Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Выбор и обоснование дополнительных критериев формирования внешней скоростной характеристики автомобильного дизеля
    (НТУ "ХПИ", 2014) Грицюк, Александр Васильевич; Овчинников, Алексей Александрович
    На примере отечественного малолитражного автомобильного дизеля 4ДТНА1 (4 ЧН 8,8/8,2) показана возможность формирования внешней скоростной характеристики (ВСХ) автомобильного дизеля под конкретное транспортное средство на этапе его определительных испытаний. В результате выполненных исследований предложены критерии формирования ВСХ на недоминирующем ранее участке режимов минимальных частот вращения и полной ВСХ, а именно коэффициенты разгона и адаптации. Предложенные критерии позволили конкретизировать сферу возможного применения дизеля 4ДТНА1 в уже отработанной комплектации и определить направление работ по дальнейшему совершенствованию конструкции.
  • Ескіз
    Документ
    Апробация новых возможностей топливной системы непосредственного действия при формировании внешней скоростной характеристики автомобильного дизеля
    (НТУ "ХПИ", 2013) Грицюк, Александр Васильевич; Врублевский, Александр Николаевич; Овчинников, Алексей Александрович
    The researches cycle directed on development of "mechanical alternative" to the accumulative electronically-controlled fuel system Common Rail for the modern domestic automobile diesel engine 4DTNA1 is continued. Amount of works on improvement of hydropneumatic controller of the new system on required parameters of the adaptive setting of fuel supply and the further testing of new performance capabilities of the finished fuel system at formation of external speed characteristic of the automobile diesel engine are described. External speed characteristic expected at development of a diesel engine 4DTNA1 and characteristics of changing of the effective torque and the specific effective fuel consumption at operation on this characteristic are presented.
  • Ескіз
    Документ
    Отработка топливной аппаратуры автомобильногоного дизеля со связанной системой управления
    (НТУ "ХПИ", 2011) Грицюк, Александр Васильевич; Врублевский, Александр Николаевич; Щербаков, Григорий Александрович; Овчинников, Алексей Александрович
    Рассматриваются возможности нетрадиционной на данный момент системы гидропневмомеханического регулирования по управлению цикловой подачей и углом опережения впрыскивания топлива (УОВТ) автомобильного дизеля 4ДТНА1. Показана в условиях безмоторного стенда принципиальная возможность гибкого изменения цикловой подачи и УОВТ в зависимости от режима работы высокооборотного малолитражного дизеля.