Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Публікація
    Зменшення теплонапруженості поршня швидкохідного двигуна з врахуванням тривимірності теплонапруженого стану
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Пожидаєв, Іван Геннадійович; Пильов, Володимир Олександрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Матвєєнко, Володимир Володимирович
  • Ескіз
    Документ
    Ідентифікація несиметричних граничних умов 3-го роду поршня швидкохідного дизеля
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Матвєєнко, Володимир Володимирович; Турчин, В. Т.; Коваленко, В. Т.; Обозний, Сергій Володимирович; Пильов, Володимир Олександрович
  • Ескіз
    Документ
    Розробка напрямів підвищення ефективності масляного охолодження
    (НТУ "ХПІ", 2010) Матюха, О. В.; Пильов, Володимир Олександрович; Матвєєнко, Володимир Володимирович; Турчин, В. Т.
    В статті приведений аналіз ефективності методів охолодження поршнів маслом, запропоновані напрями підвищення ефективності масляного охолодження. Показано, що вирівнювання температурного поля в коловому напрямку кромки камери згоряння дозволяє зменшити теплонапруженість поршня.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення економічності методу прогнозування ресурсної міцності поршнів двигунів енергетичних установок різного технологічного призначення
    (НТУ "ХПІ", 2009) Турчин, В. Т.; Пильов, Володимир Олександрович; Матвєєнко, Володимир Володимирович; Омельченко, І. Г.
    Запропоновано методику отримання економічних моделей експлуатації двигунів енергетичних установок різного технологічного призначення для прогнозування ресурсної міцності високотеплонапружених деталей камери згоряння, зокрема поршнів. Розроблені нестаціонарні моделі експлуатації дизелів автомобільного, комбайнового й тракторного призначення, що забезпечують менші, у порівнянні з існуючими моделями, витрати часу на проведення розрахунків.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка впливу комплексу конструктивних та регулювальних параметрів дизеля ЧН12/14 на теплонапруженість і ресурсну міцність поршня
    (НТУ "ХПІ", 2010) Турчин, В. Т.; Пильов, Володимир Олександрович; Білогуб, Олександр Віталійович; Карягін, Ігор Миколайович; Коваленко, В. Т.; Обозний, Сергій Володимирович; Матвєєнко, Володимир Володимирович
    Проведено експериментальне дослідження впливу конструктивних та регулювальних параметрів дизеля на його температурний стан. Визначено вплив кута випередження впорскування палива, проміжного охолодження повітря та охолодження поршня на температуру в зоні кромки камери згоряння. Виконано прогнозування ресурсної міцності матеріалу поршня при наявності проміжного охолодження повітря та наявності масляного охолодження поршня.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз ефективності застосування економічних теоретичних моделей експлуатації тракторних дизелів для оцінки ресурсної міцності поршнів
    (НТУ "ХПІ", 2010) Турчин, В. Т.; Матвєєнко, Володимир Володимирович; Пильов, Володимир Олександрович; Бакланов, Сергій Миколайович
    У статті проведено аналіз ефективності застосування економічних моделей експлуатації тракторних дизелів для розрахунку ресурсної міцності поршнів. Виконано розрахунки ресурсної міцності кромки камери згоряння поршня дизеля 4ЧН 12/14 для різних категорій трактора за моделями: економічною ГСКБД, деталізованою ІПМаш та економічною ІПМаш, при струминному та галерейному охолодженні поршня. Встановлено доцільність використання економічної моделі експлуатації ІПМаш на ранніх стадіях проектування. Показано необхідність розробки економічних моделей експлуатації відповідно до обраного критерію якості.
  • Ескіз
    Публікація
    Попередня оцінка температурного стану поршня з урахуванням нерівномірного тепловідведення в зоні верхнього кільця
    (НТУ "ХПІ", 2010) Матвєєнко, Володимир Володимирович; Пильов, Володимир Олександрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Пожидаєв, Іван Геннадійович
    У статті проведено оцінку температурного стану поршня з урахуванням нерівномірності тепловідведення в зоні верхнього кільця. Отримано несиметричні граничні умови 3-го роду гільзи. Виконано коригування граничних умов в зоні верхнього поршневого кільця з урахуванням нерівномірного тепловідведення у гільзу. Проведено розрахунки ресурсної міцності кромки камери згоряння для різних варіантів завдання граничних умов. Показано необхідність врахування нерівномірності тепловідведення у гільзу при оцінці температурного стану поршня.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення економічності методу прогнозування ресурсної міцності поршнів двигунів енергетичних установок різного технологічного призначення
    (НТУ "ХПІ", 2009) Пильов, Володимир Олександрович; Матвєєнко, Володимир Володимирович; Омельченко, І. Г.
    Запропоновано методику отримання економічних моделей експлуатації двигунів енергетичних установок різного технологічного призначення для прогнозування ресурсної міцності високотеплонапружених деталей камери згоряння, зокрема поршнів. Розроблені нестаціонарні моделі експлуатації дизелів автомобільного, комбайнового й тракторного призначення, що забезпечують менші, у порівнянні з існуючими моделями, витрати часу на проведення розрахунків.
  • Ескіз
    Публікація
    Оцінка температурного стану стінки камери згоряння поршня з шаром нагару
    (НТУ "ХПІ", 2012) Марченко, Андрій Петрович; Шпаковський, Володимир Васильович; Пильов, Вячеслав Володимирович; Матвєєнко, Володимир Володимирович; Обозний, Сергій Володимирович
    В роботі приведено результати вимірювання шару нагару, що утворився за незначний час роботи двигуна. Здійснено моделювання температурного стану поверхонь з нагаром та порівняно його з випадком наявності штучної частково-динамічної теплоізоляції.