Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Становление и развитие кафедры ДВС ХПИ
    (НТУ "ХПИ", 2011) Марченко, Андрей Петрович; Пылев, Владимир Александрович; Парсаданов, Игорь Владимирович; Семененко, Лариса Петровна; Литвинцева, Наталья Ивановна; Павлова, Галина Викторовна; Матвеенко, Владимир Владимирович
  • Ескіз
    Документ
    Становление и развитие кафедры ДВС ХПИ
    (НТУ "ХПИ", 2011) Марченко, Андрей Петрович; Парсаданов, Игорь Владимирович; Пылев, Владимир Александрович
    Після воєнний період став для Харкова періодом бурхливого розвитку дизелебудування. Колектив кафедри ДВЗ, відновивши матеріальну та учбові бази, підтримуючи міцні творчі зв'язки з промисловістю, активно бере участь у підготовці молодих спеціалістів встановленні виробництва тепловозних та судових дизелів Д50 та Д100, в організації моторного виробництвана ХТЗ, а потім на заводі "Серп і молот". Відзначено особливий вклад у розвиток кафедри її видатних керівників: професорів Цвєткова В. Т., Глаголєва Н. М., Шеховцова А. Ф., Марченко А. П., а також інших талановитих вчених і інженерів. Іл. 3.
  • Ескіз
    Документ
    Кафедра ДВС Харьковского политехнического: начало
    (НТУ "ХПИ", 2011) Марченко, Андрей Петрович; Парсаданов, Игорь Владимирович; Пылев, Владимир Александрович
    Для вирішення глобальних завдань зі ство­рення складного енергетичного об'єкту, до якого відноситься дизель, потрібні професіонали, фахівці, глибоко розуміючі процеси, пов'язані з функці­онуванням об'єкту створення - теоретики, конструктори, організатори виробництва, технологи. Піонером і лідером у підготовці кадрів для дизелебудування була і залишається кафедра двигунів внутрішнього згоряння Харківського політехнічного інституту. Розглянута історія створення кафедри, яка стояла у початку дизелебудування. Іл. 4.
  • Ескіз
    Документ
    Новое направление в дизелестроении Украины
    (НТУ "ХПИ", 2011) Грицюк, Александр Васильевич; Парсаданов, Игорь Владимирович; Мотора, А. А.
    Систематизирован историко-технический материал зарождения, становления и дальнейших перспектив развития в Украине относительно нового направления дизелестроения - создания высокооборотных малолитражных дизелей. Показана хронология событий от постановки задачи разработки и постановки на производство малолитражного дизеля до утверждения Государственной программы развития производства отечественных малолитражных дизельных двигателей и итогов её разви­тия. Табл.1. Ил. 3. Библиогр. 3 назв.