі для поліпшення холодного пуску малолітражних дизельних двигунів енергоагрегатів
    (НТУ "ХПІ", 2008) Альохін, С. О.; Грицюк, Олександр Васильович; Дороженко, О. М.; Кондратенко, В. Г.
    При розробці підігрівача масла в маслобаці дизельного двигуна енергоагрегата були використані нагрівні елементи, розроблені на основі сегнетоелектричної напівпровідникової (позисторної) кераміки, розроблені Інститутом загальної та неорганічної хімії ім. В.І. Вернадського НАН України у співпраці з Казенним підприємством "Харківське конструкторське бюро з двигунобудування". Проведені всебічні випробування показали ефек-тивність підігрівача масла з такими нагрівними елементами. Застосування такого підігрівача дозволило застосувати для дизеля енергоагрегату ЕА-10М масло в’язкістю 16сСт при температурі навколишнього середовища до мінус 20 С. Табл. 3. Іл. 5. Бібліогр. 4 назв.