Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Влияние микродугового оксидирования на характеристики трения и износа материалов сопряжения коленчатый вал-вкладыш двигателей типа Д100 и Д80
    (НТУ "ХПИ", 2017) Белозёров, Валерий Владимирович; Казак, Ирина Богдановна; Олейник, Александр Куприянович; Кравченко, Сергей Александрович
    В работе приведены результаты экспериментальных исследований взаимодействия рабочих поверхностей пары трения коленчатый вал-вкладыш. Для повышения триботехнических характеристик трущихся поверхностей антифрикционный слой АМО1-20 стале-алюминиевого вкладыша Д80 методом микродугового оксидирования был преобразован на глубину 20-25 и 60-70 мкм. Испытания образцов проводились на машине трения СМТ-1 и СМЦ-2 по методике ступенчатого нагружения. Полученные результаты показали, что коэффициент трения fтр увеличивается в 3-5 раз по сравнению со слоем АМО1-20 без оксидирования, но задиро- и износостойкость пары трения существенно возросла.
  • Ескіз
    Документ
    Континуальная и дискретно-континуальная модификация поверхностей деталей
    (ТОВ "Щедра садиба плюс", 2015) Ткачук, Николай Анатольевич; Дьяченко, Светлана Степановна; Посвятенко, Эдуард Карпович; Кравченко, Сергей Александрович; Гончаров, Виктор Григорьевич; Шпаковский, Владимир Васильевич; Белов, Николай Львович; Шейко, Александр Иванович; Олейник, Александр Куприянович; Пономаренко, Игорь Владимирович
    В работе описана разработка научно-технических основ повышения ресурса и обеспечения высокой надежности, долговечности, технических и тактико-технических характеристик форсированных двигателей, военной и гражданской техники за счет дискретного и других способов упрочнения, а также внедрение в производство новых энергосберегающих и экономичных способов увеличения их конструктивной прочности.
  • Ескіз
    Документ
    Снижение коэффициента трения пары коленчатый вал - вкладыш двигателей магистральных тепловозов применением дискретного упрочнения и гальваноплазменной обработки
    (НТУ "ХПИ", 2013) Шпаковский, Владимир Васильевич; Кравченко, Сергей Александрович; Олейник, Александр Куприянович
    In operation results of experimental researches of a coefficient of friction of pairs a bent shaft - the loose leaf are reduced at loadings in a range 0,2 … 1,0 кН on the samples made of materials, drives of type Д100 applied in manufacture and Д80. As a result of researches it is established, that the coefficient of friction of samples АМО1-20 on pig-iron with spherical graphite ВЧШГ with loading increase increases from 0,1 to 0,135 and at increase in loading more than 0,8 кН there is a score, and at trials of samples of a carrier socket to the modified surface, the coefficient of friction decreases from 0,11 to 0,06. Trials of samples of a carrier socket with the modified surface and impregnation by oil М14В2 with component MgO at a friction with a disk which surface has been strengthened by a method of electrospark hardening, have displayed still большее lowering of a coefficient of friction - from 0,1 to 0,038.