Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Концептуальні основи створення універсальних систем контролю викидів твердих частинок з відпрацьованими газами дизелів
    (НТУ "ХПІ", 2018) Полив'янчук, Андрій Павлович; Парсаданов, Ігор Володимирович; Каслін, Олександр Ігорович; Скурідіна, Олена Олександрівна
    Запропоновано концепцію створення на базі компактних і мобільних міні- та мікротунелів універсальних систем екологічної сертифікації транспортних дизельних двигунів, які дозволяють визначати показники масових, питомих та середньоексплуатаційних викидів твердих частинок з відпрацьованими газами дизелів. В основі концепції лежать принципи підвищення компактності, динамічності, точності і ефективності керування вимірювального обладнання. Наведено результати теоретичних та експериментальних досліджень і розробок, які складають науково-практичну базу для підвищення універсальності міні- та мікротунелів: математичні моделі результуючої похибки вимірювань викиду твердих частинок, теплового стану газової проби в тунелі, комплексної оцінки ефективності тунелю за критеріями точності і економічної ефективності використання; методи: компенсаційного відбору проби відпрацьованих газів, динамічного контролю твердих частинок з використанням оптико-електронного чуттєвого елементу, прискореного вимірювання викиду твердих частинок; макетні зразки мінітунелю з ізокінетичним пробовідбірником МТ-1, мікротунелів МКТ-1 і МКТ-2; випробувальних стендів для досліджень теплових процесів в тунелі, ізокінетичного та компенсаційного режимів відбору проб відпрацьованих газів, результатів експериментального відпрацювання сертифікаційних процедур вимірювань викидів твердих частинок автомобільних, тракторних та тепловозних дизелів.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення ефективності систем контролю викидів твердих частинок з відпрацьованими газами дизелів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Полив'янчук, Андрій Павлович
    Монографію присвячено науковій проблемі забезпечення потрібної точності та доступної вартості систем контролю викидів твердих частинок з відпрацьованими газами дизелів – розбавляючих тунелів. Проаналізовані вимоги Правил ЄЕК ООН до процедури і обладнання для вимірювання викидів твердих частинок, міжнародний досвід проведення таких вимірювань. Зроблені рекомендації щодо зменшення результуючої похибки тунелів та зниження їх вартості. Обґрунтовано доцільність використання в тунелях менш вартісного, ніж відомі аналоги, компенсаційного способу вимірювань масової витрати відпрацьованих газів. Розроблені та відпрацьовані в ході екологічних випробувань дизелів 1Ч12/14 і 4ЧН12/14 макетні зразки автоматизованих систем: мінітунелю з ізокінетичним пробовідбірником МТ-1 та мікротунелю МКТ-2. Досліджено результуючу похибку розбавляючого тунелю, значимість її інструментальної та методичних складових.
  • Ескіз
    Документ
    Прогнозування стану сажового фільтра на різних режимах роботи автомобільного дизеля
    (НТУ "ХПІ", 2014) Полив'янчук, Андрій Павлович; Шеховцов, Юрій Іванович; Заіграєв, Леонід Степанович
    Представлена методика прогнозування стану сажового фільтра на різних режимах роботи автомобільного дизеля, яка включає три етапи: розрахунковий експеримент за математичною моделлю процесу регенерації сажового фільтру, апроксимація параметрів регенерації за даними розрахункового експерименту та розрахунковий експеримент за імітаційною математичною моделлю стану сажового фільтра при роботі дизеля на різних режимах. Стан сажового фільтра визначається за поточною кількістю сажі і максимальною температурою в ньому. Запропоновано компактні функції для швидкості вигоряння сажі та максимальної температури у сажовому фільтрі автомобільного дизеля КамАЗ-740М і статистично їх обґрунтовано.