Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Расчет длительности впрыскивания топлива для снижения концентрации токсичных компонентов в продуктах сгорания дизелей
    (НТУ "ХПИ", 2013) Осипов, Константин Николаевич; Первухина, Елена Львовна; Рапацкий, Юрий Леонидович
    The paper proposed the method to reduce toxicity of diesel engine by optimization of the fuel injection timing. The main idea is based on statistical models which describe dependencies between parameters of diesel.
  • Ескіз
    Документ
    Моделирование поршневых ДВС в ходе приемосдаточных испытаний по результатам измерений диагностических параметров
    (НТУ "ХПИ", 2011) Осипов, Константин Николаевич; Первухина, Елена Львовна; Рапацкий, Юрий Леонидович
    Предлагается подход к построению линеаризованной модели двигателей c искровым зажиганием и впрыскиванием бензина в ходе производственных (контрольных и приемосдаточных) испытаний по результатам измерения их диагностических параметров, который заключается в моделировании испытуемых двигателей в окрестностях рабочих точек
  • Ескіз
    Документ
    Совершенствование методики приемосдаточных испытаний ДВС
    (НТУ "ХПИ", 2012) Осипов, Константин Николаевич; Первухина, Елена Львовна; Рапацкий, Юрий Леонидович
    Анализируются современные системы автоматизированных приемосдаточных испытаний конструктивно сложных поршневых двигателей внутреннего сгорания с электронными системами управления рабочими процессами. Предлагается подход к улучшению показателей технологического процесса приемосдаточных испытаний путем совершенствования методики управления испытаниями и оценки качества изготовления новых двигателей в процессе их функционирования на неустановившихся режимах.
  • Ескіз
    Документ
    Технологическое обеспечение надежности резьбовых соединений при сборке автомобильных двигателей
    (НТУ "ХПИ", 2012) Липка, Виктория Михайловна; Рапацкий, Юрий Леонидович
    Исследуется влияние конструктивных и технологических факторов на надёжность резьбовых соединений в автомобильных двигателях. Рассматриваются характеристики резьбовых соединений с жесткими и нежесткими деталями. Представлены результаты экспериментальных исследований надежности резьбовых соединений при изготовлении автомобильных двигателей для легковых автомобилей «Сенс» и «Ланос» на Мелитопольском моторном заводе. Анализируются недостатки существующего технологического оборудования для автоматизированной сборки резьбовых соединений. Рассматриваются особенности процесса автоматизированной сборки резьбовых соединений, которые могут вызвать отказы автомобильных двигателей при эксплуатации. Предложен подход к созданию прогрессивного технологического оборудования для сборки резьбовых соединений.