Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Публікація
    Зменшення теплонапруженості поршня швидкохідного двигуна з врахуванням тривимірності теплонапруженого стану
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Пожидаєв, Іван Геннадійович; Пильов, Володимир Олександрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Матвєєнко, Володимир Володимирович
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз впливу зміни фаз газорозподілу на різних режимах роботи на економічні показники автотракторного двигуна
    (НТУ "ХПІ", 2017) Прокопенко, Микола Вікторович
    В роботі на прикладі двигуна 4ЧН12/14 виконано аналіз впливу зміни фаз газорозподільчого механізму на економічні показники двигуна з урахуванням конкретної моделі його експлуатації. Проаналізовано взаємозв’язок тривалості фаз газорозподільчого механізму та режимів конкретної моделі експлуатації (а саме зміни частоти обертання колінчастого валу, потужності двигуна, крутного моменту двигуна). Розроблено методику оцінки впливу фаз газорозподільчого механізму на показники роботи автотракторних двигунів на різних режимах роботи.
  • Ескіз
    Публікація
    Розробка методики визначення граничних умов для зони верхнього кільця поршня швидкохідного двигуна
    (НТУ "ХПІ", 2010) Пожидаєв, Іван Геннадійович; Пильов, Володимир Олександрович; Прокопенко, Микола Вікторович
    У статті приведена методика визначення граничних умов 3-го роду в зоні верхнього поршневого кільця для розрахунку теплонапруженого стану поршня двигуна. Ця методика основана на корегуванні умовної температури середовища, як складової граничних умов 3-го роду.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив технологічного призначення двигуна на ресурсну міцність поршня
    (НТУ "ХПІ", 2008) Турчин, В. Т.; Пильов, Володимир Олександрович; Омельченко, І. Г.; Прокопенко, Микола Вікторович
    Проведено комплекс чисельних експериментів по визначенню ресурсної міцності поршнів швидкохідних дизелів різного технологічного призначення. Визначено вплив моделі експлуатації двигуна на величину накопи-чених пошкоджень в матеріалі поршня дизеля. Встано-влено значення умовно-постійних критеріїв теплового навантаження поршня тракторного, комбайнового та автомобільного дизелів для їх застосування в САПР. Табл. 2 Іл. 1. Бібліогр. 11 назв.
  • Ескіз
    Документ
    Чисельна оцінка бажаності конструкцій поршнів швидкохідних дизелів
    (НТУ "ХПІ", 2002) Шеховцов, Анатолій Федорович; Пильов, Володимир Олександрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Шевченко, Л. П.
    Представлено результати аналізу бажаності конструкцій поршнів швидкохідних дизелів. Показано застосування функції бажаності для оптимізації конструкції поршнів швидкохідних дизелів. Використано дані по дизелях 8ЧН13/14 і 4ЧН12/14. Іл. 3. Библиогр. 5 назв.
  • Ескіз
    Документ
    Розробка економічної моделі експлуатації тракторного дизеля в системі прогнозування ресурсної міцності деталей камери згоряння
    (НТУ "ХПІ", 2009) Білогуб, Олександр Віталійович; Турчин, В. Т.; Пильов, Володимир Олександрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Бакланов, Сергій Миколайович; Силенок, С. В.
    Виконано аналіз відомих моделей експлуатації тракторних дизелів. Для масиву представницьких полігонів експлуатації проведено комплекс чисельних експериментів по визначенню температурного стану поршня. З метою підвищення економічності методу прогнозування ресурсної міцності поршня та інших деталей камери згоряння запропоновано об'єднання представницьких полігонів деталізованої моделі експлуатації дизеля за характерною визначеною температурою деталі.
  • Ескіз
    Публікація
    Попередня оцінка температурного стану поршня з урахуванням нерівномірного тепловідведення в зоні верхнього кільця
    (НТУ "ХПІ", 2010) Матвєєнко, Володимир Володимирович; Пильов, Володимир Олександрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Пожидаєв, Іван Геннадійович
    У статті проведено оцінку температурного стану поршня з урахуванням нерівномірності тепловідведення в зоні верхнього кільця. Отримано несиметричні граничні умови 3-го роду гільзи. Виконано коригування граничних умов в зоні верхнього поршневого кільця з урахуванням нерівномірного тепловідведення у гільзу. Проведено розрахунки ресурсної міцності кромки камери згоряння для різних варіантів завдання граничних умов. Показано необхідність врахування нерівномірності тепловідведення у гільзу при оцінці температурного стану поршня.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження впливу матеріалу гільзи швидкохідного дизеля на її температурний стан
    (НТУ "ХПІ", 2009) Марченко, Андрій Петрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Пильов, Володимир Олександрович; Шпаковський, Володимир Васильович; Пожидаєв, Іван Геннадійович
    Проаналізовано основні заходи, направлені на підвищення теплопровідності гільзи циліндра з метою зниження теплонапруженої стану деталей камери згоряння. Оцінений температурний стан гільзи циліндрів швидкохідного дизеля при заміні її матеріалу з чавуну на алюмінієвий сплав. Представлені результати розрахункового дослідження температурного стану гільз.