Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Исследование влияния технического состояния пары кривошип-шатун на характер вибрации корпуса двигателя
    (НТУ "ХПИ", 2014) Оксень, Дмитрий Евгеньевич; Оксень, Евгений Иванович
    Приведены результаты теоретического исследования влияния технического состояния пары кривошип-шатун на величину импульса, вызванного наличием дефектов, в сигналах перемещения, скорости и ускорения точки на поверхности корпуса двигателя. Имитационным моделированием показано, что наличие дефекта проявляется в виде импульсов в траектории, годографах скорости и ускорения точек поверхности корпуса двигателя. При этом отмечено, что величины импульсов, характеризующих наличие дефектов, более значимы для скорости и ускорения точек корпусных деталей.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование процесса формирования виброакустического поля в механизмах двигателя внутреннего сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2013) Оксень, Дмитрий Евгеньевич; Оксень, Евгений Иванович
    It is a methodology for assessing the energy balance of the engine vibrations by building vibroacoustic maps. The data acquisition made with a digital record of the signal by the analog-to-digital converter and the vibro-acoustic transducers of emission. To configure the test equipment, recording and analysis of the results the special software was developed. The analysis of the vibro-acoustic emission’s energy distribution in the frequency range was performed. It's noted that this method of estimating energy balance vibration motor can be used to detect the presence of defects in the process of diagnosis.
  • Ескіз
    Документ
    Метод вибрационного диагностирования системы зажигания двигателей внутреннего сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2006) Оксень, Евгений Иванович; Оксень, Дмитрий Евгеньевич
    Приведена методика измерения и расчёта численных показателей изменения вклада частотных составляющих в колебания двигателя 2103 автомобиля ВАЗ 2106 при наличии дефектов в системе зажигания. Установлены области рациональных значений скоростей вращения коленчатого вала для вибрационного диагностирования системы зажигания двигателя 2103.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование особенностей сигналов акустической эмиссии, возникающих в кинематических парах двигателя при работе со знакопеременными нагрузками
    (НТУ "ХПИ", 2007) Оксень, Евгений Иванович; Цокур, В. Г.; Оксень, Дмитрий Евгеньевич
    Приведена методика измерения и расчёта численных показателей акустических сигналов, возникающих в кинематических парах двигателя внутреннего сгорания. Установлено влияние резонансных частот пьезодатчиков и вязкости смазки на амплитудно-частотные характеристики фиксируемых акустических сигналов.