Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Моделирование внешних воздействий на связи электронного регулятора дизеля
    (НТУ "ХПИ", 2013) Лисовал, Анатолий Анатольевич; Кострица, Сергей Валентинович
    The article describes the method and results of computational research based on the mathematical model of electronic controller of diesel engine. The object of research - automobile diesel 4ЧН12/14 with dual-mode controller. An external impact on the speed channels, e-measuring pedals and fuel pump rack was introduced. Channel of engine speed in microprocessor requires 10-bit representation of the data.
  • Ескіз
    Документ
    Микропроцессорный регулятор дизеля и расчёт цикловой подачи топлива
    (НТУ "ХПИ", 2010) Лисовал, Анатолий Анатольевич; Кострица, Сергей Валентинович; Вербовский, А. В.
    В статье представлены результаты разработки и принцип работы экспериментального микропроцессорного регулятора для автотракторного дизеля 4ЧН12/14. В микропроцессорном регуляторе, созданном на базе микроконтроллера РІС 16 F876А, формируются пологие двухрежимные частичные характеристики. Ил. 4. Библиогр. 5.
  • Ескіз
    Документ
    Проверка адекватности математической модели системы автоматического регулирования дизеля
    (НТУ "ХПИ", 2011) Лисовал, Анатолий Анатольевич; Вербовский, А. В.; Кострица, Сергей Валентинович
    В статье описан процесс и результаты проверки адекватности математической модели САРЧ дизеля 4ЧН12/14. Адекватность разработанной динамической модели дизеля с газотурбинным наддувом проверяли в два этапа: первый - сравнением экспериментальных кривых внешней и частичных скоростных характеристик дизеля с расчетными кривыми, полученных с помощью динамической математической модели; второй - сравнением расчетных и экспериментальных кривых, полученных при разгоне дизеля на тормозном стенде с нагрузкой.