Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Упрочнения деталей двигателей внутреннего сгорания методами ионно-плазменных и лазерных технологий
    (НТУ "ХПИ", 2014) Клименко, Леонид Павлович; Ревнюк, Павел Яковлевич; Прищепов, Олег Федорович; Андреев, Вячеслав Иванович; Соловьев, Станислав Николаевич
    Рассмотрены результаты экспериментальных исследований по применению лазерных и ионно-плазменных технологий для упрочнения деталей форсунок и поршневых колец двигателей внутреннего сгорания. Комбинированное упрочнение деталей форсунок двигателей внутреннего сгорания (лазерная обработка каналов распылителя форсунки и ионно-плазменное напыление конуса иглы) обеспечило повышение их срока службы с 3 600 до 8 000 часов. Результаты проведённых исследований дают возможность рекомендовать процессы ионно-плазменного упрочнения для обработки поршневых колец среднеоборотных дизелей. Совместный износ пар с молибденовым покрытием в 2,2-2,5 раза меньше, чем у пар, где поршневое кольцо хромированное. Совместный износ пар с лазерным упрочнением в 1,6-1,8 раза меньше, чем у пар, где поршневое кольцо хромированное. По оценкам авторов, для первого компрессионного кольца лучше использовать ионно-плазменное покрытие, а для всех остальных − обработку лазером.
  • Ескіз
    Документ
    Результаты экспериментальных исследований расхода картерных газов двигателей легковых автомобилей для определения их технического состояния
    (НТУ "ХПИ", 2005) Клименко, Леонид Павлович; Прищепов, Олег Федорович; Андреев, Вячеслав Иванович
    В статье приводятся методика и результаты замеров количества картерных газов двигателей легковых автомобилей в зависимости от их пробегов.
  • Ескіз
    Документ
    Методологические аспекты решения проблемы повышения экологической безопасности двигателей внутреннего сгорания технологическими методами
    (НТУ "ХПИ", 2007) Клименко, Леонид Павлович; Прищепов, Олег Федорович
    В статье рассмотрена методология проведенных исследований по повышению экологических параметров двигателей внутреннего сгорания при использовании прогрессивных технологий.