Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Задание граничных условий теплообмена в зоне поршневых колец поршня транспортного дизеля на начальных стадиях проектирования
    (НТУ "ХПИ", 2017) Пылев, Владимир Александрович; Нестеренко, Ирина Александровна
    Проанализированы способы задания граничных условий и законов управляющих функций для поршней транспортного дизеля. Предложены варианты упрощенного задания граничных условий и законов управляющих функций с целью сокращения времени для расчета переходных процессов нагружения двигателя на начальных стадиях проектирования поршня. Произведена оценка влияния предложенных вариантов задания граничных условий и законов управляющих функций на температурное и термонапряженное состояние кромки камеры сгорания поршня.
  • Ескіз
    Документ
    Совершенствование методического обеспечения САПР поршня ДВС
    (НТУ "ХПИ", 2016) Пылев, Владимир Александрович; Ариан, Расул; Нестеренко, Ирина Александровна
    In work the analysis of known approaches and schemes to support the automated design of internal combustion engines with a view of improving the efficiency of the design process. Notable features are considered passing piston combustion engine project in CAD. Based on the analysis of constructions of Pistons of diesel engines, their conditions of heat transfer from the combustion chamber and the effect of Thermo-Stressed State on the degradation process of the edge of the combustion chamber of a piston refined analysis stages of constructions of pistons and the manner of their passing in a multi-stage CAD taking into account the diversity of detail of source data.
  • Ескіз
    Документ
    Результаты оценки ресурсной прочности поршня автотракторного дизеля при учете локального теплообмена в камере сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2011) Матвеенко, Владимир Владимирович; Пылев, Владимир Александрович; Матюха, А. В.
    В статье выполнен анализ влияния особенностей задания граничных условий теплообмена поршня на его ресурсную прочность. Проведены расчеты температурного состояния поршня для дизеля 4ЧН12/14 при локальных симметричных и несимметричных граничных условиях теплообмена в камере сгорания. Выполнено прогнозирование ресурсной прочности поршня с использованием моделей эксплуатации автомобильного, комбайнового и тракторного двигателей. Показана необходимость учета локального несимметричного теплообмена в камере сгорания.
  • Ескіз
    Документ
    Оценка ресурсной прочности поршня в САПР с учетом эксплуатационных режимов работы двигателя
    (2012) Матвеенко, Владимир Владимирович; Пылев, Владимир Александрович; Клименко, Александр Николаевич
    В работе выполнена оценка ресурсной прочности поршня с учетом эксплуатационных режимов работы двигателя. Проанализированы различные варианты учета температурного состояния поршня при прогнозировании его ресурсной прочности и предложены рекомендации по их применению.