Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Нові методи дискретно-континуального зміцнення високонавантажених деталей машин
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Кравченко, Сергій Олександрович; Шеремет, В. М.; Ткачук, Микола Анатолійович; Веретельник, Олег Вікторович; Шейко, О. І.; Бєлов, М. Л.
  • Ескіз
    Документ
    Технологія дискретного та комбінованого зміцнення для збільшення ресурсу елементів конструкцій військової та цивільної мобільної техніки: визначення параметрів на основі комп'ютерного моделювання
    (НТУ "ХПІ", 2017) Марченко, Андрій Петрович; Ткачук, Микола Анатолійович; Кравченко, Сергій Олександрович; Веретельник, Олег Вікторович; Гончаров, Віктор Григорович; Кохановська, Ольга Владиславівна; Храмцова, Ірина Яківна; Головін, Андрій Михайлович; Шеманська, Вікторія Вікторівна
    У статті описане розроблення та впровадження у виробництво нової комплексної енергозберігаючої технології виготовлення і ремонту на базі дискретного зміцнення відповідальних важконавантажених деталей військових та цивільних машин. Вона дає змогу підвищити ресурс та імпортозаміщення матеріалів, а також зменшити витрати енергії як на етапі виготовлення, так і при їх експлуатації. Розроблені рекомендації щодо режимів обробки деталей з використанням технологій дискретного зміцнення, які забезпечують підвищення енергоефективності на етапі виготовлення та експлуатації деталей машин.
  • Ескіз
    Документ
    Зношування, тертя та напружено-деформований стан зміцнених елементів машин
    (НТУ "ХПІ", 2015) Ткачук, Микола Анатолійович; Кравченко, Сергій Олександрович; Веретельник, Олег Вікторович; Храмцова, Ірина Яківна; Кохановська, Ольга Владиславівна
  • Ескіз
    Документ
    Технологія комбінованого зміцнення поверхонь важконавантажених деталей
    (НТУ "ХПІ", 2015) Кравченко, Сергій Олександрович; Шпаковський, Володимир Васильович; Ткачук, Микола Анатолійович; Олейник, О. К.; Веретельник, Олег Вікторович; Головченко, В. І.
  • Ескіз
    Документ
    Технологія дискретного зміцнення для поверхонь деталей
    (НТУ "ХПІ", 2015) Кравченко, Сергій Олександрович; Посвятенко, Едуард Карпович; Ткачук, Микола Анатолійович; Гончаров, Віктор Григорович; Шеремет, В. М.; Олейник, О. К.; Демиденко, В. І.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток науково-технічних основ забезпечення тактико-технічних характеристик високонадійних форсованих двигунів та військової техніки
    (НТУ "ХПІ", 2012) Ткачук, Микола Анатолійович; Кравченко, Сергій Олександрович; Литвин, Б. Я.; Посвятенко, Е. К.; Шейко, О. І.; Д'яченко, С. С.; Шеремет, В. М.; Гончаров, В. Г.
    Для забезпечення високої навантажувальної здатності, низького коефіцієнту тертя та підвищеної зносостійкості пропонується застосування технології дискретного зміцнення відповідальних деталей машин. На прикладі колінчастих валів тепловозних двигунів, а також інших машинобудівних конструкцій визначаються оптимальні параметри технологічного процесу. Установлено, що при дискретному зміцненні відбувається перерозподіл контактного тиску у спряженні деталей, який викликається зміною мікропрофілю поверхні. Експериментально підтверджені ефекти зменшення тертя, зношування, а також збереження міцності оброблених деталей.