Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Експериментальне дослідження можливості покращення еколого-економічних показників та надійності транспортного дизеля
    (НТУ "ХПІ", 2015) Клименко, Олександр Миколайович; Пильов, Володимир Олександрович; Обозний, Сергій Володимирович; Ломакін, Олександр Миколайович
    Робота присвячена експериментальному дослідженню впливу регулювання температурного стану поршнів на еколого-економічні показники та надійність дизеля. Проаналізовано дані попередніх експериментальних та розрахункових досліджень в цьому напрямі. Описано експериментальний стенд та обрані режими випробувань. За результатами дослідження дані рекомендації щодо комплексного покращення показників екологічності та паливної економічності дизеля та обрано напрямок подальших досліджень.
  • Ескіз
    Документ
    Експериментальне дослідження впливу регулювання теплового стану поршня на показники дизеля
    (НТУ "ХПІ", 2014) Пильов, Володимир Олександрович; Клименко, Олександр Миколайович; Обозний, Сергій Володимирович
    Робота присвячена експериментальному дослідженню впливу регулювання інтенсивності масляного охолодження поршнів на паливну економічність дизеля та емісію шкідливих речовин з його відпрацьованими газами. Проаналізовано дані попередніх експериментальних та розрахункових досліджень в цьому напрямі. Описано експериментальний стенд та обрані цикли випробувань. Виявлено позитивний вплив регулювання теплового стану поршнів дизеля на викиди монооксидів вуглецю та сумарних оксидів азоту, а також на димність відпрацьованих газів. За результатами дослідження дани рекомендації щодо зниження паливної економічності та обрано напрямок подальших досліджень.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка механічних напружень у випускних клапанах методами тензометрії
    (НТУ "ХПІ", 2009) Триньов, Олександр Володимирович; Коваленко, В. Т.; Обозний, Сергій Володимирович; Куць, В. П.; Клименко, Олександр Миколайович
    Важливим етапом у створенні математичних моделей теплонапруженого стану деталей ДВЗ є їх перевірка на адекватність, яку проводять в ході моторних та безмоторних експериментів. Розглядається методика проведення безмоторного експерименту для аналізу напружено-деформованого стану випускного клапана швидкохідного дизеля 4ЧН12/14 з використанням тензометричних датчиків. Оцінюється вплив геометричної форми тарілки клапана та властивостей матеріалу на характер деформацій при прикладенні механічного навантаження. Підтверджується коректність розрахункової схеми закріплення в задачі механіки.